Ö-liv
torsdag 17 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Nu har jag anlänt till Bocas del Toro som är en ögrupp utanför Panamas kust. Här kommer jag att tillbringa tre dygn. Imorgon har vi som reser med G Adventure en gemensam heldags utflykt. Vi kommer att besöka tre områden där vi har möjlighet att snorkla förutom att sola och bada. Har vi

Rafting - forsränning
fredag 18 augusti 2017 - Boquete, Panama

Äntligen.En hel dags forsränning.

Panama kanal
tisdag 15 augusti 2017 - Panama City, Panama

Igår träffade jag de andra som jag ska genomföra The Best of Panama resan. Denna anordnas av en brittisk resebyrå som heter G Adventure, vilka svenska resebyrån Kilroy säljer. Vi är totalt 10 personer samt en reseledare. Igår kväll åt vi mat tillsammans och fick en del information. Inga

Del 2 av min resa
lördag 12 augusti 2017 - Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.Jag har nu varit i Panama i cirka

Summary of my Guatemala trip in English
onsdag 9 augusti 2017 - Flores, Petén, Guatemala

Trip to Guatemala July 31 Agust 12th.I have been taking spanish classes for 5 days, total 20h in Antigua. It has been a Good start and I manage to order food from restauranges by my self. I can also ask for the prices and have a very basic talk. I think it is pretty good to manage this after only a

Semuc Champey
söndag 6 augusti 2017 - Cobán, Alta Verapaz Department, Guatemala

Efter lunch åkte vi till Semuc Champey. Detta är ett område där det skapats naturliga bassänger. Vi började med att bege oss uppåt för att få en fin vy över vattenfallet och hur naturen skapat något jag aldrig sett tidigare.Då det redan är varmt och fuktig svettades vi alla resan innan

Kanb'a caves
söndag 6 augusti 2017 - Cobán, Alta Verapaz Department, Guatemala

Ankom till Linquin, som ligger utanför Copan igår. Åkte från Antigua igår ca 15:30 och kom fram klockan två på natten.​​​​​​Uppstod en hel del problem som ingen vill råka ut för vid denna tid på dygnet. Jag hade köpt ett resepaket som inkluderade transport, boende 2 nätter,

Spanska lektion vid havet
torsdag 3 augusti 2017 - Monterrico, Santa Rosa Department, Guatemala

Dagens utflykt går till Monterrico. Tanken är att vi ska ha spanska lektionen under parasoll samtidigt som vi både ser och hör havet i bakgrunden. Hotellet vars uteservering vi invaderat har även en egen swimmingpool.Monterrico är känt för sin strand med svart sand. Tänk er vattnet i

Dag 1-3
måndag 31 juli 2017 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Efter nästan 24 timmar på resande fot kom jag fram till Antigua i Guatemala på fredagskvällen vid 22-tiden lokal tid. I Sverige hade klockan då hunnit bli sex på morgonen på lördagen.Själva flygresan tog cirka 14 timmar, men med cirka två timmars bytestid i Amsterdam och Panama samt

Gäst skribent
tisdag 3 augusti 2010 - Oslo, Norge

Hej Andreas här! Jag har fått äran och privilegiet att få gäst skriva här på resedagboken om min lilla vistelse här i Norge av min kära flickvän Tikena. Vart ska man börja? Jag kom hit till Oslo i fredags eftermiddag och fixade ett resekort, man kände igen sig lite från Stockholms

Centralamerika

Centralamerika

28 juli 2017 - 25 augusti 2017

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... kombinera detta med men även få ta del av landets kultur och sevärdheter samt få njuta av lite sol och bad. I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

Kina med familjen

Kina med familjen

26 december 2010 - 7 januari 2011

Då mamma fyllde 50 år i somras och önskade att få resa med oss barn och sin sambo så kom vi att boka en resa till Peking, Kina. Vi har bokat flyg och boende på egen hand Möjligtvis kommer vi att göra muren via något företag på plats, men vi avser att göra det mesta på egen hand.

Sommarjobb i Oslo

Sommarjobb i Oslo

17 juni 2010 - 17 augusti 2010

Jag har fått sommarjobb i Oslo. Då jag aldrig tidigare varit i Norges huvudstad ser jag det även som lite semester. Detta då jag efter arbetet och på ledig tid kan gå runt och upptäcka staden.

ESN kryssning till Tallin

ESN kryssning till Tallin

1 mars 2006 - 3 mars 2006

ESN anordnar en kryssning till Estland för utbytesstudenter i Sverige. Då följer med då jag är med i styrelsen för ESN Linköping

Skottland med Lisa, Chris och Anita

Skottland med Lisa, Chris och Anita

3 augusti 2004 - 7 augusti 2004

Släktingar från Canada är i Sverige på besök. Jag följer sedan med dem till Edingburg, Skottland där de ska tillbringa någhra dagar innan de åker tillbaka till Canada.

Inbjuden till bröllop i Grudziadz, Polen

Inbjuden till bröllop i Grudziadz, Polen

3 september 2009 - 7 september 2009

Ska följa med en av min morbrors anställda till hans hemstad Grudziadz i Polen. Ska få se hur hans familj bor samt delta på ett bröllop. Var utbytesstudent i Polen under fem månader år 2006 och har länge velat åka tillbaka. Nu ska jag dock till en stad jag inte besökt tidigare, men trots allt Polen. Denna gång är färdmedlet bil och färja.

Bulgarien

Bulgarien

10 juni 1996 - 24 juni 1996

Tillbringade två veckor med familjen i Albena år 1996. Mer info kommer. OSB! Fel datum är angivet

Gran Canaria med familjen

Gran Canaria med familjen

1 februari 2002 - 14 februari 2002

OBS! Fel datum. Mer info kommer inom kort

Sydafrika-Kenya med Rosa bussarna

Sydafrika-Kenya med Rosa bussarna

11 november 2009 - 8 januari 2010

Mellan 11 november 2009 till 8 januari 2010 kommer jag att resa till Afrika med Rosa Bussarna. Resan går från Sydafrika till Kenya via Namibia, Bostwana, Zimbabwe, Zambia, Malazi, Tanzania. Detta är en resa som jag pratat om att göra sedan jag var drygt 12år och nu kommer drömmen att bli sann. Mer info kommer...

Au Pair i USA

Au Pair i USA

18 september 2003 - 20 april 2004

Här kommer jag lägga upp lite bilder och information från min tid i USA, där jag var aupair under 7 månader.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa