Matti, det är alltså jag det. Pluggar teater, seglar skuta, enhjular mig runt i världen (har jag tänkt, när jag väl lär mig att cykla på den :)). Älskar öar av alla dess slag, särskilt de i nordsjön, speciellt Färöarna och Island, dit ska jag flytta nångång...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Skottland!
måndag 8 augusti 2005 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Halvdöda guppade vi iland i Aberdeen´s stora hamn klockan 7 på morgonen. Vi tog genast tåget till Edinburgh där vi hade tänkt bo, vilket visade sig att det inte alls gick. Hela stan var proppfull Augusti ut pga den stora teaterfestivalen "Edinburgh Fringe Festival". Så istället åkte vi

Sista dan i Lerwick
söndag 7 augusti 2005 - Shetlandsöarna, Skottland, Storbritannien

Idag tog vi den lilla färjan Leirna till ön Bressay 10 minuter från Lerwick. Här gick vi en "liten" promenad runt ön, 6 kilometer skulle det vara, men den tog 4 timmar! På kvällen var det dags att lämna Shetland och åka till Skottland. Färjan gick vid 7-tiden. Jag, Jonas & Tove spelade

Lerwick
lördag 6 augusti 2005 - Shetlandsöarna, Skottland, Storbritannien

Ägg, bacon & svamp. Det och mycket mer kan man få till frukost här, om man vill. Nöjde mig med toast idag, imorgon kanske det blir mer. Som jag skrev igår så är Lerwick en alldeles fantastisk stad. Vi har besökt många små shops, inte alla, det är näst intill en omöjlighet. Det kryllar

Tórshavn - Lerwick
fredag 5 augusti 2005 - Shetlandsöarna, Skottland, Storbritannien

Norröna avgick från Eystravág 8.30 på morgonen, det är tänkt att vi ska komma fram klockan 21. Har just ätit frukost. Gjorde lite "turistshopping" i tax-free bestående av en tyglunne och ett sånt där tygmärke, också det med en lunne på. För första (Och säkert sista) gången på

Tórshavn igen
torsdag 4 augusti 2005 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Sista dagen i Föroyar började med frukost som dagar brukar göra. 9.05 gick bussen mot Havnar. Maija, Bo & Janna bytte till buss till Vágar eftersom dom ska flyga hem imorgon. Vi bor även denna sista natt på Bládýpi men nu i ett rum med både toa & dusch. Vi besökte Listasávn -

Bilresan
onsdag 3 augusti 2005 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Vi har just ätit frukost & ska strax ge oss iväg till Gjógv och andra vackra platser hoppas vi att vi hittar också... ..Gjógv var jättefint, en liten hamn omringad av höga branta klippor. Vi klättrade upp på en kulle för att få någon slags överblick över det hela, och vips så satt

Regn i Kambsdalur
tisdag 2 augusti 2005 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Usch ja, första regniga dagen på den här resan, vi har haft otroligt mycket tur hittills, här brukar ju annars vara sk. öväder, dvs. regn en halvtimme, sol en halvtimme, regn.. osv. Det planeras en tripp till Fuglafjørdur för att besöka Kunningarstovan - turistbyrån, och försöka få tag

Besök i Klaksvik
måndag 1 augusti 2005 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Idag gick vi längs den gamla, långa, vägen till Leirvik. Det tog ungefär en och en halvtimme. Från Leirvik gick färjan Dúgvan till ön Borðoy och Klaksvik. Föroyar´s andra största stad var ungefär lika stor som Mariefred skulle jag gissa, 3 pizzerior, 1 restaurang, post, rusdrekkasøla

Kambsdalur
söndag 31 juli 2005 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

På förmiddan gick bussen mot Fuglafjørdur, vi gick av första stationen efter Leirvik - Kambsdalur. Vi har fått en hel scoutstuga för oss själva, med eget loft! Där valde jag, Tove och Jonas att sova för att få lite kollo-känsla. Vi tog en sväng till själva stan, Fuglafjørdur, för att

Islandshästs ridning.
lördag 30 juli 2005 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Vid 12-tiden satte sig jag, Jonas, mamma & Kersti vid "glaskafeet", här hade både kyparn och gästerna festat rejält, bägge parter låg (eller stod) och sov mellan beställningarna. Klockan 14 anslöt sig Tove, Maija & Janna till oss och Jonas gick iväg. Nu skulle det ridas. Jag fick hästen

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Matti uppdaterar sin resa