söndag 26 december 2010 - Peking, Kina

Då mamma fyllde 50 år i somras ochönskade att få resa med oss barn ochsin sambo så kom vi att boka en resatill Peking, Kina. Vi har bokat flygoch boende på egen hand.Möjligtvis kommer vi att göra muren via någotföretag på plats, men vi avser attgöra det mesta på egen hand

Rundresan börjar närma sig sitt slut
söndag 20 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Nu börjar veckan lida mot sitt slut. Detsamma gäller för min rundresa i Panama med G Adventure. Vi har varit tio resenärer från USA, Canada, England, Schweiz, Luxemburg och så jag från Sverige och så vår reseledare från Costa Rica. Utav tio personer är vi sex personer som reser på egen

Lysande plankton och snorkling i mörkret
lördag 19 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Lör 19 augusti Star fish Beach, Bocas del ToroMajoriteten av G Adventure-resenärerna åkte på ännu en organiserad båttur med Hello Travel. Dagens resmål var två stränder och ev även delfiner, men detta kunde dock ej garanteras.Jag valde att avstå eftersom att jag ville se Bocas del Toro

Bland öar och ....
fredag 18 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Text kommer senare...Sett sengångare hängande i träd i Mangrove skogen.SnorklatProvat amfibieboard - härlig känsla.Spelat volleyboll och kastat frisbee på sand stranden och sedan svalkat mig i havetFärsk frukt serverad på ett bord med palmblad

Ö-liv
torsdag 17 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Nu har jag anlänt till Bocas del Toro som är en ögrupp utanför Panamas kust. Här kommer jag att tillbringa tre dygn. Imorgon har vi som reser med G Adventure en gemensam heldags utflykt. Vi kommer att besöka tre områden där vi har möjlighet att snorkla förutom att sola och bada. Har vi

Rafting - forsränning
fredag 18 augusti 2017 - Boquete, Panama

Äntligen.En hel dags forsränning.

Panama kanal
tisdag 15 augusti 2017 - Panama City, Panama

Igår träffade jag de andra som jag ska genomföra The Best of Panama resan. Denna anordnas av en brittisk resebyrå som heter G Adventure, vilka svenska resebyrån Kilroy säljer. Vi är totalt 10 personer samt en reseledare. Igår kväll åt vi mat tillsammans och fick en del information. Inga

Del 2 av min resa
lördag 12 augusti 2017 - Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.Jag har nu varit i Panama i cirka

Summary of my Guatemala trip in English
onsdag 9 augusti 2017 - Flores, Petén, Guatemala

Trip to Guatemala July 31 Agust 12th.I have been taking spanish classes for 5 days, total 20h in Antigua. It has been a Good start and I manage to order food from restauranges by my self. I can also ask for the prices and have a very basic talk. I think it is pretty good to manage this after only a

Semuc Champey
söndag 6 augusti 2017 - Cobán, Alta Verapaz Department, Guatemala

Efter lunch åkte vi till Semuc Champey. Detta är ett område där det skapats naturliga bassänger. Vi började med att bege oss uppåt för att få en fin vy över vattenfallet och hur naturen skapat något jag aldrig sett tidigare.Då det redan är varmt och fuktig svettades vi alla resan innan

Centralamerika

Centralamerika

28 juli 2017 - 25 augusti 2017

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

26 december 2010 - 7 januari 2011

Då mamma fyllde 50 år i somras och önskade att få resa med oss barn och sin sambo så kom vi att boka en resa till Peking, Kina. Vi har bokat flyg och boende på egen hand Möjligtvis kommer vi att göra muren via något företag på plats, men vi avser att göra det mesta på egen hand.

Sommarjobb i Oslo

Sommarjobb i Oslo

17 juni 2010 - 17 augusti 2010

Jag har fått sommarjobb i Oslo. Då jag aldrig tidigare varit i Norges huvudstad ser jag det även som lite semester. Detta då jag efter arbetet och på ledig tid kan gå runt och upptäcka staden.

ESN kryssning till Tallin

ESN kryssning till Tallin

1 mars 2006 - 3 mars 2006

ESN anordnar en kryssning till Estland för utbytesstudenter i Sverige. Då följer med då jag är med i styrelsen för ESN Linköping

Skottland med Lisa, Chris och Anita

Skottland med Lisa, Chris och Anita

3 augusti 2004 - 7 augusti 2004

Släktingar från Canada är i Sverige på besök. Jag följer sedan med dem till Edingburg, Skottland där de ska tillbringa någhra dagar innan de åker tillbaka till Canada.

Inbjuden till bröllop i Grudziadz, Polen

Inbjuden till bröllop i Grudziadz, Polen

3 september 2009 - 7 september 2009

Ska följa med en av min morbrors anställda till hans hemstad Grudziadz i Polen. Ska få se hur hans familj bor samt delta på ett bröllop. Var utbytesstudent i Polen under fem månader år 2006 och har länge velat åka tillbaka. Nu ska jag dock till en stad jag inte besökt tidigare, men trots allt Polen. Denna gång är färdmedlet bil och färja.

Bulgarien

Bulgarien

10 juni 1996 - 24 juni 1996

Tillbringade två veckor med familjen i Albena år 1996. Mer info kommer. OSB! Fel datum är angivet

Gran Canaria med familjen

Gran Canaria med familjen

1 februari 2002 - 14 februari 2002

OBS! Fel datum. Mer info kommer inom kort

Sydafrika-Kenya med Rosa bussarna

Sydafrika-Kenya med Rosa bussarna

11 november 2009 - 8 januari 2010

Mellan 11 november 2009 till 8 januari 2010 kommer jag att resa till Afrika med Rosa Bussarna. Resan går från Sydafrika till Kenya via Namibia, Bostwana, Zimbabwe, Zambia, Malazi, Tanzania. Detta är en resa som jag pratat om att göra sedan jag var drygt 12år och nu kommer drömmen att bli sann. Mer info kommer...

Au Pair i USA

Au Pair i USA

18 september 2003 - 20 april 2004

Här kommer jag lägga upp lite bilder och information från min tid i USA, där jag var aupair under 7 månader.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa