Att knäcka en kräfta
fredag 28 maj 2010 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Livradda for att vara med om en liknande bussresa som till Hoi An tog vi fram planboken, aterigen, och kopte oss en flygbiljett upp till Hanoi. Trots smidigheten som flyg innebar blev det anda lagom jobbigt efter 2h vantan pga forsening i en vantsal med plastsaten, en toalett och info-tavla som

Syltburkar vs. sytrådar
söndag 23 maj 2010 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Med var svindyra flygbiljett i handen borjade vi resan mot Nha Trang i Vietnam med ett stopp pa vagen i Ho Chi Minh. Nar vi sedan skulle hamta ut var redan betalda biljett pa resebyran la han till den lilla detaljen att vi aven skulle mellanlanda i Kambodja, nagot han inte alls hade namnt innan han

Medelhav, badringar och lite huvfudstad
fredag 14 maj 2010 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

I backpacker-mekkat Louang Prabang i Laos tillbringade vi tre natter. Forsta natten spenderade vi pa ett lagom skabbigt guesthouse for 15 dollar, men bytte dag tva och tre upp oss till ett otroligt fint rum, med tv, minibar och balkong for 25 dollar. Helt klart vart det, vi gillar att investera I

Schackspelaren har gjort sitt drag
söndag 9 maj 2010 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

VI LEVER, TRO DET ELLER EJ! Nattbuss till Bangkok, overnattning dar pa ett helveteshotell med fonstret ut mot huvudgatan dar festandet holl pa till morgonkvisten och vidare mot Chiang Mai med nattag. Doden har varit pa besok ett antal ganger under en veckas tid. Men for att vara en gnutta positiva

Livet som en arbetande vampyr - hellre måne än sol
onsdag 28 april 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi har fastnat pa Phi Phi. Igen. Allt ar for latt har, vi trivs som fisken i vattnet. Vi tog oss fran Koh Lanta till Phi Phi for att ha ett bra utgangslage om vi ville planera ett nytt resmal i Thailand. Som vi namnt tidigare kryllar Phi Phi av travel centers och backpackers. Vi hade bestamt oss

Halsningar fran ett paradis
lördag 17 april 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Efter tva natter var det nog. Pa den tredje dagen sprang vi febrilt runt bland olika travel centers for att hitta forsta, basta, snabbaste och billigaste biljett bort fran Phuket. Tva batresor senare hamnade vi pa en paradiso – Koh Lanta. Det kommer vara svart for oss att beskriva hur otroligt

thailandsk lokalbefolkning vs. svenneturism
söndag 11 april 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu har vi en hel del att ta igen. Vi lamnade underbara Koh Pangan med vara svenska kompisar Jakob och Johan for att avnjuta annu en omtalad o har i Thailand - Koh Phi Phi. Det ar valdigt latt att resa har (aven om det tar lang tid). Man gar bara till ett av alla hundra resecenter och sager vad man

Den gungande partyön
torsdag 1 april 2010 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Vi lamnade Kuala Lumpur med nattbuss full av bedbugs (efter bussfarden hade vi stora roda bett pa kroppen som kliade nat forbannat). Var forsta tanke var att njuta av de malaysiska, vackra oarna men nar Full Moon Party kom pa tal fran de andra tjejerna var vi inte sa svara att overtala. Sa 24

Den gungande partyön
torsdag 1 april 2010 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

CIVILISERAT i KL

Hej! Just nu befinner vi oss Kuala Lumpur och har mott upp de andra tjejerna. Efter att vi landat har pa morgonen i onsdes tog vi en taxi dirkt till hostlet, fick var nyckel i receptionen, letade upp vilket rumsnummer tjejerna hade och knackade pa. Det var kramas och gladjetarar om vart annat, sa

Asien runt

Asien runt

7 mars 2010 - 7 juni 2010

Indien, Malaysia, Thailand, Laos, Vietnam och Japan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Victoria uppdaterar sin resa