Kille på 61 år som reser en del i Kina eftersom min hustru är Kinesiska
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Frukost och FM promenad
söndag 17 mars 2019 - Hua Yang Xiang, Dongxing Qu, Neijiang Shi, Sichuan Sheng, Kina

Har ätit kina frukost och tagit en lång promenad mellan ett par av broarna en promenad på knappt 8km,Några bilder från vad jag såg under min promenad

Sista bilderna från Neijiang
onsdag 17 april 2019 -

Bilder från de sista dagarna i Neijiang.det är bilder från ett gammalt tempel i ytterkanten av Neijiang, lyktostolpar som drivs med solceller.Bilder innifrån templet på höjden.Kopplingar av teletrådar i svärfars trapphus.Det finns bilder på när vi äter med vänner, när vi handlar

Gamla stadsdelarna i Li Shuang
tisdag 9 april 2019 -

Den gamla stadsdelen i Lu Shuang.Trevlig gata att promenera i lite bilder från stället.först är det ingången med skylten, det gamla trädet är tydligen spciellt och dyrare än guld, varför fick jag inget bra svar på.Sen är det bilder från omgivningen samt maten vi åt till lunch. Den

på väg till Li Shuang
tisdag 9 april 2019 -

Bara några bilder när vi är på väg till de gamla stadsdelarna i Li Shuang. De är känd för sin sprit, som syns när man kör in i staden. Bilden på lastbilen, ja det är en bil som sprutar upp vatten i luften för att binda dammet i luften. De andra är bara bilder för att visa att

Bad i varma källlor i Shuifu
tisdag 9 april 2019 -

Badet i Shuifu.Badanläggningen ligger på 2 000m höjd.Vi hade en fantastisk dag här, det var riktigt varmt och solen brände, temperaturen i vattnet låg runt 40 grader i bassängerna och i luften var det enbart marginellt svalare.Blev solbränd denna dag.Hotellet var små hus längs en liten

På väg mot Shuifu
måndag 8 april 2019 -

Det ligger en liten by upp på en bergsplatå.Vi hittade den av en ren slump när vi stannade för en bensträckare och träffade några välldigt trevliga Yi Zu personer, dessa hade släktingar upp på platån.De ville gärna visa oss men det fanns inte tid att klättra hela vägen upp, det är

Sjön Lugu Hu
lördag 6 april 2019 -

Sjön Lugu Hu. Första bilden är där vi står vid ingången till området runt Lugu Hu sjön. Sjön ligger på 2 692 meter över havet, sikten i vattnet är 11-12 meter, största djup 105 m. Sjön är 9,4 Kilometer lång och 5,2 kilometer bred, fantastisk natur runt hela sjön med mängder av

På väg till Lugu hu sjön
måndag 15 april 2019 -

Vi är på väg till en sjö som heter Lugu Hu sjön. Genom denna sjö går gränsen mellan Sichuan och Yunnan provinserna. Lite bilder från bergsvägarna på vägen dit.Vägarna är fyllda med djur som kor gätter ankor och getter samt en massa människor som inte bryr sig att flytta på

Biltur till Ya'an
torsdag 4 april 2019 -

Efter nio timmar i bil har vi kommit till den lilla bergsbyn Ya'an I västra Sichuan, byn ligger 580m över havet och har endast 1,5 milj innevånare.lite bilder av det vi såg på vägen hit, först en del av packningen, en varningsskylt för korsande jättepandor. Detta är det område i Kina

Blandade bilder
tisdag 2 april 2019 -

Nu har jag inte lagt upp några bilder på ett tag, så här kommer ett hopplock av ett antal dagar.Vi har varit i Neijiang den senaste veckan, jag har pluggat kinesisk körkortsteori i 4 dagar meningen var att jag skulle skriva teoriprov och få körkort i Kina men det gick inte för mycket som

Kina semestern 2019

Kina semestern 2019

13 mars 2019 - 18 april 2019

Kina semestern mars april 2019

21 september 2013 - 26 oktober 2013

Tillbaka i kina efter 2 år.

21 september 2013 - 31 oktober 2013

Åka till Kina för att slappa och få tid med svärföräldrarna som börjar bli gamla

Husvagns tur I Europa 2012

Husvagns tur I Europa 2012

14 juli 2012 - 28 juli 2012

På husvagns tur genom Europa med Suns kusin

Kina 2011

Kina 2011

1 augusti 2011 - 7 september 2011

Resa till bla Shanghai, Beijing och Chengdu, tillsammans med vänner.

Kina 2009

Kina 2009

1 maj 2009 - 14 juni 2009

Resa till Kina frun på utbildning och jag skall lära mig kinesiska, och vi kommer att göra diverse utflykter Bla till shaolin tempel och Omisan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Geir uppdaterar sin resa