Jag.. ... kallas LoLo av dem jag tycker om. ... tycker att The Ark är världens bästa band. ... är förälskad i Afrika. ... tycker allt som är lila är otroligt vackert. ... har tillbringat tre år på Bollerups internat. ... älskade det. ... har kommit på den besvärliga idén att bli läkare. ... är kär i fyrkantiga sjalar. ... tycker att Converse Allstars är det bästa man kan ha på fötterna. ... känner stor tillfredställelse när jag får fotografera och redigera bilder. ... har ett förflutet som tålmodig jordgubbsförsäljare. ... har högst motvilligt läst naturvetenskapligt basår på Malmö högskola. ... ska rädda barnen i Afrika när jag blir stor. ... har funnit världens ände på Island. ... har emigrerat till Danmark för de närmaste sex åren. ... bloggar på: http://windipence.blogg.se Have it!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Lisa likes brandy and the way it hits her lips
måndag 5 mars 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Veckan fortsatte i samma intensiva tempo - fattar inte att jag redan varit här i två veckor - och försvann i en dimmig helg. Diverse bar- och pubhäng, livespelningar, marknader, världsrekordförsök och så O-week förstås.. det är alltid något på gång i den här staden! Det hela

I'm addicted to you, don't you know that you're toxic?
onsdag 29 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter ett par dagar med fullt ståhej har regnet kommit till Sydney. Igen. Så trots att O-week nu officiellt har börjat, så har det varit en ytterst stillsam dag. O-week (orientation week) är lite som en festival på campus där alla skolans föreningar och klubbar (över 200 stycken!) har egna

Russian Roulette is not the same without a gun
torsdag 23 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Tvära kast! Såg ett rum hos en medelålders konstnärsdam i eftermiddags. Hon var söt och så, men ja, det var bara inte it. Men sen, sen hittade jag detta! Det visade sig att jag var den första som ringt på detta rummet, och därmed också den första som fick se det, och ja, vad hade jag

She's a rock'n'roll survivor with pendulum hips
onsdag 22 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Har lyckats hitta till Fischer Library pa campus och sno till mig en dator utan att vara registrerad student. High life. Den eviga jakten pa nagonstans att bo fortsatter. Borjar bli ganska segt. Sag varldens finaste stalle imorse, men dar var saklart 20 andra som ocksa tyckte det var ooooootroligt

I am not an island anymore
måndag 20 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Jag har överlevt hela vägen till andra sidan jordklotet, med nöd och näppe dock. När jag hade uppnått tjugotimmarsstrecket under flygresan så var jag ganska när att avlida - men då var det ju åtta timmar kvar. Jisses. Hundratjugo procent zombie när jag anlände till Kingsford Smith

We felt like heroes at a venue in Oslo
tisdag 6 september 2011 - Oslo, Norge

Hälsningar från ett Oslo som imponerar! Jag är tillbaka i civilisationen. Jag klev av fjälltåget med min ullhalsduk, rakt ut på Karl Johan med mängder av människor i flashiga kläder, bussar, bilar, spårvagnar, neonskyltar - ja, det var nästan så jag fick lite panikkänslor efter att ha

Meet me halfway, right at the borderline
lördag 3 september 2011 - Ustaoset, Buskerud fylke, Norge

Även personalstyrkan börjar tunnas ut. C har åkt, B har åkt och när jag åker på måndag så är special forces i bunkern halverade i antal. Inte bra. Eller ja, det kanske beror på hur man ser det. Eller vilken del av personalstyrkan man tillhör. Heh. Familjen som driver hotellet här upp

Half of my heart's got a real good imagination
fredag 26 augusti 2011 - Ustaoset, Buskerud fylke, Norge

Det går lite upp och ner. Det märks att säsongen är så gott som över. Träden gulnar, vädret blir (ännu) sämre, parkeringen är tom. I veckan har det varit stilla. Dagar med max. 10 gäster på hela dagen, dagar när bara en av oss jobbat. Ja, faktiskt så stiltje att jag fick en extra

I picked up a seashell to illustrate my homelessness
måndag 22 augusti 2011 - Ustaoset, Buskerud fylke, Norge

Jaha. Idag är sommarlovet slut, första dagen på kursen i Medicinsk mikrobiologi, immunologi och infektionsmedicin för alla på sjätte terminen av läkarprogrammet i Århus. Det låter ganska spännande, ju. Och det var det säkert också. I wouldn't know, för jag är ju fortfarande i

I need something I can dance to
tisdag 16 augusti 2011 - Ustaoset, Buskerud fylke, Norge

Igår kom en väldigt söt och väldigt tystlåten kille in i restaurangen och beställde en pizza av mig. Han påminde om S. Märk väl, det var snack om en pizza. Och en cola. Ingen annan syntes till. "Tjohoo, nu jäklar!", tänkte jag, och studsade ner för trappan till min pizzaugn och svängde

En termin, ett äventyr - Australien

En termin, ett äventyr - Australien

17 februari 2012 - 28 juli 2012

Under utveckling, men tills vidare; Study abroad i en termin vid University of Sydney.

Det vita guldet

Det vita guldet

29 december 2011 - 8 januari 2012

Äntligen dags för vita kristaller att vina runt karvade brädor igen! Fort ska det gå, nerför snöbelagda Alper - och på vägen, ett stopp i Prag.

Little Britain

Little Britain

8 november 2011 - 12 november 2011

London och Brighton - för att vi kan!

Mafioso, capricciosa, gelato!

Mafioso, capricciosa, gelato!

20 september 2011 - 27 september 2011

Förlängning av sommaren och besök hos en fin vän på vackra Sicilien - en djupdykning i livets goda, helt enkelt.

Nordjobb Norge

Nordjobb Norge

5 juli 2011 - 6 september 2011

Nordjobb på fjället vid Hardangervidda, mellan Oslo och Bergen - kanske mest civiliserade jobbet hittills, vilket förstås också kan vara intressant.

Florida Revisited

Florida Revisited

25 december 2010 - 3 januari 2011

Jakten på sol och värme i mörkaste december tar oss åter till Florida. Efter ett kort stopp i Miami bär det av till västkusten varefter planerna är suddiga.

Lanzarotes juveler & Lost in Madrid

Lanzarotes juveler & Lost in Madrid

10 januari 2011 - 18 januari 2011

Besök hos vår kära reseledarvän på Lanzarote med ett kort stopp i Madrid. Lyxlägenheten i Puerto del Carmen (med 10 sek. till poolen, om man hoppar från balkongen) som bas och därifrån total fierceness från charterdiskotek till isolerade stränder, kyliga vulkantoppar och piffig tapas.

Nordjobb Färöarna

Nordjobb Färöarna

25 juni 2010 - 15 augusti 2010

Nordjobb på ett vandrarhem på lilla ön Mykines, den västligaste av Färöarnas öar. Längtan efter det spektakulära, de fornnordiska rötterna, det ensamma, det tysta.

La dolce vita

La dolce vita

29 maj 2010 - 5 juni 2010

Från Neapel via Pompeji ner till Amalfikusten. Söta byar, slingriga vägar, hjärtskärande vyer och ohälsosamma mängder kolhydrater och vino della casa. Vidare norrut mot Rom och de obligatoriska sevärdheterna; Colloseum, Forum Romanum, Palatinen, Fontana di Trevi, Spanska trappan, Vatikanen.. och en hel massa gelati förstås!

Nyår på korridor i Salzburg

Nyår på korridor i Salzburg

29 december 2009 - 2 januari 2010

Tar nattåget till München och sedan vidare till Salzburg för att fira det nya året med snötäckta alper, wienervals och Mozartkulor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Louise uppdaterar sin resa