Nytt ar, nya aventyr

Hoppsan hejsan! (Det ar det enda vi lyckats lara Chris att saga pa svenska under vara 7 dagar i Australien... Haha!) Vad har hant annars? Jo, vi akte ju som sagt till Sydney pa lordagen och kom tillbaka till Canberra igar kvall. Bodde hos Chris' van Stevie och hans fru Nadine, samt deras 2 sma

Living the dream
fredag 30 december 2011 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Hej allihopa! Hoppas ni fick en fantastisk julhelg! Vi hade faktiskt en ratt kass julafton. Det hela borjade med att vi gick ner till frukostrestaurangen och da var inte "var" servitris, som kunde vara frukostbestallningar utantill, sa vi var faktiskt tvungna att prata och bestalla frukost -

God Jul
lördag 24 december 2011 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Vi vill bara önska er alla där hemma en riktigt riktigt GOD JUL!!  Vi kommer fira våran lite annorlunda än er, förmodligen... Blir ytterligare en lat dag på stranden för att sedan i eftermiddag segla ut till havs för att titta på den vackra solnedgången. Imorgon åker vi tillbaka till

Här är det alltid fart och fläkt forts.
söndag 18 december 2011 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Trodde det var en myt att vietnameser blev otrevligare och mindre hjälpsamma ju längre norrut man kom men det visade sig rätt snabbt vara sant. Och engelska är de värdelösa på. Våra 5 dagar i Hanoi blev alltså mindre roliga och vi drabbades för första gången av det som kallas

Här är det alltid fart och fläkt
lördag 17 december 2011 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Hej kära vänner och familj! Vi ber 1000 gånger om ursäkt för urusel uppdatering. Har egentligen ingen bra ursäkt mer än att vi inte har sprungit på ett internetcafe som vi brukar göra, utan nöjt oss med iPoden och wifi på hotellet.  Vi har hunnit resa en hel del sen sist men inte

Aventyr pa vagarna
söndag 4 december 2011 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ojojoj! Idag ar det andra advent, och det kanns lika knasigt for oss som att vi svettas ihjal for er. Den senaste veckan har varit intensiv, men valdigt kul! Vi lamnade Mui Ne for en relativt frasch och rymlig buss i mandags formiddag. Det tog oss 6 timmar att komma til Nha Trang, dar vi befinner

1:a advent
söndag 27 november 2011 - Phan Thiet, Vietnam

Halla dar! Da gor vi ett nytt forsok eftersom allt nedskrivet just forsvann pga stromavbrott... Antar att alla ni dar hemma har tant forsta ljuset i adventsljusstaken och myst till det rejalt vid det har laget. Sjalv hade vi inte tankt tanda nagot av den enkla anledningen att vi inte har varken

HCMC, Vietnam
söndag 20 november 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej hopp! Just nu befinner vi oss i Ho Chi Minh City, Vietnam. Hit begav vi oss med flyg fran Bangkok for 4 dagar sedan. Den 18 timmar langa bussresan fran Koh Pha Ngan till Bangkok blev en riktig bummer da Jossans vaska var genomrotad och nagon hade stulit allt dyrt smink, usb-minnen, hogtalare

Dykning och ett sista o-stopp
fredag 11 november 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej pa er! Da har vi anlant till den sista on, for varan del, pa Thailands ostkust - Koh Pangan! Vi kom hit i onsdags efter 4 natter pa Koh Tao. Chris motte upp oss pa Koh Samui dar vi spenderade var sista kvall dar med thaiboxning. Lika galet som vi hade trott, men vi kande oss tvugna att testa

Koh Samui
fredag 4 november 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hej! Har har vi det fortsatt bra. Solen har lyst i 3 dagar i strack nu sa vi har solat och badat mycket. Idag ar det mulet dock sa vi passar pa att vara lite praktiska med boendebokning och biljettkop och hitan och ditan. Vi aker till Koh Tao imorgon. Dar satsar vi pa dykning och kommer mota upp

The trip of our lifes

The trip of our lifes

5 september 2011 - 28 december 2012

Nu köööör vi!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maja uppdaterar sin resa