Familjeseglarna Karin och Ulf Gustafsson med 46fotaren S/Y Ohana. Från Skåne till de sju haven - Här seglas det jorden runt..
hemstad Storgatan 35, Ängelholm, Skåne län, Sverige
Nuku Hiva Regatta
måndag 6 juni 2011 - Franska Polynesien

Vi seglade från Hiva Oa vid middagstid, torsdag. Egentligen hade vi tänkt segla till Hua Pou men det var så regnigt och disigt så vi såg inte inloppet. Istället för att chansa så seglade vi vidare till Nuku Hiva. Vi har lagt in lite fler bilder från Hiva Oa. Där ligger förresten målaren

Unik Happening söndag 29 maj 2011
söndag 29 maj 2011 - Franska Polynesien

Ohana har säkert känt sig ensam många gånger. Alla hennes 29 systrar har hemmahamn i USA. Idag kom två Liberty-båtar in i Treator´s Bay. Två på en och samma gång. Vi trodde knappt våra ögon. Båda USA-flaggade från California, ”Solstice” och ”Hokuleá”. Så just nu ligger 10%

560 timmar på Stilla Oceanen
torsdag 26 maj 2011 - Franska Polynesien

Rutten Galapagos till Marquises, Franska Polynesia brukar kallas ”The Milky Way Run”. Du sätter upp två försegel, bommar ut dem som en ballong och bara seglar med . Ström och undanvind för dig framåt i ett behagligt lunk över den stora oceanen. Så står det skrivit i många

En liten eftersläng från Galapagos
onsdag 25 maj 2011 - Franska Polynesien

Vi blev faktiskt varnade för att ha dinghen i sjön under nattetid men nyfikna som vi är kunde vi inte låta bli att sjösätta den, allt för att se vad som skulle hända. Bilderna talar för sig själva. Istället för att använda sin dinghe går det taxibåtar in/från land. En tur kostar 50

Rundtur i Galapagos övärld
lördag 30 april 2011 - Galápagosöarna, Ecuador

Detta är bland det mest fantastiska vi upplevt på vår segling. Galapagos är unikt. Här finns djur och fauna som man inte kan hitta någon annanstans i världen. Ni som har möjlighet………. res till Galapagos, visserligen en lång resa men mödan värt. Vi lämnade Ohana i San Cristobal

Rundtur på San Cristobal, Galapagos
måndag 18 april 2011 - Galápagosöarna, Ecuador

Vi har varit på tur runt ön och här kommer lite bilder. Vi låter dem tala för sig själva.

Framme på öarna
onsdag 13 april 2011 - Galápagosöarna, Ecuador

Hej, Jag har fått besked från Ohana: " Framme på Galapagos, på väg till en ankarvik " Härligt!! Med vänlig hälsning, Julia

Segling till Galapagos
onsdag 13 april 2011 - Galápagosöarna, Ecuador

Så fort vi kom ut på öppet vatten slängde vi i fiskelinorna, en på vardera sida av båten. Vi tänkte att nu när vi är i vattnen där de största fiskarna fångas då gäller det att passa på. Ganska snabbt högg det till i linan och en stor fin dorado, guldmakril satt på kroken. Den var

Sportfiskeparadis i Bahia Pinas
tisdag 29 mars 2011 - Galápagosöarna, Ecuador

På väg mot Galapagos ändrade vi oss och bytte kurs. Enligt vindprognosen skulle det bara bli vind det första dygnet och därefter skulle det vara stiltje i tre dagar. Det lät inget kul så vi beslöt oss för att gå mot Bahia Pinas, Darien på Panamas västkust. Darien är ett stort

Las Perlas öarna
torsdag 24 mars 2011 - Galápagosöarna, Ecuador

Vi lämnade La Playita och Panama city den 24 mars och satte kurs mot Las Perlas, ca en dagstripp iväg. Knappt en krusning fanns på Stilla havet så det fick bli motorgång. Första stoppet blev Isla Contadora. Vi hade bara precis doppat i ankaret då en annan svensk båt dök upp, ”Blue

Vidare....................

Vidare....................

2 mars 2012 - 3 mars 2012

Så går det vidare.........

Seglats Panama, Galapagos,Tahiti, Bora Bora, New Zeeland mm.

Seglats Panama, Galapagos,Tahiti, Bora Bora, New Zeeland mm.

4 mars 2011 - 1 mars 2012

S/Y Ohana i Kaniarieöarna,Las Palmas, St Lucia mm Tobago, Trinidad

Världsseglats Leg1: Skälderviken -- Kanarieöarna/Cap Verde

Världsseglats Leg1: Skälderviken -- Kanarieöarna/Cap Verde

30 juni 2008 - 30 december 2008

Ulf och Karin seglar ut fullt utrustade då de påbörjar sin drömmars resa med Ohana, med utgångshamn Skälderviken SKÅNE. planerad rutt i stora drag detta året 2008 är råå, söder om københavn och sjælland, kielkanalen, holland, england portsmouth ner över biscayabukten norra spanien portugal kanarieöarna capverde-öarna..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sailyacht Ohana uppdaterar sin resa