Tycker om att resa På vintern brukar jag åka till varmare länder
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Timisoara
onsdag 27 maj 2015 - Timișoara, Timiș, Rumänien

Vi är i Timisoara , kom hit i måndags. Timisoara ligger långt västerut i Rumänien, nära gränsen till Serbien. Det är betydligt svalare här, igår 14 grader idag regn bor på ett bra hotel, ligger väldigt centralt Det heter Hotel Central, rekommenderar det om någon ska hit på

Bukarest, vidare imorgon till Brasov
torsdag 21 maj 2015 - Bukarest, Rumänien

Hej Vi är i Rumänien , Bukarest Kom hit igår kväll. Modern tunnelbana, bättre system än i Stockholm och bytydligt billigare Trevligt folk, god mat varmt, idag har det varit 26grader imorgon tar vi tåget till en annan stad som heter Brasov. Brasov ligger i Transylvanien Med vänlig

I Colombo för de sista dagarna på resan
fredag 27 februari 2015 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Hej Nu har vi kommit fram till Colombo Här stannar vi tills på söndag då vi flyger hem till Sverige Vi bor på ett annat ställe nu här i Colombo Bor i södra delen av centrala Colombo Tog tog tåget imorse ifrån Bentota, mycket folk och trångt det gick bra ändå, trots våra stora

Galle
lördag 21 februari 2015 - Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej vi är i Galle, kom hit igår på eftermiddagen. Innan dess var vi Mirissa I Mirissa var vi på delfin och valsafari, fick se många delfiner och 2 blåvalar Har badat varje dag både här och i Mirissa Vi bor precis vid fyren ute på udden vid fortet Varmt ute ca 30 grader Det är ganska

Lilla Adams Peak
måndag 16 februari 2015 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

idag har vi besökt Small Adams Peak Det ligger på ett berg, tar 45 minuter att ta sig upp för berget, längs vandringsleder och trappor. Milslång utsikt däruppe Imorgon åker vi till Yala nationalpark för safari kram camilla

Nuwara Eliya
torsdag 12 februari 2015 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Hej Nu har vi kommit fram till Nuwara Eliya. Det spöregnar här och är 14 grader Åkte med bil och chaufför idag, besökte en jättestor teplantage och te fabrik. På vägen passerade vi många vattenfall Vägen var slingrig, nästan åksjuk verligen ingenting för åksjuka Med vänlig

kandy
måndag 9 februari 2015 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Hej Vi har precis kommit fram till Kandy svalare här i Kandy Tågresan var annorlunda Väldigt skakig men ven vacker utsikt har varit i Colombo i 2 dagar, men haft problem med resdagboken Det var 32 grader i Colombo Bodde på ett jättebra hotel Grand Oriental Hotel ifrån 1857 nu ska vi gå

Flyger hem imorgon
måndag 20 oktober 2014 - Dallas, Texas, USA

Hej imorgon flyger vi hem , flyger härifrån Dallas. Jag hade gärna stannat längre, trivs i usa Vi mellanlandar i Chicago Kommer hem på onsdag Här i Dallas har vi varit på JFK museum (six floor museum) aquarium , botanic garden mm. I Dallas har de bra kommunal trafik, bussar, spårvagnar

varmt i Dallas
lördag 18 oktober 2014 - Dallas, Texas, USA

Vi kom hit till Dallas imorse. kunde sova lite efter att vi fick checka in tidigt Vi har varit på JFK museum , där Osvald sköt JFK Gick runt med hörlurar en audiotur, med information om varje bild. Några filmer såg vi också Vädret här i Dallas är mycket varmare än det var i

Framme i Dallas
fredag 17 oktober 2014 - Dallas, Texas, USA

Nu är vi äntligen framme i Dallas. Bussen skulle gå kl 17.00, men var försenad så vi fick kliva på bussen kl 19.00 19.00 -08.30 jobbigt men kunde sova på bussen bussen stannade flera gånger på motorvägen, dock startade den igen efter 10 minuter. Hotellet ligger centralt, bara 100m

Rumänien med tåg

Rumänien med tåg

20 maj 2015 - 3 juni 2015

åker på en vårresa till Rumänien. Startar i Bukarest , därefter tar vi tåget till Brasov. vi tar oss runt mellan städerna med tåg

Sri Lanka. Februari 2014

Sri Lanka. Februari 2014

6 februari 2015 - 2 mars 2015

Åker på semester til Sri Lanka i början på februari. Börjar i Colombo. 2 nätter .sen fortsätter vi till Kandy Efter det får vi se

Memphis, Nashville, Dallas 2014

Memphis, Nashville, Dallas 2014

8 oktober 2014 - 23 oktober 2014

Jag och min pojkvän ska åka till USA i oktober. Börjar i Memphis. , besöka Graceland Efter några dagar så fortsätter vi till Nashville Avslutar med Dallas, bor nära där JFK sköts Åker med Greyhounds bussar mellan städerna, köpt biljetterna redan

Colombia

Colombia

29 januari 2014 - 3 mars 2014

Ska åka till Colombia på semester. Börjar i Bogota, därefter flyger vi till Cartagena som ligger i norra delen av landet.

Sydkorea

Sydkorea

9 oktober 2013 - 24 oktober 2013

Ska på semester till Sydkorea. Blir borta 2 veckor. Börjar och avslutar i Seoul. Har köpt ett tåg pass, så vi kommer att ta oss fram med tåg i Sydkorea.

Makedonien och Albanien

Makedonien och Albanien

22 maj 2013 - 6 juni 2013

Vi ska åka på semester till Makedonien och Albanien. Börjar resan i Skopje i Makedonien och reser runt, avslutar i Tirana i Albanien

Taiwan och Vietnam

Taiwan och Vietnam

30 januari 2013 - 5 mars 2013

Ska åka på semester till Taiwan och Vietnam. Vi börjar i Taiwan med 3 veckor. Resten spenderar vi i Vietnamn.

Kanada i slutet av september

Kanada i slutet av september

21 september 2012 - 5 oktober 2012

Åker till Canada på semester i 2 veckor. Börjar i Toronto.Efter det åker vi vidare mot Qubec.Efter Qubec åker vi till Montreal. Vi kommer att förflytta oss med bussar.

Costa Rica och Panama

Costa Rica och Panama

1 februari 2012 - 5 mars 2012

Åker på semester med min karl till Costa Rica och Panama i 5 veckor. Börjar i Costa Rica och reser sen runt söderut mot Panama . Avslutar i Panama City Ser fram emot mycket spännande saker. Naturen ska vara väldigt vacker och varierande med många vulkaner,regnskog, städer, stränder mm. Hoppas att vi får se många djur

Kanada och Usa

Kanada och Usa

14 september 2011 - 28 september 2011

Ska åka till Kanada och Usa på 14 dagar semester Flyger ifrån Stockholm och mellanlandar i Amsterdam. Sen vidare till Vancouver Börjar i Vancouver i 4 dagar. Sen tar vi greyhoundbussen över gränsen in i Usa till Seattle. Stannar där i 5 dagar. Sen åker vi till sist till Portland med greyhound igen. Sen flyger vu hem till Sverige igen. Kommer att skriva dagbok ganska ofta

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa