Numera reser vi utan barn då dom har blivit stora och åker själva.
hemstad Orust V, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Länk till landning på Caticlan
måndag 17 mars 2014 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Koh Panang
onsdag 3 april 2013 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Inte för att vi är kräsna men blev positivt överaskade när vi steg på planet till BKK med Thai Air och det visade sig vara en av deras ny renoverade Boing 747-400 detta innebar att vi hade bättre ben utrymme och även TV skärm i alla ryggstöd, maten var bra och vi hade mycket bra service

Thailand resa 2013 Mars
torsdag 28 mars 2013 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Vi startade morgonen med att vakna kl 01:30 men hade ställt den fel och skulle upp kl 02:30 så vi sommnade om en stund till men det skulle vi inte gjort då vi råkade missa att ställa om larmet och vaknade först kl 03:30 och då blev det lite panik. Som tur är så har jag en fru som är

Sjätte inlägget!
fredag 27 april 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Jakop var på dykkurs med Merlin Divers, första dyket var på 12 meters djup och det andra var vid ett gammalt vrak på 15 meters djup, det andra dyket var det bästa då han fick se stingrockor och en massa andra fiskar och dom var nere i 1 timme på vardera dyk. Hans dive master var från

Femte inlägget!
onsdag 25 april 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

I måndags bestämde vi oss för att Åka till Phi Phi öarna, och tog en minubuss från hotelet kl 06:00 till färje piren i Phuket Town för en helt underbar båt resa på 1,5 timme innan vi anlände till Phi Phi kl 10:00. Vi startade med att leta upp boende vi ville ha men det var svårare än

Fjärde inlägget!
fredag 20 april 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Jakop hade sin födelsedag igår han fick välja hur detta skulle firas. Vi väkte han tidigt och han svarade med att det var första gången som han inte behövt ligga vaken och vänta på att vi skall komma in med tårta och presenter. Vi började med att vår vän sedan många år Bao kom och

Tredje Inläget
tisdag 17 april 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Äntligen har jag lyckats fått löst så att jag kan ladda upp bilder, provade att vara helt utan alkohol aktiga dryker under gårdags kvällen och detta löste nog problemet:-) I morse gick jag och hyrde en long tail båt och som vanligt skall det diskuteras tid och pris, men vi kom överens om

Andra inlägget
fredag 13 april 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Jag har problem med att få in bilder i detta forum just nu pga att jag har fel Java installerad, skall försöka lösa detta senare. I tisdags skulle vi gå ut och äta på eftermiddagen men insåg snabbt att hela by gatan var stängt och att det inte fanns en enda människa utan det såg ut som

Kamala 2012 Första inlägget
tisdag 10 april 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Vi kom ner 6 apr+il och allt har gått bra,landade kl 11:20 tog en taxi direkt till ett ställe som vi viste hade lediga Bungalow och var där ca 12:30, hyrde moppeder och drog till stranden direkt och tog första badet kl 13:00. Men som sagt vi har bara ryggsäck med packning så vi slipper dom

Antagligen sista inläget för denna resan!
onsdag 4 maj 2011 - Phuket, Phuket, Thailand

Det har gått några dagar sedan vi uppdaterade sidan men tiden bara rinner iväg, Jakop övningskör varje morgon det går strålande inga vurpor än.Philip har hittat en kompis från Tingsryd som bor i samma område som oss och han spendera mesta tiden med han om dagarna på Gym och så kör dom

Philippinerna 2014

Philippinerna 2014

22 mars 2014 - 22 april 2014

Denna gång hoppar vi Thailand och kommer att resa runt i Philippinerna efter att dom sista 10 åren åkt runt i Thailand är det dags att prova något nytt. Resan startar i Göteborg med SAS till Köpenhamn, vidare till Singapore med singapore Airlines, direkt vidare med Silk Air till Cebu på Philippinerna, där kommer vi enbart att ha 50 min på oss att byta till planet som skall ta oss till Caticlan, detta är en väldigt liten flygplats och lägger med en länk till en landning där. I år och vi utan våra numera stora ungdomar som är kvar hemma, vi har inget boende eller annat bokat så det blir som vanligt på med ryggsäken och se vad det bär hän även i år.

Thailand 2013

Thailand 2013

28 mars 2013 - 22 april 2013

Resan går denna gången till Koh Samui-Koh panang, Koh Tao, Koh Chang

Thailand 2012

Thailand 2012

5 april 2012 - 4 maj 2012

Göteborg-Köpenhamn SAS Köpenhamn-Doha med Qatar Doha-Bangkok med Qatar Bangkok-Phuket med Thaiair Samma resa på hemvägen. Vi startar i Kamala för att sedan ta oss där vi känner.

Thailand 2011 April

Thailand 2011 April

14 april 2011 - 7 maj 2011

Med på Resan Jakop 12, Philip 16, Fia, Thomas. Reser med följande bolag. Göteborg-Köpenhamn (SAS) Köpenhamn-Doha (Qatar Air) Doha-Bangkok (Qatar Air) Bangkok-Phuket (air Asia) Vi startar i Phuket för att återse gammla vänner tar oss sedan vidare mot Koh Samui.

KOh Samui  sommar 2007

KOh Samui sommar 2007

2 juli 2007 - 1 augusti 2007

Tåg mellan BKK och Hua Hin, är 18 mil sträcka tog nästan 6 timmar och vi åkte givetvis i budget 3 klass med trä bänkar och utan fläktar, men detta var en upplevelse, vi stannade bara en natt i Hua Hin för att sedan hitta en taxi som kunde köra oss till Don Sak färje piren för att komma över till Koh Samui. denna resan tog 7 timmar plus färja 2 timmar men roligt hade vi.

Mars 2008

Mars 2008

2 mars 2008 - 3 april 2008

Startar i Phuket några dagar för att hälsa på gammla vänner, tar oss vidare till Koh Samui med buss och Båt, stannar på Lamai, vidare till Koh pang nang, besöka Koh Tao, tillbaka till Koh Samui, flyg till Phuket

Jul Resa Kamala

Jul Resa Kamala

7 december 2006 - 2 januari 2007

Denna resa går återigen till Kamala, i år är första gången vi stannar över jul och nyår, det skall bli kul tycker alla i familjen, men vi kommer att sakna mormors julskinka.

Bröllops resa 2005

Bröllops resa 2005

26 november 2005 - 18 december 2005

Göteborg-Köpenhamn-Bangkok-Phuket-Kamala-Phi Phi-Karon-Pattong-Kata.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Thomas uppdaterar sin resa