Sju dagar på Kreta
torsdag 3 maj 2012 - Rethimno, Kreta, Grekland

Nu har jag varit sju dagar på Kreta fast det knappt känns, samtidigt känns det dock som att en hel sommar här är en evighet. Än så länge har jag inte haft en ledig dag och jobbar iallafall tretton timmar om dagen men Angelo har sagt att från och med nu så har vi ledigt var söndag. Jag

Händer mycket!
måndag 30 april 2012 - Rethimno, Kreta, Grekland

Sitter i lobbyn ovanligt trött. De sa att vi skulle få en dag i veckan ledigt och ryssen påstod att han visste att det var på söndagar men vi hade inte ett dugg ledigt igår. Att sova på nätterna är inte helt lätt, för ryssen har upptäckt att de har ryska kanaler så han kör den till

Avfärd och ankomst
fredag 27 april 2012 - Rethimno, Kreta, Grekland

Bestämde mig för att skriva en ny resedagbok och den här gången utan alla tonårshormoner jag hade i Japan. Åkte mot Malmö's flygplats med min far vid 13.30. Det var inga problem att checka in på flygplatsen dock hade jag inte väntat mig att det skulle finnas mycket folk (det var

Johnny the Pirate!
måndag 4 februari 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så, nu har jag flyttat till Sagami Ono, inte riktigt den värdfamiljen jag trodde ( har aldrig sett dom förr ), men dom är någorlunda hyggliga. Det var dock som Rotary sa, dom har ingen dator, och jag vill jättegärna testa Super Smash Bros Brawl som blev släppt i Japan i Torsdags och jag

Pork! Its the meat of kings!
söndag 27 januari 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

I fredags var jag ute med dom andra utbytesstudenterna, vi var pa Karaoke och Zhenya har gjort slut med sin tjej... Men hon kom ändå och han var jättesur på hon för det. Sen skulle hon då fixa dit några av sina vänner igen, men det sket sig såklart ._. Hon har verkligen ingen smak alls

Ihr seid Piraten
söndag 20 januari 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu dom senaste dagarna har det inte varit nagra gaster har. Dom kanske till och med bara tog hit dom for mig. Jag kan bytat fra Shoudou till Bild, sa Onsdagarna ar inte lika trakiga langre. For 2 veckor sen skulle vi rita nagot, jag ritade en Zombie Ratta, forra veckan skulle vi gora gora av lera

Varför måste man ha rubrik?
söndag 13 januari 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Happ, då var det väl dags att skriva ett inlägg igen. Den här värdfamiljen har haft gäster varenda dag sedan jag kom hit, massa gäster, sent stannar dom också. Det är typ samma personer som kommer hela tiden, massa söta tjejer ._. Ungefär 5 st, jag gillar Akane. Natsuki är söt, men

Tillbaka i Shonan Dai
måndag 7 januari 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

För dom som inte redan vet det så har jag nu flyttat igen, tillbaka till Shonan Dai ._. Men ingen aning om var jag är där, till stationen hittar jag alltid, men sen när jag ska komma tillbaka från skolan imorgon kommer jag gå jättevilse! Har haft rätt fullt upp, men ändå haft tid att

Temudschin!
tisdag 1 januari 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu är det år 2008. Nyår är tydligen en väldigt stor högtid i Japan, men jag vet inte om dom leker med raketer som man håller pa uppe i Europa. Jag gick och la mig väldigt tidigt, var tvungen att gå ner pa nedervåningen och äta någon speciell traditionell japansk nyårsmåltid med

Panzer voran!
torsdag 27 december 2007 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nepp, kan ju börja med att säga att SMS inte finns i Japan som jag säkert tagit upp 100 ggr tidigare. Man kan skicka mail från datorn rätt till min mobil och tvärt om, eller helt enkelt bara fran mobil till mobil. Om du forsoker skicka nagot till mitt telefonnummer sa forstar det inte alls

Rethymno Mare (Kreta)

Rethymno Mare (Kreta)

26 april 2012 - 7 juli 2012

Fått jobb på hotellet Rethymno Mare på Kreta som Animator (dvs aktivitetsledare)

Japan 2007

Japan 2007

15 augusti 2007 - 16 april 2008

Holla li. Utbytesstudent i Japan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när John uppdaterar sin resa