Sydney & Bangkok
söndag 25 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Sedan sist har vi hunnit med tva riktiga storstader, Sydney och Bangkok. Som ni kanske forstar ar bada dessa rejala kontraster mot p-vik, Visby och Nya Zeeland. Sydney var over forvantan da manga sagt negativa saker om staden. Det fanns en hel del fina byggnader och parker. Forsta dagen nar vi kom

Sydney & Bangkok
söndag 25 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Surfers paradis, Dream World och Fraser Island
fredag 16 januari 2009 - Fraser Island, Queensland, Australien

Efter att ha lamnat Byron bay dar vi trivdes valdigt bra, da det va en liten mysig stad aven om den va valdigt turistig, va vi inte sa vansinnigt imponerade av Surfers Paradis som ar en mindre version av Las vegas vid stranden. Det enda dar som verkligen imponerade pa oss var att nar vi kom med

Solbrand i Byron Bay
lördag 10 januari 2009 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej! Sen sista gangen jag skrev har vi hunnit med en hel del spannande saker. Vi avslutade Nya Zeeland resan i Christchurch som var en mycket trevlig och vacker stad. Den var till stor del inspirerad av britterna sa det va fullt med pampiga byggnader overallt och fina parker. Var fria dag i

Milford Sounds
fredag 2 januari 2009 -

Idad har vi varit i Milford sound som va en av resan hojdpunker nar det galler storartade naturscener. Milford har dock mindre an 100 dagar om aret utan regn. Gissa om vi hade regn! Det gjorde inte sa mycket for det gjorde att det blev manga fler vattenfall vilket va valdigt maktigt. Nar vi val va

Gott nytt ar!
torsdag 1 januari 2009 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Nu har det nya aret inletts! Kandes valdigt konstigt att vi hade 2009 innan era nyarsforberedelser knappt borjat. Alla som inte fick gott nytt ar sms far ursakta for det va endast ett fatal som gick att skicka av nan anledning. Igar gjorde vi tva dagars resa pa en dag, sa det blev en intensiv dag

The adventure capital of the world!
söndag 28 december 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Framme i Queenstown tog vi forst en 30 min tupplur och akte sedan och slangde oss ut for ett stup, om en stund ska vi ut och festa med hela bussen, en helst vanlig dag i Queenstown med andra ord. Denna plats ar minst sagt annorlunda, pa varje gata finns massvis foretag som arrangerar

Regn regn regn
fredag 26 december 2008 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

har kommer en blot julhalsning fran franz josef! Igar at vi en mycket god julmiddag pa hostellets bar. Skinkan va minstsagt over forvantan, vilket uppskattades av oss svenskar. Idag va en heldagsvandring pa glaciaren inplanerad for emil och en helikoptertur upp pa glaciaren och sedan en vandring pa

Julafton i Westport
torsdag 25 december 2008 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

God Jul! Var julafton spenderades ute i odemarken pa en P-party (alla maste vara utkladda till nagot som borjar pa P) pa the Poo-pub. Puben ags av en 80-arig man som arrangerat galna maskeradfester at kiwiexperience i 17 ar. Det va minst sagt en toppenkvall. Det va daligt med julkanslor dock, men

Det slutar aldrig regna i NZ:s soligaste stad!
söndag 21 december 2008 - Nelson, Nya Zeeland

Anlande till Nelson "landets soligaste stad" igar. Platsen lever dock inte upp till anmnet. Forhoppningvis blir det battre imorgon da vi ska paddla kajak i able tasman national park. Ser verkligen fram emot det, ska tydligen vara valdigt fint. Wellington va en fin stad, kandes valdigt kulturell

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa