Aten, 28 juli
onsdag 28 juli 2010 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Hej igen, nu har vi stadat hela baten och packat in den i ett solskyddande nat och lamnat den at sitt ode pa marinan i Preveza. Det ar sista kvallen i Grekland och jag sitter och surfar pa vart hotell i Aten. Vi kom hit med bussen fran Preveza pa eftermiddagen i dag. Trots ont i fotterna och en

Preveza 23 juli
fredag 23 juli 2010 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Hej, nu ar vi tillbaka i Preveza efter att ha tagit en tur utmed fastlandet norrut, vidare till Korfu och tillbaka via Paxos. I morgon ar det dags att ta upp baten, sedan ska vi fixa sa att den klarar sig ensam i vader och vind anda till nasta var. Ett par dagar kommer vi alltsa att tillbringa pa

Preveza, 14 juli
onsdag 14 juli 2010 - Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Hej igen, Nu har vi tagit oss tillbaka till Preveza, dar var marina ligger. Det svenska registreringsbeviset hade antligen kommit, sa nu slipper vi forhoppningsvis trubbel med Port Police, som ibland dyker upp i hamnarna och vill se The Ships Paper. Da ar det bra att ha ett registreringsbevis och

Ithaca, 10 juli

Hej, här har vi försökt ladda upp ett par bilder och berätta lite om vår segling i Grekland. Hoppas att ni hittar hit! Vi har det jättebra, köpet gick jättebra, vädret är jättebra och vi är fortfarande sams, vilket är jättebra! Kramar från Eva, Lennart & Hampus

Ionian sea

Ionian sea

28 juni 2010 - 28 juli 2010

Vi åkte ner till Vonitsa i Grekland och köpte vår nya båt, The Event, en Prout Event 34. Nu seglar vi sakta runt i Ionan sea en månad. Vi heter Lennart Pukitis, Eva Furhoff och Hampus Furhoff.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa