Undantagstillstånd
lördag 28 mars 2020 - Phuket AirPort Hotell

HejsanDet var ett tag sen jag jag skrev men det beror på att jag inte kommit in på resdagboken. Här har det hänt massor sen sist. I tisdags meddelade premiärministern att beslutet om undantagstillstånd nu träder i kraft fr.o.m. 26 mars och en månad fram. Det innebär bl.a. att man inte

Söndag, slappardag
söndag 22 mars 2020 -

HejsanIdag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan. Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.Vid lunchtid åkte vi

Thai Life
lördag 21 mars 2020 -

Hej igenHär kommer dagens (21/3) rapport. Vi bestämde redan igår att vi skulle till Thai Life Beach och lämnade huset vid 9-tiden. En halvtimme senare var vi framme, vägen dit är inte rolig just nu då man håller på att bredda vägen så att det blir 4-filig väg. Det dammar ganska mycket

Solnedgång
lördag 21 mars 2020 -

HejsanRapport från gårdagen (20/3).Dagen tillbringade Hasse på golfbanan tillsammans med Håkan (en granne). Tina & jag tog det lugnt hemmavid, ja mestadels av dagen nere vid poolen och senare på eftermiddagen på vår solterass under parasollet. En riktigt skön slappardag.Solnedgångar

Dag 4
onsdag 18 mars 2020 -

Hejsan alla vännerVaknade upp till ännu en varm och solig dag. Efter frukost åkte vi ner till Coconut Beach och var på plats tidigt så vi fick bra solsängar. Någon timme senare var det rätt så fullt, de flesta kommer från olika hotell till de mest populära stränderna och då blir det

Snart börjar semestern
måndag 16 mars 2020 -

Dag 2 här i vårt paradis innehöll en massa måsten. Måste skaffa nytt skattemärke till vespan, måste hyra en vespa då vi är tre personer, måste ta ut pengar, måste betala räkningar, måste, måste, måste.Men så småningom kom vi ner till beachen men inte förrän vid 14-tiden, det blev

Kaos på Phukets international
söndag 15 mars 2020 -

Ja då landade vi nere i Phuket, i väntan på att kliva av planet ser jag ett bekant ansikte. Det är en kollega från Skatteverket, jag får en lite pratstund med honom på bussen och de ska vidare härifrån.i alla fall så kommer vi till passkontrollen och där är det kaos, en stackare står

Sista dagen
torsdag 14 november 2019 -

Såå tråkigt att vi måste åka hem...men så är det nu i alla fall. Dagen tillbringades på stranden...så klart. Jag gick bort och tog en footscrub med pedikyr, så nu har jag babyfötter En sista lunch intogs på Coconut Beach och sen lapa sol ett tag till. Innan vi lämnade stranden sa vi

Thaibuffé och massage
onsdag 13 november 2019 -

Igår blev det thaibuffé med grannarna Håkan & Irena samt deras vänner Calle med C & Kerstin. Kvällen inleddes hos Håkan och Irena.Något senare åkte vi taxi ner och fick ett bord med allt man behöver. Sen var det bara att gå in i kylrummet, ta ett fat eller två och plocka på sig.

Slappardag
söndag 10 november 2019 -

Idag har vi inte gjort något särskilt, bara skrotat runt hemma. Vid lunch åkte vi ner till White Sand Beach för att äta lunch. Hasse fick in sin lunch men inte jag...det är inte deras starka sida direkt att servera rätterna något sånär synkade. När vi satt där och väntade på min mat

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Thung Khamin 2019

Thung Khamin 2019

1 november 2019 - 14 november 2019

Höstsemester i vinterstugan

Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

10 februari 2018 - 2 mars 2018

Äntligen! Snart går resan till vår vinterstuga!

Husrenovering - Thung Khamin

Husrenovering - Thung Khamin

4 oktober 2015 - 29 december 2015

Vårt hus i Thung Khamin ska renoveras och jag kommer att vara där för att hålla ställningarna så att det blir enligt våra önskemål. Samtidigt har jag tänkt att jag ska lära mig thailändska, ett språk som inte är helt lätt för en skandinav...men jag ska göra mitt bästa.

Thung Khamin, Thailand 2015

6 mars 2013 - 26 mars 2013

Thailand-Khao Lak 2012

Thailand-Khao Lak 2012

12 mars 2012 - 31 mars 2012

Sol, bad, snorkling och andra aktiviteter.

Italien, Toscana 2011

Italien, Toscana 2011

10 september 2011 - 17 september 2011

Thailand-Khao Lak 2011

Thailand-Khao Lak 2011

13 mars 2011 - 1 april 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margaretha uppdaterar sin resa