Sista dagen
torsdag 14 november 2019 -

Såå tråkigt att vi måste åka hem...men så är det nu i alla fall. Dagen tillbringades på stranden...så klart. Jag gick bort och tog en footscrub med pedikyr, så nu har jag babyfötter En sista lunch intogs på Coconut Beach och sen lapa sol ett tag till. Innan vi lämnade stranden sa vi

Thaibuffé och massage
onsdag 13 november 2019 -

Igår blev det thaibuffé med grannarna Håkan & Irena samt deras vänner Calle med C & Kerstin. Kvällen inleddes hos Håkan och Irena.Något senare åkte vi taxi ner och fick ett bord med allt man behöver. Sen var det bara att gå in i kylrummet, ta ett fat eller två och plocka på sig.

Slappardag
söndag 10 november 2019 -

Idag har vi inte gjort något särskilt, bara skrotat runt hemma. Vid lunch åkte vi ner till White Sand Beach för att äta lunch. Hasse fick in sin lunch men inte jag...det är inte deras starka sida direkt att servera rätterna något sånär synkade. När vi satt där och väntade på min mat

Thai Life
lördag 9 november 2019 -

Som jag skrev igår så blev det Thai Life Beach idag, en liten nätt bit att åka men det är det värt. Det är lugnt och skönt, nästan inga där. Idag var vi totalt 5st exkl personalen. Det blåser mera här uppe och vågorna går höga så det är inget badställe, iaf inte idag. Här

MC-tur
fredag 8 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej alla,  Idag bestämde vi att ta en längre tur, nämligen till den nya golfbanan...ja det var Hasse som ville det. Valet mellan stranden igen eller åka en tur var inte svår, det blir ju lätt enahanda att ligga och läsa även om jag inte har några som helst problem med att ligga och koppla

Stranden och tvättstuga
torsdag 7 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Dagen började bra och vi drog iväg mot stranden, tänkte åka lite längre bort idag men det såg grått ut på himlen så vi bestämde att vara närmre hem uti fall att himlen öppnar sig.Så det blev Coconut Beach idag också. Vid lunchtid blev molnen ännu mörkare så vi valde att köpa

Trädgårdsarbete
onsdag 6 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Igår kväll glömde jag skriva, istället låg jag och kollade på de 4 sista avsnitten på Netflixserien Unbelievable...en mycket bra serie, baserad på verkligheten.Dagen igår bjöd på soligt och klart väder så det blev Coconut Beach inkl. lunch. Den här gången så mycket mat att vi bad

Verkmästaren i magen är inte nöjd
söndag 3 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Jag har inte varit snäll mot Verkmästaren i magen, det talar han om väldigt klart och tydligt. Jag skulle nog ha inlett något snällare måltider att inleda semestern med. Men jag var så sugen på deras starka goda Thum Yam Kung och till middag köpte vi mat på marknaden vid vårt

Mycket blött idag
måndag 4 november 2019 - Khuek Khak, Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Fjärde dagen och det regnar. Även natten har varit regnig, efter frukosten var det uppehåll och vi bestämde oss för att åka ner till byn.Vi hann inte så långt innan regnet mötte oss och det kom så mycket att vi körde in till vår närmaste butik för att skyla oss. När det äntligen

Stranden och marknad
lördag 2 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Vaknade rätt utvilad och tänkte att nu är inte klockan mycket, det var fortfarande mörkt ute. Visste först inte var jag var...trodde att jag låg hemma i Norrtan. Skulle titta vad klockan var och tittade mot väggen där tiden projiceras upp från klockan. Såg ingen klocka, irriterat tänkte

Thung Khamin 2019

Thung Khamin 2019

1 november 2019 - 14 november 2019

Höstsemester i vinterstugan

Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

10 februari 2018 - 2 mars 2018

Äntligen! Snart går resan till vår vinterstuga!

Husrenovering - Thung Khamin

Husrenovering - Thung Khamin

4 oktober 2015 - 29 december 2015

Vårt hus i Thung Khamin ska renoveras och jag kommer att vara där för att hålla ställningarna så att det blir enligt våra önskemål. Samtidigt har jag tänkt att jag ska lära mig thailändska, ett språk som inte är helt lätt för en skandinav...men jag ska göra mitt bästa.

Thung Khamin, Thailand 2015

6 mars 2013 - 26 mars 2013

Thailand-Khao Lak 2012

Thailand-Khao Lak 2012

12 mars 2012 - 31 mars 2012

Sol, bad, snorkling och andra aktiviteter.

Italien, Toscana 2011

Egypten - Hurghada 2008

Egypten - Hurghada 2008

14 mars 2008 - 21 mars 2008

Sol, bad och avkoppling.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margaretha uppdaterar sin resa