hemstad
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Resdagböcker med foton - länk
onsdag 22 april 2015 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej alla nära och kära Det blev lite så där skrivet vår sista resa av olika skäl men för er som väntat och längtat, så finns här nu äntligen en länk till en uppdaterad resedagbok MED bilder; http://www.photobox.se/creation/3353534679 För er som också är extra sugna på att se

Juldag på resa
torsdag 25 december 2014 - Kalimaro, Jawa Barat, Indonesien

Juldagen blev så den resdag som tog oss ner till Tanjung Redeb, Berau, i Indonesien. Vi steg upp tidigt, käkade frukost och packade ihop det sista, och tog en taxi ner till flygplatsen där tre flighter väntade på oss denna dag. Första två flighterna var med Maswings, Malaysia Airlines

Julafton i Kota Kinabalu National Park
onsdag 24 december 2014 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vår plan för Julafton fick alltså ändras lite. Från att vi tänkte resa i Borneos inland - till att vi fick hitta på något annat. Efter lite velande kom vi fram till att vårt bästa alternativ nog var att åka ut på någon sorts dagstur - och efter att ha kikat runt lite beslutade vi oss

Tågresa med blött om fötterna
tisdag 23 december 2014 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Självklart var vi sent uppe, trots att det var alldeles för tidigt för oss! Vi fick stressa - packa ihop våra väskor, kolla upp de sista detaljerna med vår resa, äta frukost och kasta oss in i en taxi till järnvägsstationen. Bara några minuter senare kastar vi oss ut ur taxin, betalar och

Stammisar på konsulatet
måndag 22 december 2014 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vi ställde klockan för att vara i god tid till det indonesiska konsulatet som vi behövde besöka för att slippa vara begränsade av hur och var vi vill ta oss in i Indonesien. Vanligtvis får man visa-on-arrival när man som svensk kommer in via de större städerna men vår resrutt skulle ta

Från Hong Kong to KK
söndag 21 december 2014 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vi vaknade så upp, klockan ställd på 4:30 för att bege oss tillbaka till flygplatsen. 4:55 satt vi så på bussen som tog alla möjliga kringelikrokar för att ta sig ut. Trots att det denna gång knappt var någon trafik tog det nästan lika lång tid att ta sig tillbaka till flygplatsen som

Två hippies i Business Class
lördag 20 december 2014 - Hongkong, Hongkong

Äntligen var det så dags att ge sig av till Kastrup. Det kändes totalt overkligt med tanke på att huvudet fortfarande snurrade för fullt med jobbtankar och allt annat - vi jobbade hel dag samma dag. Vid femtiden blev vi så hämtade av Sanna (tack så mycket - vi slapp bli regnblöta). Av på

Kaospackning och kaos på jobb
fredag 19 december 2014 - Malmö, Skåne län, Sverige

Det har varit ett par kaotiska veckor de senaste. Vi har haft resan i huvudet, samtidigt som vi har haft ett späckat schema både på jobben och utanför. Vi har kommit så långt att vi hade en grundläggande plan för hur vi ville göra, men inte på något sätt har vi lyckats komma vidare med

Härliga dagar på Bunaken
torsdag 28 augusti 2014 - Manado, Sulawesi Utara, Indonesien

Vi har haft lite strul med lilla datorn, men bättre sent än aldrig, som man brukar säga... Nu har vi tillbringat några dagar på ön Bunaken utanför Manado i norra Sulawesi. Det är lite som med Togean öarna, vi har inte så mycket att skriva om, vi har mestadels solat, slappat, läst, och

30-35 timmar senare
fredag 22 augusti 2014 - Manado, Sulawesi Utara, Indonesien

Så var det så dags att lämna vårt lilla paradis och ta färjan till Gorontalo, och vidare till Manado och Bunaken - en resa på planerade 30-35 timmar! Vi tog en liten båt tillsammans med den holländska familjen till Togeans ”stora båthamn”, Wakai - en resa på 2,5 timmar. Det var en

Östra Borneo Baby!

Östra Borneo Baby!

19 december 2014 - 7 januari 2015

Vi drar till östra Borneo, med stopp i Hong Kong. Vi ska kika runt i Kota Kinabalu och åka ut till atollön Maratua, där vi ska spendera en vecka, innan vi efter ett par dagar i Hong Kong åker tillbaka till Sverige igen.

Indonesien Baby

Indonesien Baby

8 augusti 2014 - 31 augusti 2014

Efter att vi i några år nu sett hur våra tyska kompisar (från vår första thailand-backpack) lagt upp fantastiska bilder från Indonesien så vill vi ju inte vara sämre - vi drar till paradisstränderna. Mitt i "koralltriangeln" jagar vi den perfekta snorklingen och på vägen dit hoppas vi på långa bussturer genom fantastiskt landskap. I skrivande stund har vi inte mycket mer bokat än 1. flygbiljetter CPH-Jakarta ToR via Singapore (dock korta stopp) 2. Boende den sista veckan på en ö som heter Bunaken - Norra Sulawesi. 3. Flygbiljett från Norra Sulawesi tillbaka till Jakarta. 4. Boenden sista dagarna i Jakarta Resten förväntar vi falla på plats nu sista dagarna innan vi åker och/eller på plats.

Filippinerna (via Shanghai)

Filippinerna (via Shanghai)

18 december 2013 - 12 januari 2014

Vi flyger via Istanbul till Shanghai och vidare till Filippinerna där vi tillbringar större delen av resan. Moderjord har fått oss att planera om resan och skippa en del saker vi egentligen planerat men planen börjar så smått ta form, i alla fall de första och sista dagarna. Följ med oss när vi utforskar stränder, snorklar och simmar med valhajar och besöker risterasserna i hjärtat av Luzon. Tiias kommer som vanligt att äta läskig mat och tiitin kämpar för att undvika sin lista av oätliga saker så som fläskkött, ingefära, koriander osv.

Vietnam & Kambodja Baby

Vietnam & Kambodja Baby

21 december 2012 - 14 januari 2013

Vi får inte nog av Asien så vi tar en tur till Vietnam & Kambodja. Som vanligt så skriver vi hem till er kära läsare så att ni kan följa våra äventyr. (och framförallt avundas oss) Snart drar vi!

Sommarparadiset

Sommarparadiset

4 augusti 2012 - 20 augusti 2012

Borneo Baby!

Borneo Baby!

21 december 2011 - 8 januari 2012

Monkey monkey monkey! Vi åker till Borneo, kikar på apor och andra djur i djungeln, och åker sedan över till Malaysias fastland och turistar och får lite solsemester!

Egypten - All inclusive deluxe

Egypten - All inclusive deluxe

3 november 2011 - 10 november 2011

Sri Lanka - Baby

Sri Lanka - Baby

9 mars 2011 - 27 mars 2011

Vi skyndar oss innan charterturimsen är tillbaka med fullkraft och hoppas på att hitta folktomma stränder, massa god mat (Rotti) och ett och annat spännande djur...helst inga farliga såna dock.. I guideboken står det angående en flod som rinner genom en av de södra städerna "bada inte här för krokodilerna är aktiva och hungriga" Vi ska göra vårt bästa för att undvika krokodilerna...Hoppas Tiias inte får såna tvångstankar som han hade kring sjöborrarna på Koh Lipe... Annars så lutar det åt att vi börjar resan med att åka rakt inåt landet för att titta på de små babyelefanterna som ska bo på nåt hem i trakten.. För att sedan leta oss rakt ner mot södern och stränderna... kanske kikar vi på något teplantage, ett fort på en klippa.. eller så skiter vi allt ( förutom stränderna) som kan komma att kallas "turistmål".. vem vet.. Ni får väl läsa allt om det här ;)

Thailand BABY

Thailand BABY

9 november 2010 - 1 december 2010

Via CPH, Bangkok och Phuket... Ut på öarna,spana sjökossor, titta på färgglada fiskar... för att sedan ta en sväng förbi Langkawi....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tiias uppdaterar sin resa