Resa är min stora passion. Älskar verkligen det och åker gärna några gånger om året. Det har blivit en hel del charter resor, men har också varit i Thailand x antal gånger, New York och Mexico bl.a. Det finns otroligt många ställen jag vill åka till och jag hoppas att jag får tillfälle att göra det.
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Happy New Year
söndag 1 januari 2012 - New York, USA

Funkar så dåligt att lägg upp bilder så det är lite trist. I onsdags var vi nere och tittade på World Trade Center minnesplatsen, dom två stora poolerna som dom gjort där. Ärligt inte så mkt att se, men kanske det är finare på våren när det är grönt. I torsdags fyllde jag år.

Brooklyn
tisdag 27 december 2011 - New York, USA

Igår åkte vi till Brooklyn och kollade lite, sen gick vi över bron tillbaka. Här är supermkt folk just nu och dom är överallt. Mega kö till att se på WTC memorial och inne på Century 21 var det kaos. Vi gick bara ut igen. Känns som att man hellre struntar i det då. Vi gick upp mot Times

Söndag
söndag 25 december 2011 - New York, USA

Igår var det ju julafton, men det märkte man inte direkt här. Dom firar ju mer idag och idag har det varit stäng på massor av ställen så det märktes. Igår åkte vi upp till Top of the Rock, lite folk så det var kanon. Utsikten där är verkligen helt underbar. Vi var inne och kollade i

Merry Christmas!!!
lördag 24 december 2011 - New York, USA

God Jul från New York allihopa!!!! Vi kom hit igår efter en som vanligt seg flygresa (ser inte fram emot tre timmar extra till Mexico) Bor på Sjöfartshotellet vid Union Square. Igår tog vi bara en liten promenad upp på 5th avenue. Traskade förbi Empire som är julklädd ;) och kollade runt

Phuket
måndag 28 mars 2011 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Nu är det snart dags att åka hem igen känns det som. Ja inte förrän fredag, men tiden går fort, alldeles för fort. Vi är på Kata nu i Phuket. Solen lyser med sin frånvaro ärligt talat och det suger. Var på Phi phi några dagar. Delade rum med Erling en kackerlacka (eller om det var

Similan Island
tisdag 22 mars 2011 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

I Khao Lak nu. Hittade ett fint ställe att bo på vid stranden. I lördags promenerade vi längs stranden till piren på kkk sen tog vi en moppetaxi tillbaka. Han hade minsann karaoke i moppen! Igår vi varit på en dagstur till Similan Islands. Trevlig tur, men vädret var lite tråkigt. Känns

Hemma igen ;)
fredag 18 mars 2011 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Flygresan ner var något dryg. Det blev inte mkt sömn. Men från flyget och till koh kho khao där vi är nu gick det perfekt. Allt bara klickar här med hämtning och grejor. Så vi var här vid 10 i morse. Gick direkt ner och badade och har promenerat på stranden hela dagen. Helt folktomt är

Cancun
tisdag 23 februari 2010 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi forflyttat oss till Cancun, spannande taxiresa med en chaffis som nastan somnade. Kanner oss valdigt vilse har. Vi bor i downtown och det ar en bra bit fran stranden verkar det som. Tur det finns taxi :) Hittade iaf till zona de hotel, har finns stranderna. Igar var vi ju i Tulum,

Grattis Pappa
söndag 21 februari 2010 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag fyller pappa ar !! Grattis pa dig!! Frank va snall du ar, skicka hit snabbt som tusan! Igar hade vi iaf kanon vader. Akte till en nationalpark som heter Xcaret. Solen sken hela dagen och man fick innte anvanda solfaktor pga nat me natur o vatten o sant. Var vi an gick sa lag det STORA

Hola !!
fredag 19 februari 2010 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Jaha da ar vi nu i Mexico. Har ar jattefina strander verkligen, som man ser pa foto. Maten ar god, drinkarna med, det blir nagra margaritas Vadret kan jag dock inte vara helt nojd med. Trodde pa lika mkt varme som Thailand , men det var det INTE. Kanns ibland som svensk sommar. Men det ar ju

Thailand 2012-2013

Thailand 2012-2013

24 december 2012 - 20 januari 2013

Thailand några veckor med Niklas

NYC - jul & nyår 2011

NYC - jul & nyår 2011

23 december 2011 - 3 januari 2012

Åker med Niklas till NYC, världens bästa stad över jul och nyår. OCH kommar att fira min 30-års dag där!!

Mexico, Isla de Holbox -12

Mexico, Isla de Holbox -12

19 februari 2012 - 4 mars 2012

Åker till Isla de Holbox i Mexico med hela familjen, Niklas och några vänner. Det ska bli två veckors slappe med sol och bad och massa mys.

New York City - maj 2011

New York City - maj 2011

17 maj 2011 - 22 maj 2011

Äntligen ska jag få uppleva NYC i maj månad! Har förut bara varit där på vintertid. Så nu hoppas jag på sol och värme, så man kan sitta på uteserveringar och hänga i Central Park. Med mamma :)

Thailand -2011

Thailand -2011

17 mars 2011 - 1 april 2011

2 veckors tur till Thailand. Två år sen sist så det ska bli skoj! Bara slappa, sola, bada och äta god mat och ha två sköna veckor. Lär bli Phuket och möjligen en tur till Khao Lak och Similan :)

Mexico

Mitt första besök i NY. Med Josefine

Thailand -09

Thailand -09

19 februari 2009 - 19 mars 2009

Jaha ännu en resa till mitt sk. "sommarställe". Mitt resesällskap var svårflörtat denna gången, men till slut lyckades jag övertala honom. Så nu blir det ännu en månad i Thailand. Sol, bad och god mat!!

Thailand höst -08

Thailand höst -08

28 oktober 2008 - 12 november 2008

Längtade så otroligt mycket till thailand. Värmen, maten och massa annat. Så när man hittade en billig flygbiljett kunde man bara inte skita i det. Bara en snabbis på två veckor, men det är bättre än inget

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nina uppdaterar sin resa