Borta bra, men hemma bäst....
fredag 17 februari 2017 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Efter ett kort stopp i London och byte av flyg landade vi på Kastrup 09.35. Flygresan hemåt gick över förväntan och det var inte så jobbigt som vi trott. Medan vi väntade på tåget till Kristianstad blev det några "röa pölser" och de smakade "himmelskt". I Kristianstad blev vi hämtade

Dags att åka hemåt.....
torsdag 16 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Sista dagen på vår fantastiska resa. Tråkigt att jag blev sjuk, men det var "rätt" tillfälle om man nu kan säga så. Tog det lungt på förmiddagen och packade ihop det sista innan vi checkade ut vi 12-tiden. Eftersom vi inte skulle flyga förrän 23.45 hade vi en hel dag att "slå

Dagsutflykt till "Grannlandet"
onsdag 15 februari 2017 - Macao, Macao

Eftersom vi hunnit med att se det mesta av Hongkong bestämde vi oss för att ta båten till Macau. En dryg timmas båtresa och vi skulle vara i "Casino-land". Macau, som tidigare tillhört Portugal skulle också ha en hel del sevärdheter från kolonialtiden förutom alla casinon.Båtresan tog en

En dag i Hongkong.....
tisdag 14 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Bestämde oss för att ta en hoponhopoff-buss för att se så mycket som möjligt av Hongkong.Vi fick se många höga byggnader, åkte färja över till Hongkongön, åkte en brant "spårvagn" upp till Victoria Peak med en fantastisk utsikt, besökte tempel, åkte en flera hundra meter lång

Mot Hongkong
måndag 13 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Lämnade hotellet i Auckland vid sextiden. Lämnade hyrbilen vid flygplatsen och checkade in.Flygresan gick bra och några filmer senare landade vi på Hongkongs flygplats. Taxi till hotellet och sedan en liten tur i omgivningarna för att hitta något att äta och även för att försöka hålla

Stadsrundtur
söndag 12 februari 2017 - Auckland, Nya Zeeland

Tog tåget in till Auckland. Hoppad av tåget vid hamnen och tillbringade förmiddagen med att strosa runt bland båtar i alla storlekar. Blev ett glas vitt på en uteservering innan vi lämnade hamnen för att strosa vidare mot shoppingkvarteren för att hitta någonstans att äta lunch. Till slut

Surfparadis
lördag 11 februari 2017 - Whangamata, Waikato, Nya Zeeland

Dags att åka mot Auckland som blir sista stoppet innan vi lämnar NZ. Eftersom prognosen var strålande sol ville vi inte sitta i bilen hela dan, så vi bestämde oss för att tillbringa dagen på Whangamata Beach och åka mot Auckland på eftermiddagen. Whangamata Beach är en strand som är

Hot Water Beach
fredag 10 februari 2017 - Whitianga, Waikato, Nya Zeeland

Fint väder😄👍☀️ Åkte till Hahei Beach och vandrade sedan därifrån till Cathedral Cove. Fantastisk natur och en härlig promenad👍😊. Åkte sedan vidare till Hot Water Beach, som kallas så för att "varma källor" ligger så nära ytan att man vid ebb kan gräva i sanden så att

Hobbiton Movie Set
torsdag 9 februari 2017 - 487 Buckland Rd, Waikato District

Idag var det dags för Hobbiton😄👍 Hade bokat en rundtur klockan tio. Den skulle ta ca två timmar. Vi trodde först att vi kunde gå själva, men med facit i hand, var det bra att det inte var möjligt. Rundturen var mycket bra👍😄 Vi fick lära oss mycket om Hobbitfilmerna men också hur

Wai-O-Tapu och Tamaki Maori Village
tisdag 7 februari 2017 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Lämnade Taupo för vidare färd mot Rotorua. Första stoppet blev Wai-O-Tapu ett vulkaniskt område med bubblande sjöar i olika färger. Vi skulle också kolla en gejser "Lady Knox" som skulle ha "utbrott" kl 10.15 varje dag😊 Vi tyckte det var lite konstigt med tiden.....men vi fick

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Susanne uppdaterar sin resa