Matti, det är alltså jag det. Pluggar teater, seglar skuta, enhjular mig runt i världen (har jag tänkt, när jag väl lär mig att cykla på den :)). Älskar öar av alla dess slag, särskilt de i nordsjön, speciellt Färöarna och Island, dit ska jag flytta nångång...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Resa hem igen
onsdag 14 juni 2006 - Galway, County Galway, Irland

Aoooohhhh! (Översättning = Gäsp). Gick upp halv fem i morse och tog tåget mot Baile atha Cliath. Sitter nu på flygplatsen och väntar, har köpt två skivor till, så nu har jag mycket att lyssna på. Ska bli skönt att komma hem, och ända inte.. som vanligt!

Sista dagen
tisdag 13 juni 2006 - Galway, County Galway, Irland

I förmiddags gick vi kustvägen till Salthill, några kilometer från Galway. Här fanns ett stort akvarium, faktiskt det största (ända?) i Irland, med allt från muränor till nykläckta rockor och laxar. Vi gick tillbaka samma väg och åt lunch vid floden Corrib (Macka med kycklingsallad) och

Connemara
måndag 12 juni 2006 - Galway, County Galway, Irland

Har just ätit frukost. Om ungefär en timma går bussen mot Connemara… Och nu är jag tillbaka! Har vart på en jättefin tur med O’Neachtain´s buss. Först åkte vi till Spiddal där det fanns en jättestor ”ylleaffär”, nu har jag äntligen en Arrantröja (som inte kliar, faktiskt).

Gaillimh
söndag 11 juni 2006 - Galway, County Galway, Irland

Har funderat lite på det där med “sorry”. Överallt man än går möter man folk som, när man möter dom, säger ”sorry” utan att ha gjort något alls. Är det för att preparera sig inför kommande dumheter eller är det bara en högst alternativ hälsning? Precis i denna stund sitter

Stadsflanering & Strand
lördag 10 juni 2006 - Dublin, County Dublin, Irland

Vid 10-tiden stack vi ut på stan och gick i lite bokaffärer och diverse annat, köpte en hel del saker faktiskt. Men man tröttnar snart på stadsliv så efter lunch vid Trinity University så åkte vi till Dun Laoghaire, Irlands svar på Sandhamn och Marstrand bara 20 minuter syd om Dublin. Här

Resa, resa & resa
fredag 9 juni 2006 - Dublin, County Dublin, Irland

Dags att åka. På en sån bra tid som 13.20 hade planet tänkt att det skulle lyfta (Så blev dock inte riktigt fallet, men säg 13.40 i alla fall). Ungefär när vi hade kommit upp var det dags att åka neråt igen, ner till Köpenhamn. Där var verkligen gööörstort, en hel stad, på

Huvudstaden & Fringe-festival
fredag 12 augusti 2005 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Det första vi gjorde idag var att gå till biblioteket och bekräfta våra flygbiljetter till Skavsta imorrn kväll. I en skoaffär köpte jag mig ett par skotsk-rutiga skor, helsnygga. Sen var det dags att göra storstan, vi tog det 45 minuter långa tåget till Edinbutgh Waverley station och

Eilean Arainn
torsdag 11 augusti 2005 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Direkt efter frukost tog vi tåget till Glasgow där vi fick gå runt i ungefär en timme innan nästa tåg gick mot Ardrossan harbour där den sjukt stora färjan, med tanke på den korta färdvägen, Eileanan Chaledonia gick mot ön Arran och den lilla byn Brodick. Drygt en timme senare anlöpte

En lat dag i Stirling
onsdag 10 augusti 2005 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag har jag inte gjort särskilt mycket alls. Efter frukost åkte pappa hem. Vi gick till bibblan för att försöka hitta någonstans att åka vidare till på internet. Det visade sig dock vara en omöjlighet, så efter att ha ringt runt halva landet beslöt vi oss för att stanna här i

The highlands
tisdag 9 augusti 2005 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Denna dag började med en kort visit i stan för att sedan ta bussen till Callander. Efter en timmes strävande där gick en liten minibuss till Trossachs Pier där det fanns en sjö, Loch Katrine, där man kunde åka ångbåt. Men vi valde att gå istället. Hade här inte funnits så mycket höga

Här har jag varit

Här har jag varit

7 juli 2007 - 9 juli 2007

Helt enkelt, på dessa platser har jag varit!

Irland

Irland

9 juni 2006 - 14 juni 2006

Äntligen dags att besöka den gröna ön. Ska flyga till Dublin och bo där några dagar och sen åka till Galway. Förhoppningsvis ska jag hinna med ett besök till Arranöarna innan jag flyger hem igen, från Dublin.

Nordsjön runt... nästan

Nordsjön runt... nästan

24 juli 2005 - 13 augusti 2005

Huvudmålet för denna resa är Färöarna, och dit kommer jag genom nattbuss till Oslo och sen tåg till Bergen. Därifrån går en färja till Tórshavn. I Tórshavn ska jag vara med på deras nationaldag, Olavsøka, som pågår i 2-3 dagar. Sen därifrån till Föroyar´s 4:e största stad, Fuglafjørdur, där jag ska bo i en scoutstuga lite utanför stan. 10 dagar efter ankomsten till "havnar" går en ny färja till Lerwick på Shetland där jag är i 2 dagar. Sista etappen blir sen färja till Aberdeen i Skottland där de sista 6 dagarna ska spenderas. Det ska nog gå...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Matti uppdaterar sin resa