Förra veckans godbitar...
måndag 11 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

...var många men tiden att sätta sig ner och skriva prioriteras inte när man har så mkt annat roligt! Sen är man ju helt slut när klockan närmar sig 21!! 😂Jag skriver ju för att ni alla ska få se en liten, liten del av det vi upplever, men mest för att vi själva ska kunna ta fram

Klockan måste gå fortare här nere...?
onsdag 27 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Ja, det är ju så att vi ligger sex timmar före här på Koh Lanta. Undrar om dygnet har sex timmar mindre här...?! Känns så!! Fast troligtvis inte. Helt enkelt nog bara så att vi har så kul här och att det  hela tiden händer saker. I veckorna efter Elsa slutat skolan blir det mest

Fyra vänner åkte - två ny-gamla kom...
torsdag 21 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fattar inte hur fort tiden går här nere... Två veckor har vi varit här. Ja, dagarna flyger iväg, fast vi har allt hunnit med en hel del också, när jag tänker efter...I veckan hade barnen även i år ordnat med Tivoli på svenska skolan Sanuk för att samla in pengar till organisationen

Tillbaka i vårt paradis
fredag 15 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Ja, så var vi tillbaka igen. Så härligt! Redan innan vi lämnade Koh Lanta förra året hade vi, i alla fall Elsa och jag, bestämt oss att vi ville åka tillbaka 2019. Edde var dock inte lika säker och bestämde sig för att fotboll, innebandy, skolan o kompisarna vägde tyngre (till Mattias

Femte veckan - vi fryser inte direkt...
måndag 26 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Kom precis på att jag hittills inte skrivit något om vädret här på Koh Lanta?!! Om jag har det så kommer här en väderlekssummering sen vi kom hit. I början hade vi väl en 30-32 grader och det var ju fullt tillräckligt. Trots att väderrapporten visade att det skulle vara molnigt och regn

Sjätte veckan - många åker hem och pappa kommer!
måndag 5 mars 2018 -

Om några dagar åker familjen Åberg hem till Sverige igen. Trist, men så mycket vi har umgåtts har vi inte gjort sen gymnasiet. Fantastisk egentligen att kunna träffas och säga ”hej” mer eller mindre varje dag och dessutom hitta på en massa skoj tillsammans med våra barn flera gånger i

Fjärde veckan - Hjälp, vart tar tiden vägen...
måndag 19 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Herregud vad tiden går fort här på Koh Lanta! Redan snart gått en månad!! Bara två veckor kvar till pappa Mattias kommer ner. Vad hände? Var ju inte längsen flyget landade i Krabi och tre vilsna, supertrötta själar skulle leva livet och samtidigt försöka anpassa sig och hitta vardagen i

Tredje veckan
måndag 12 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Tillbaka till skolan efter en skön helg! Lite svårt att få liv i barnen, men en helg med massor av sol, bad och värme kan vara lite slititgt... Edvin åkte självklart på fotbollsträningen i alla fall!Själv tog jag 12 varv på löparbanan runt planen. Riktigt varmt, men är man envis så är

Andra veckan
måndag 5 februari 2018 - Beverly Hills, Kalifornien, USA

Andra veckan - barnen börjar skolan och vi flyttarDå var det dags för barnen att börja på Svenska skolan Sanuk som ligger inne på Southern Lanta Resort. Vi var där redan i torsdags på inskrivningssamtal för Elsa och träffade hennes fröken Sofia. Barnen var spända och lite pirriga denna

Vårt stora äventyr började...
måndag 29 januari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

...egentligen redan i mars/april 2017 då min vän Maria sa att det blev Thailand för dem även vintern 2017/2018 (för övrigt 5:e året i rad för hennes familj).- Vi kanske skulle komma och hälsa på er...?! 3-4 v?- Nej, det är för kort tid!! OK, sex v tänkte jag...- Minst 8 v sa Maria och

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...

Vårt stora äventyr - Koh Lanta 2018

Vårt stora äventyr - Koh Lanta 2018

29 januari 2018 - 23 mars 2018

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Charlotte uppdaterar sin resa