Resan till Luang Prabang
tisdag 26 januari 2010 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Hej! Nu har Nikki åkt hem och jag har tagit mig vidare till Laos och staden Luang Prabang. Eftersom jag gillar äventyr så bestämde jag mig för att åka båt istället för att flyga. Så min resa hit började med en resa på 5 timmar med minibuss upp till gränsstaden Chiang Khong. Som

Sista dagen i Chiang Mai
torsdag 21 januari 2010 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej alla, Dags för vårt sista inlägg innan Bella åker vidare till Laos själv och Nikki snällt far hem.. Vi gillar Chiang Mai :) Det finns massor med intressanta saker att göra och frågan är mer hur vi kan hinna med så mkt som möjligt innan det är dags att åka..prisnivån är

Tillbaka i civilisationen men ack vad vi har varit med om!!!!!!!!!
måndag 18 januari 2010 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej alla, Då är vi tillbaka och tänkte dela med oss lite av vad vi har hunnit med..det blir nog en hel del :) Vi lovar inte foton på en gång för det tar evighet att ladda upp men vi ska göra vårt bästa.. Here we go: Från beach staden Shianukville bestämde vi oss för att åka ut till en

Resan fortsatter..
torsdag 7 januari 2010 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Hej alla, Tack snälla ni som läser våra inlägg och skickar små söta mail eller meddelanden, vi är jätteglada för dem :) Nu har det ju hänt en hel del sen vi hörde av oss, så det är dags att skriva lite mer..Here it goes. Som ni kommer ihåg var vi (pga superb planering från vår

Krabi och markliga italienare!
lördag 2 januari 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Hej allesammans! Hoppas att ni hade ett jättebra nyår! Vi hade en underbar kväll precis som vi planerat. Nyår i Patong innebär numera att man får se massor av fyrverkerier och smällare...så det var ljusshow hela natten lång på stranden. Just nu så är vi två trötta tjejer efter att

Happy New Year
torsdag 31 december 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Hej Vi ville bara snabbt önska er alla ett riktigt Gott Nytt år! Nu är det dags för oss att ta oss till en av stränderna och ta ett dopp :) Ikväll blir det middag (vi har ingen aning om vart än men det löser sig) sen ska vi ner till stranden och tända rislyktor och titta på

I solen
tisdag 29 december 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Kära vänner och familj, Då är tjejmaffian på frammarsch igen..den här gången är vi två av tre (tredje medlemmen beslöt sig för att stanna hemma och klappa på katterna istället). Landade i Phuket igår och har som ni kan misstänka inte hunnit med värst mkt än. Efter en lång

Dags att..
lördag 21 februari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Kara dagbok.. Idag aker jag till Bangkok och inatt vidare hem. Minibussen ska enligt "sakra kallor" vara i tid och inte ta mer an 5-6 timmar...det kan dock innebara 6-7 i varsta fall och att de kommer nar de vill :) Men "manana manana" det ordnar sig.. Vaknade idag kl 7 pa morgonen (ni som

Wow..har ska man stanna..
lördag 14 februari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Kara dagbok... Nu var det ett tag sen jag skrev..sa det ar val dags att uppdatera er lite om vad jag har pysslat med :) Befinner mig pa den underbara on Ko Chang. Till ytan den nasta storsta on efter Phuket men det gar inte alls att jamfora. Har ar det mkt lugnare an Patong, men ocksa mkt

I Paradiset
fredag 6 februari 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Kara dagbok... Nu har jag varit har i Phuket i snart en vecka. Det kanns lite som att komma "hem" eftersom jag har varit har sapass manga ganger..Samtidigt forandras Patong mkt hela tiden. Nya gator vaxer fram och fler och fler hotell etc. Det ar helt annorlunda jamfort med nar jag och Tess var

Äventyr i Sydostasien

Äventyr i Sydostasien

28 januari 2011 - 13 mars 2011

Nya äventyr i solen

Nya äventyr i solen

27 december 2009 - 31 januari 2010

Den här gången är vi bara 2 och kommer att varva sol och bad med lite äventyr. Planen är att börja med nyårsfirande i Thailands södra del, närmare bestämt Patong. Sen tar vi oss till Kambodja för att röra oss mot Chiang Mai där Nicolle lämnar resan medan Bella fortsätter mot icke bestämda resmål..

Thailand

Thailand

1 februari 2009 - 22 februari 2009

Den här gången har Tjejmaffian på äventyr verkligen minskat i antal, då de andra tjejerna har övergett mig..Solen och semestern lockar dock för mkt, så jag åker själv. Och vart åker en ensam ressugen tjej, om inte till turistparadiset Thailand?! Tanken är att jag ska tillbringa 3 fantastiska veckor i det vackra landet och börjar på Phuket. Vi hörs :)

Äventyr i vintermörkret

Äventyr i vintermörkret

21 februari 2007 - 27 mars 2007

Denna gång tar vi oss mellan Thailand, Malaysia och Myanmar för att kombinera solsemester, äventyr, shopping och möten med intressanta kulturer och ställen.

Nyårsdröm

Nyårsdröm

27 december 2005 - 21 januari 2006

Återvänder till Patong för att fira Nyår i goda vänners sällskap, bada, snorkla, festa och vila ut. Kommer även att se en liten del av Borneo, då vi djungel-vandrar i några dagar i Sabah. Avslutar resan med några dagars shopping i KL, då vi har insett värdet av tre tjejer som har fått shoppa ut sig ordentligt :) Från att ha varit två är vi nu 3 tjejer och dessutom får vi sällskap av familj och vänner.

Tjejtripp

Tjejtripp

27 februari 2005 - 28 mars 2005

2 glada vänner som ska upptäcka allt underbara, spännande och roliga som Thailand, Kambodja, samt Malaysia har att erbjuda.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nikki & Bella & Tess uppdaterar sin resa