Resan blev inställd efter shabbel i EU
söndag 30 mars 2008 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Resan blev inställd efter shabbel i EU

Sushi är en av de mest kända japanska maträtterna ute i världen.
onsdag 15 augusti 2007 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Vad är sushi? Sushi är en av de mest kända japanska maträtterna ute i världen. När ni hör ordet "Sushi, tänker ni kanske på rå fisk. Sushi betyder egentligen bara "ris med ättiksdressing" där man kombinerar med olika ingredienser, ofta olika sorters fisk, men även andra råvaror som

Mot fädernes landet
onsdag 25 juli 2007 - Kirkestræde 5, Helsingör, Danmark

Hotellfrukost kl nio och sedan iväg. Det fortsatte att regna även denna dag, dock i lite mindre omfattning än i går. Eftersom vi redan hade klart med handlandet körde vi in till Helsingör och tog en promenad längs gågatan. Monika letade efter skobutiker men hittade inte något som var i

Idag ska vi ligga på stranden och sola
tisdag 24 juli 2007 - Kirkestræde 5, Helsingör, Danmark

Efter en god natts sömn gick ner till frukosten redan vid halvnio. Det var som man hade väntat sig i Danmark, en frukostbuffé där inte något saknades. Det blev både äggröra, bacon och några skink/ost smörgåsar innan vi lämnade matsalen. Matsalen var tillbyggd på hotellets baksida och

Hunden lämnad och vi är på väg
måndag 23 juli 2007 - Kirkestræde 5, Helsingör, Danmark

Kl 10 rullade vi iväg från Fogdegatan ner till Östra stranden där gamle Ubbe skulle få bo när vi var på minisemester. Gill och Håkan hade lovat att ta hand om honom på bästa sätt. När väl hunden var avlämnad styrde vi i laglig fart och i lätt regn ner mot Helsingborg. Färjebiljett

Fotoförbud från läktaren
onsdag 18 juli 2007 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Eftersom de japanska arrangörerna hade beslutat om att det skulle vara fotograferingsförbud från läktaren vid samtliga matcher, har jag "lånat" en del matchbilder från matchen SWE-FRA ur SAFF:s fotograf Cecilias "cillen" utmärkta produktion.

Hemresa
måndag 16 juli 2007 - Halmstad, Hallands län, Sverige

16 juli Så var det tid att åka tillbaks till Sverige. Klockan stod på sex men jag vaknade redan kvart i så det var bara att kliva in i duschen för sista gången på det här hotellet. Jag är 182 lång och när jag står i duschkaret har jag ca 10 cm kvar till taket, måste vara knepigt för

Finaldags mellan USA och Japan
söndag 15 juli 2007 - Tokyo, Hachioji, Japan

15 juli Så var det dags för den stora finalen. Japan och USA skulle göra upp om var VM guldet skulle hamna. Japan är regerande världsmästare och har visat upp ett fantastiskt snabbt spel med en god blandning av kast och springspel. Laget är väl samspelta och har legat på flera gemensamma

Vilodag
söndag 15 juli 2007 - Kawasaki, Kanagawa prefektur, Japan

13 juli Vilodag för spelarna d.v.s. de har ingen match, men de har fullt program med vattengympa, möten och en lättare träning. Själv åkte jag till Akihabara, Electric city för att kolla på allt som finns att köpa när det gäller elektronik. Det finns säkert mellan 500 och 1000 olika

Bronsmatch Sverige - Tyskland
lördag 14 juli 2007 - Kawasaki, Kanagawa prefektur, Japan

14 juli Det är lördag och Sverige skall spela sin sista match. Nu gäller det bronsmedaljer i en match mot Tyskland. Matchen börjar inte förrän kl. 19.00 och matchen mellan Korea och Frankrike börjar kl. 15.00 och jag ska se båda matcherna. Johanna och jag har bestämt att vi skall försöka

Rügen

Rügen

18 juli 2008 - 23 juli 2008

En kortsemester till det vackra Rügen och en liten del av Schwedenstrasse

CIEN slutet

CIEN slutet

27 april 2008 - 2 maj 2008

Projektavslutning i Barcelona

Projekt

Projekt

2 april 2008 - 5 april 2008

CIEN projektet skall äntligen få ett nytt tillfälle att bli färdigt.

CIEN

CIEN

13 november 2007 - 17 november 2007

Nu ska jag till hjärtat av Tyskland, närmare bestämt till Mannheim. Det är EU projektet INTI-CIEN som skall avhandlas.

Hornbaeck

Hornbaeck

23 juli 2007 - 25 juli 2007

Vår sista semestervecka i juli kommer att starta med tre dagar i Danmark. Vi kommer att bo i Hornbaeck på Själland. Cyklarna kommer med så det kommer att bli lite motion och god mat och dryck i en härlig kombination.

Semester på Cypern

Semester på Cypern

7 september 2007 - 14 september 2007

Vi flyr Halmstad när det är dags för Solheim Cup, en stor golftävling för världens bästa golfdamer.

EU projekt CIEN

EU projekt CIEN

24 juni 2007 - 1 juli 2007

Jag är deltagere i ett EU projekt som handlar om att finna möjligheter för "Living together"

Jeg var der da Plzén & Bayern blev indtaget

Jeg var der da Plzén & Bayern blev indtaget

16 september 2006 - 23 september 2006

Ny resa till öllandet Tjeckien. ØL REJSE – HVORHEN? For 3. gang inviterer Vinklubben jer på en 8-dages øl rejse ude i Europa. Idéerne har været mange. Skulle vi drage en tur til Belgien, landet med de mange hundrede for-skellige mørke og varme overgærede ales – ja, vel nok Europas øl land nr. 1. Kunne vi fylde en bus, når vi skulle tage højde for at priserne i Belgien er tæt på de danske eller skulle vi finde et rejsemål, hvor lomme-pengene rækker langt. Godt spørgsmål! Vi valgte det sidste. Men til gengæld får du også mulighed for at smage en ægte pilsner i Plzén, byen hvor det hele begyndte - samt nyde en bajer i det nordlige Bayern, ”verdens bedste Weisse – Bayreuths Maisel”. Vi har valgt at vi skal bo i byen Chodova Planá – byen der er kendt for det familieejede bryggeri Pivovar Chodovar eller den med ”hunden”... Vi indkvarteres på Hotel U Sládka, som ligger tæt ved bryggeriet. Hotellet tilbyder anderledes welness, nemlig mulighed for at prøve øl kurbade. Det skulle være så sundt, men kun til udvortes brug… http://www.chodovar.cz/hotel-u-sladka-deutsch http://www.chodovar.cz/echtes-bierbad Så det er med stor glæde at vi indbyder dig til at være blandt de heldige 49 deltagere, der får lov til at opleve det vestlige Bøhmen og det nordlige Bayern. Vi har i år lagt vægt på, at der også er plads til lege ”turist”, hvorfor programmet ikke er så komprimeret.

7 september 2005 - 17 september 2005

Humlefestival i Zatec. Ännu en resa med nya bryggeribesök

3 september 2004 - 10 september 2004

DANNELSESREJSE MED FOKUS PÅ ØL. En trevlig resa med öl i fokus. Besök på 6 olika bryggerier med tillhörande provsmakning.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bengt uppdaterar sin resa