Koh Lipe och oarna runt omkring
måndag 8 mars 2010 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Nu har min branna lagt sig och emil har fatt starka tabletter mot sin magsjuka sa nu har vi passat pa att se andra strander pa Lipe och aven varit pa tva strander pa on Adang. Igar var vi med andreas, lina och frida pa snorkelutflykt, vilket var valdigt roligt. Vi sag en hel del spannande fiskar

Langkawi och Koh Lipe
onsdag 3 mars 2010 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Snalla snalla gor sa att det har inlagget gar igenom! Jag har forsokt skriva dagbok 3 ggr nu utan att det har fungerat! Sen jag skrev sist har ni kanske sett pa bilderna att vi har tagit oss till fina strander och bad. Det borjade med att vi akte till Langkawi i Malaysia dar vi badade och solade

Pangkor Island och George Town
tisdag 23 februari 2010 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Sist jag skrev skulle vi vidare till Pangkor Island. Resan dit tog 4 timmar och va mycket bekvam i en buss for 50 pers fast med 30 saten, mycket extra benutrymme och lyxiga saten. Pangkor Island i sig hade en haftig djungel och var mysigt, men det var seriost skrapigt pa stranderna dar! Vi blev

Dubai och KL

Hej alla dar hemma i kylan! Vi har det toppen har i KL, men det e varmt, jatte varmt! Dubai var precis lagom for det flaktade ratt bra dar och var typ 25 grader. Det verkar som att mitt inlagg fran Dubai inte gick igenom sa detta far bli en kort sammanfattning av allt vi hunnit med sa har

Trekking och kho Chang
måndag 2 februari 2009 - Bangkok, Thailand

Nu befinner vi oss antligen pa stranden i Thailand, rattare sagt pa Lonely Beach pa on Kho Chang. Vi kom hit i forrgar eftermiddag efter att ha rest i 26 timmar fran Chiang Mai (forst nattag, sedan buss och bat). Forsta natten har bodde vi i en budget bungalow vilket gick bra, men efter att ha bott

Sydney & Bangkok
söndag 25 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Sedan sist har vi hunnit med tva riktiga storstader, Sydney och Bangkok. Som ni kanske forstar ar bada dessa rejala kontraster mot p-vik, Visby och Nya Zeeland. Sydney var over forvantan da manga sagt negativa saker om staden. Det fanns en hel del fina byggnader och parker. Forsta dagen nar vi kom

Dubai, Malaysia och Thailand

Dubai, Malaysia och Thailand

15 februari 2010 - 18 mars 2010

Nu bär det av mot värmen igen. En månad till Dubai Malaysia och Thailand blir det den här gången.

Den efterlängtade långresan

Den efterlängtade långresan

26 november 2008 - 16 februari 2009

Den efterlängtade långresan går till Singapore, Thailand, Australien och Nya Zeeland, i hopp om att vi ska slippa undan den kalla svenska vintern.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa