En glad och lattsam tjej som alskar att vara ute pa aventyr....
hemstad Nässjö, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Kruger park, Zimbabwe,Botswana, Sverige
fredag 14 januari 2005 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej allihop.. Efter att jag lämnat Kajsa på flygplatsen i J.burg fortsatte vi till vart backpackers där vi skulle spendera natten. Följande morgon (onsdag) blev vi upphämtade av bundusafari och vår resa mot nya äventyr började. Vårt första stop blev Kruger Park där vi gled omkring i

Cape Town
tisdag 4 januari 2005 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej alla! Resan gar mot sitt slut... Kajsa lamnar mig och Afrika i kvall och det har varit helt underbart de senaste veckorna!!! Lite updatering for er sa lange.. Lamnade Mossel Bay for Stellenbosch med BAZBUS, det gick bra denna gangen och genomtrotta nar vi kom fram hande det inte mycket pa

Adrenalinkickar
söndag 26 december 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej pa er alla! Vi far val borja beratta om var sista dag och natt i Knysnasom vi trodde skulle bli lugn.. Men vi har svart att ta det lugnt sa planerna andrades :)Dagen spenderade vi med seightseeing tillsammans med en tysk man som tvunget skulle visa sig i badbrallor for oss under dagen..ingen

Vidare soderut
torsdag 23 december 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej pa er alla! Har avverkat Port Elisabeth och dragit vidare ner till Knysna. Sista dagen i P.E spenderade vi i stan, runt boardwalken, shoppade lite och hade en trevlig dag. Regnet forfoljer oss fortfarande de flesta dagar men vi klarar oss :) Vi hamnade pa bio i P.E och sag White Chicks,

Inkwenkwezi/Addo
måndag 20 december 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej pa er! Vi hade ett par underbara dagar i Cintsa. Lordagen tillbringade vi forst langs stranden pa en under bar beach walk vi tva! Lunchen va packad av Buccaneers och de slappte av oss langre bort langs stranden och sa fick vi helt enkelt ta oss tillbaka sjalva! Det var underbart vader och

Johannesburg, Durban och Cintsa
fredag 17 december 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej allihop! Nu har antligen Kajsa kommit fram till SA for en tre veckors semester ihop med mig. JAg motte upp henne pa flygplatsen i Johannesburg och det blev ett kart mote. Vi akte tillbaka till vart backpackers och spenderade resten av kvallen med att uppdatera varandra. Vi planerade att besoka

Drakensberg
söndag 12 december 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har nu antligen lamnat Durban efter en vecka med bara regn. Allt regnade gjorde att vi inte riktigt kunde utforska Durban som vi ville och var ganska uttrakade efter ett tag. JAg hade velat ta lite surf lektioner men inte ens det kunde jag gora sa ingen var gladare an jag nar vi antligen lamnade

kruger park, swaziland, mocambique och zululand!
onsdag 8 december 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

hej allihop!! Nu var det ett tag sedan jag skrev men jag har inte haft nagon tillgang till internet. Vi packade ihop vara vaskor for en och halv vecka sedan for att flyga upp till johannesburg. Det var lite vemodigt att lamna Kapstaden och allt vad det innebar. Det ar faktiskt ratt skont att

Mocambique
onsdag 8 december 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

HEj allihop! Nu ar jag tillbaka igen med fortsattningen om mocambique. Vi blev hamtade vid gransen och begav oss in i bushen pa ett bilflak, det blev en skumpig resa men det tog bara 45 minuter sa det var ju anda ok. Val framme slangde vi oss i havet eftersom det var 45 grader i luften. Slappade

En manad har gatt..
onsdag 24 november 2004 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag har jag varit i Kapstaden i tre manader, kanns helt overkligt. Jag forstar inte vart tiden har tagit vagen. Den sista manaden har sprungit forbi och jag har inte ens hunnit skriva nagor i min dagbok. Vi har haft fullt upp hela tiden och ordentlig somn kan jag inte ens stava till langre. Det

Indien

Indien

27 november 2006 - 13 december 2006

En två veckors resa till Indien för att upptäcka ny kultur och få lite sol..

Sydafrika,Mocambique,Swaziland,Zimbabwe,  Botswana, Sydafrika

Sydafrika,Mocambique,Swaziland,Zimbabwe, Botswana, Sydafrika

23 augusti 2004 - 14 januari 2005

En glad och go tjej som alskar att resa och ar nu i Kapstaden for att gora 15 veckors praktik och sen resa runt en och en halv manad i det vackra landet, Sydafrika och de lander som finns runt omkring... Har nu fatt sallskap av kajsa som kommer att gora mig sallskap genom min resa i SA....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa