Dag 19 - El Nido
torsdag 26 december 2019 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Torsdag 26/12Klockan sex var jag absolut klarvaken. I t å timmar låg jag och läste i väntan på att liket bredvid mig skulle vilja ha frukost. Fattar inte hur man kan sova så mycket?! Det spöregnade ute så det var ju inte så att man ville gå ut direkt.Efter frukost tog vi oss till Coron

Dag 21 - El Nido till Coron
lördag 28 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

ÅLördag 28/12Haft en iskall natt. Thomas måste ha brassat på ACn på max innan han någon gång på morgonnatten äntligen stängde av brummandet. Misstänker att han själv blev kall till slut, fast det skulle han aldrig erkänna.Vi tog det lugnt på morgonen, inte någon idé att hitta på

Dag 28 - Palangan, Puerto Galera
lördag 4 januari 2020 - Oriental Mindoro, MIMAROPA, Filippinerna

Lördag 4/1Vi fick upp klockan 8 och fick då se mer av stället vi ”hamnat på”. Med vår vanliga tur låg wi-fi nere och reparatör väntades vid lunchtid, och jag som tänkt få ladda upp lite bilder till alla avsnitten som saknar bilder, men det får bli när nätet tillåter, har så mkt

Dag 27 - Coron till Mindoro
fredag 3 januari 2020 - Oriental Mindoro, MIMAROPA, Filippinerna

Fredag 3/1Bara för att jag igår skrev hur bra jag sover här blev det en dålig natt. Resfeber? Hur som helst vaknade vi vid 5, dvs innan klockan ringde. Förberedde packning o hängde på låset till frukosten kl 6. Blev likadan grötfrukost som igår. Förstår inte hur de tycker att 1 liter

Dag 26 - Coron
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Torsdag 2/1Aptiten hade återvänt när jag vaknade efter ännu n god natt.. ingen tupp och en fantastiskt skön säng. Har sovit så otroligt bra större delen av semestern så det är en fröjd. Sängarna är ljuvligt hårda!För att inte gå ut för hårt på en nästan tom mage tog jag in

Dag 26 - Coron - inga bilder pga dåligt wifi
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Dag 18 - Port Barton - El Nido
onsdag 25 december 2019 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 25/12Sov faktiskt ända tills klockan ringde imorse kl 06. Inga hundar eller tuppar hörde vi innan dess...o inte ens air con hade stört nattsömnen. Det blev en typisk resemorgon med ihoppackning o snabb frukost. Det har blivit ägg varje dag hittills så jag hade bestämt mig för

Dag 16-17 - Port Barton
tisdag 24 december 2019 - Port Barton, San Vicente, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 23/12Vaknade 06.15 efter en natt med de konstigaste mardrömmar som involverat flera i familjen och vänner samt min mormor som dog för 25 år sedan. Undrar vad det betyder? Thomas inledde dagen med att kommunicera med vårt nästa boende som ligger några timmar bort och insåg att vi

Dag 15 - Puerto Princesa - Sabang t & r
söndag 22 december 2019 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Söndag 22/12Vi vaknade tidigt precis som planerat. Wifi var så fantastiskt bra vid frukosten så det var lite svårt att slita sig för dagens utflykt. Vår van väntade redan när vi kom ut, punktliga som de alltid är här enligt allt jag upplevt hittills där det finns en utsatt tid. Resan

Dag 14 - Bohol till Palawan
lördag 21 december 2019 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Lördag 21/12Vilken cirkusmorgon.... vaknade vid 02 av tuppjävlarna! Vad f-n gör de uppe så dags?? Gav upp vid 05 o satte igång o packade. Det mesta var nästan torrt nu. Däremot stinker kläderna starkt av tvättmedel, direkt kvävande lukt. Förstår inte att min packning kan vara så fet o

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tine uppdaterar sin resa