Åter hemma
söndag 9 augusti 2015 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Lämnade Klippan efter frukost och tog oss raka spåret hem.

Åter i Sverige
lördag 8 augusti 2015 - Torggränd, Klippan, Skåne län, Sverige

Vaknade av att det regnade i Middelfart. Efter frukosten påbörjade vi resan vidare hem mot Sverige. Blandat väder hela vägen till Malmö. Blev lite bättre på svenska sidan. Stannade och provianterade i Löddeköpinge. Åkte sedan vidare till Klippan, vi tog in på Olssons camping. Där blev

Kort resa - byte av ställplats i Danmark
fredag 7 augusti 2015 - Middelfart, Region Syddanmark, Danmark

Vaknade till ett grått och dimmigt Åbenrå. Fick tips av vår nya vänner i McLouis-klubben om en lika fin ställplats som Åbenrå i Middelfart. Så vi bestämde oss för att åka den korta sträckan som tog en knapp timme då det lovades bättre väder framåt eftermiddagen. Och Åbenrå kan vi

Favoritplatsen i Danmark
torsdag 6 augusti 2015 - Aabenraa, Region Syddanmark, Danmark

Startade från Buxtehude strax efter nio och styrde kosan mot Hamburg och sedan mot Flensburg. Många vägarbeten mellan Flensburg och Hamburg. Bara ett som störde trafiken i övrigt rullade det på bra. Stannade som vanligt vid Calles i Flensburg och handla lite drycker. Forsatte sedan till

En dag i Hambrug
onsdag 5 augusti 2015 - Hamburg, Tyskland

Idag har vi inte åkte en mil med husbilen, däremot flera mil med tåg och buss. Vi har även gått många kilometer. Upp med tuppen strax efter kl 06 och fixade till oss lite innan vi gick ned till stationen och tog "pendeltåget" in till Hamburg, en resa på ca 40 minuter. Sedan en liten

Resdag i regn
tisdag 4 augusti 2015 - Buxtehude, Niedersachsen, Tyskland

Somnade i värme och sol, vaknade på morgontimmarna av ett välbekant smattrande på taket. Så det vara bara att stänga takluckorna. Åska och regn hela morgonen. Lagom tillö att vi skulle åka blev det uppehåll så vi kunde gå runt i den gamla delen av Xanten. Efter en rejäl promenad och

Het dag i fyra länder
måndag 3 augusti 2015 - Xanten, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Vaknade tidigt i ett varmt Trier. Efter utcheckning från ställplatsen så blev det Lidl för lite proviantering. Sedan styrde vi kosan mot Luxemberg. Välj inne i staden Luxemburg så möttes vi av vägarbete och trafikkaos. Försökte parkera bilen men det var stört omöjligt i detta kaos. Vi

Moseldalen börjar ta slut
söndag 2 augusti 2015 - Trier, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Soligt och varmt även idag. Idag tog vi de sista 4 milen ned till Trier. Så nu har vi sett hela Moseldalen igen och fått tag på några flaskor gott vitt vin (24 flaskor). Väl framme i Trier tog vi en promenad i solen. Härligt med sol och värme, men det känns att vi inte är vana värmen

Vi har hitta sommaren
lördag 1 augusti 2015 - Kesten, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Vaknade i S:T Aldegrund till en helt underbar dag. Helt klarblå himmel och en skarp lysande sol. Åkte vidare längs Mosel och via Traben-Trarback ned till en annan av våra favoriten, Bernkastel-Kues. Som vanligt ett lite längre stopp här för en rejäl rundvandring och vätske påfyllning i

Vidare längs Mosel
fredag 31 juli 2015 - Neef, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Vaknade till ett soligt Koblenz och styrde ut på de mindre vägarna längs Moseldalen. Efter att ha åkt igenom ett par mindre orter så bestämde vi oss för att tillfälligt lämna dalgången och åka upp långs slingriga smal vägar till ett av alla dessa slott/borgar som finns på toppen av

Sommaren 2015

Sommaren 2015

28 juli 2015 - 9 augusti 2015

Årets semester med husbilen

Sommaren 2013

Sommaren 2013

28 juni 2013 - 14 juli 2013

Årets husbilssemester blir som vanligt en resa där vi har bestämt vilken del av Europa vi ska se men detaljerna bestäms dag för dag. Årets resa ska gå genom Danmark och och västra Tyskland. Beroende på väder och vind så kanske vi även tar en tur i Holland. Vi mjukstartar med Digiloo konsert i Lidköping

Sommaren 2012

Semester till Tyskland

Semestern 2010

Semestern 2010

19 juli 2010 - 2 augusti 2010

Husbilssemester 2010 vi följer E4 till Norrbotten, sedan lite Finland och lite Norge innan det blir "Vildmarksvägen".

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bengt Och Elisabeth uppdaterar sin resa