Dag 55-56 Hemresan
lördag 12 januari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

05.15 ringde klockan och jag försökte vara tyst och smyga mig iordning. 05.45 hämtade shuttlen mig o 9.30 lyfte vi mot Hong Kong 30 min försenade för att vi väntade på några passagerare och med tanke på alla utropen så verkade det vara så på alla flighter... man bara undrar.. i vanlig

Dag 53 - Från Te Anau till Queenstown
onsdag 9 januari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hade svårt att somna igår pga myggor som väsnades och bets när jag skulle sova o  så vaknade jag olovligt tidigt. Det måste ha varit nåt med huset för vi alla har sovit illa alla nätter i Te anau fast sängen o huset varit bekvämt.Innan vi satte oss i bilen för att köra de dryga 2 h

Dag 52 - Te Anau
tisdag 8 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Detta är dagen då Thomas åkte. Först buss till flygplatsen i Queenstown, därifrån flyg till Auckland, sen vidare till Dubai 17 h och sen Stockholm. Turligt nog för honom åker han Emirates business class så han har värsta lyxresan hem så det är inte jättesynd om honom, mer tråkigt att

Dag 51 - Piu Piu Tahi
måndag 7 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Kia Ora från Piopiotahi (Milford sound)!Väckning kl 6.15 för att packa ihop mina få tillhörigheter och hänga på låset till frukosten kl 7 för att kunna vara på plats vid dykningen kl. 8. Fick skjuts av mitt hotell så jag slapp rusa och fightas med alla sandflugor på vägen.Efter diverse

Dag 50 - Milford Sound
söndag 6 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Alla i familjen hade sovit dåligt, trots jättebekväma sängar. Tror den sena tunga middagen i kombination med mycket vin gjorde att natten blev stökig. Jag kommer behöva avgiftas efter denna resa känner jag.Vid 8 kom vår chaufför/guide från Fiordland tours och hämtade oss för en dryg 2 h

Dag 49 - Wanaka till Te Anau
lördag 5 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Vaknade 6.27, normal uppvakningstid här, sovmorgon om det varit hemma. Drog mig en stund och försökte väcka kroppen som är ond och stel. Smög upp och åt en tallrik yoghurt och ett kokt ägg och tog en stunds kamp med resdagboken. Lyckades ladda upp några bilder från 2 dagar tillbaka. Dock

Dag 48 - Wanaka
fredag 4 januari 2019 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Det blev även en lugn morgon idag. Sen vandrade vi ner de 7 minutrarna det tar till stranden där vi hyrde kajaker. Singelkajaker för Mia o Björn o en dubbel till Thomas o mig. Vi hade tur med vädret, solen lyser även om det inte är jättevarmt, dvs svensk sommar, och vinden hade avtagit

Dag 47 - Wanaka
torsdag 3 januari 2019 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Idag hade vi sovmorgon. Helt ljuvligt att slippa gå upp i svinottan fast vi ändå vaknar rätt tidigt. Vårt wi-fi är så katastrofalt dåligt så jag lyckas inte publicera något på Resdagboken så det kommer bli en större förskjutning mellan faktisk dagbok och publicering. Irriterande till

Dag 46 - från Christchurch till Wanaka
onsdag 2 januari 2019 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Idag blir det n mycket kort text men vill ändå lägga upp lite najs bilder. Det blev bara 20 min yoga på morgonen eftersom vi ville komma iväg f huset vid 8. 08.12 kom vi iväg för ännu en dryg körning. Vägen fick sydväst genom landet med 5 timmars aktiv bilkörning med massor trafik på

Dag 45 - Banks Peninsula
tisdag 1 januari 2019 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Som ofta när jag druckit på kvällen så sover jag dåligt och vaknar tidigt och så även denna gång. Kl. 07 gav jag upp försöken att sova och gick upp och skrev gårdagens inlägg här och laddade upp bilder. Vi har jättebra wi-fi så det gäller att passa på. Chattade med ungarna och

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Sydamerika

Sydamerika

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Sydostasien 2013-2014

Sydostasien 2013-2014

17 november 2013 - 7 januari 2014

Tanken är att börja i Burma, sedan åka via Thailand till Laos, sedan Vietnam och sedan ett kort besök i Kambodia för att avsluta i Vietnam

Colombia

Colombia

6 januari 2012 - 5 februari 2012

Finnes flygbijett Bogotá t & r och 3 nätter bokade på ett hostel där... Vad som sen händer får vi se.. Det är 10 år sedan Therese och jag bestämde att vi skulle göra en längre resa igen tillsammans och nu äntligen ska den bli av!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tine uppdaterar sin resa