Dag 28 - Sydney till Melbourne
lördag 15 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Vaknade ovanligt sent, dvs 07.40. Hade ett efterlängtat meddelande från min yngsta son och vi lyckades få kontakt, om än en dålig messenger-linje och vips hade 30 min gått så sen blev det bråttom att få ihop hela packningen, duscha, äta frukost osv. Innan utcheckning kl 10. Hann inte ens

Dag 27 - Sydney
lördag 15 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag kom jag iväg tidigare än dagen innan och nu var målet Watsons Bay, en annan vacker förort/by till Sydney. Eftersom foten återhämtat sig någorlunda promenerade jag till färjan som en liten uppvärmning. I Watson var det full hålligång med vad jag tror var någon slags företagsfest.

Dag 26 - Sydney
torsdag 13 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu är jag extremt irriterad o sur. På dagen när halva resan gått. Konstigt att det är första gången det händer u denna resa och att det råkar sammanfalla med min första kontakt med Sverige. Tror jag ska hålla mig långt ifrån alla svenskar även framledes. För några dagar sedan

Dag 23-25 - Sydney
måndag 10 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Väckning kl 6, yoga, dusch, frukost och packning o sen iväg till scenic world för att där åka två olika Doppelmeyer kabinbanor över Wentworth falls och three sisters (Meehni, Wimlah and Gunnedoo). Vid en av dem kunde man göra en dinosauriepromenad. Säkert kul om man haft barn med sig.. men

Detta är min grupp
söndag 9 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Detta är vår grupp Vid introduktionen skulle alla presentera sig som en frukt eller grönsak. Jag valde passionsfrukt som är en av mina stora favoritfrukter.Holly 25 - vår underbara Australiensiska guide. Vacker med sist rosa-lila hår, alltid glad o påläst, mångkunnig o intresserad.

Dag 22 - Blue Mountains
söndag 9 december 2018 - Blue Mountains, New South Wales, Australien

Sovit riktigt bra för en gångs skull öven om jag hade lite konstiga drömmar på morgonnatten. Låg i sängen o softade med telefonen vilket jag inte kunnat göra någon dag under resan pga tidiga morgnar. Först kl 9 satte vi oss i bussen och åkte den snirkliga vägen genom The Blue Mountains

Dag 21 - Bellingen till Leura
lördag 8 december 2018 - Leura, New South Wales, Australien

Ännu en heldag i buss. Landet är enormt! Startade tidigt i vanlig ordning och var på första anhalten Koala hospital utanför Port Macquarie. Kort efter besöket där när jag la upp bild på FB meddelade mig Julie att det är på den vägen de bor, mellan Bellingen och Port Macquarie. Var lite

Dag 19 - Byron Bay
fredag 7 december 2018 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Vaknade tidigt av ett jävla liv utanför, högljudda människor i en djup diskussion innan kl 6. Morr!!  Precis som jag misstänkte. Munnen gick i ett. Samtidigt slamrade och brummade sopbilarna. Såå irriterande! Så det var bara att ta sig an kaffeeländet igen. Upptäckte att kaffe tagit sig

Dag 20 - Byron Bay till Bellingen
fredag 7 december 2018 - Bellingen, New South Wales, Australien

Puh, ännu en tidig morgon men inatt har jag åtminstone sovit som en klubbad säl så  samling 07.15 kändes okej. Första stopp var Byron lighthouse i utkanten av stan, längs med hela vägen upp var joggarna i full gång och som om det inte det vore nog körde de intervaller i sista trapporna

Dag 18 - Airlie beach till Byron Bay
onsdag 5 december 2018 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Ännu en natt med dålig sömn, från 01-06. Kallt i rummet, borde ha stängt av AC:n, oerhört orutinerat o klantigt. Gick upp och gjorde lite stretching, har så himla ont i min ena hälsena som jävlats i ett halvår nu och inte vill ge sig. Försöker gå mkt barfota men asfalten kokar så det

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Sydamerika

Sydamerika

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Sydostasien 2013-2014

Sydostasien 2013-2014

17 november 2013 - 7 januari 2014

Tanken är att börja i Burma, sedan åka via Thailand till Laos, sedan Vietnam och sedan ett kort besök i Kambodia för att avsluta i Vietnam

Colombia

Colombia

6 januari 2012 - 5 februari 2012

Finnes flygbijett Bogotá t & r och 3 nätter bokade på ett hostel där... Vad som sen händer får vi se.. Det är 10 år sedan Therese och jag bestämde att vi skulle göra en längre resa igen tillsammans och nu äntligen ska den bli av!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tine uppdaterar sin resa