Söndag 13/3 kl 19.00
måndag 14 mars 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Sitter nu på altanen och skriver ett inlägg som Tobias imorgon lägger upp för er. Det närmar sig slutet av vår resa. De sista 5 dagarna har varit upp och ned. Som jag skrev förra gången var vi på väg till Koh Tao (Sköldpaddsön) för snorkling och det var en upplevelse både på gott och

8/3 hos Lolita på Manaem Beach.
tisdag 8 mars 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Grattis syster Lotta på 35-års dagen. Hoppas att du får en toppen dag. Nu har det snart gått ytterligare en vecka på vår semester. Vi har inte gjort något nytt utan vi har fortsatt i vårt lugna tempo med bad, sol och lite lunch. Barnen har fått prova på 30 minuters massage och de fick

Chaweng Cove Resortel
måndag 28 februari 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu har det varit tyst ett tag men vi har varit så upptagna ;). Vi måste var nere vid poolen kl 09:00 för att få en handuk och första plats vid poolkanten, Seden är det sol och bad fram till lunch då vi har lunch, siesta och läxläsning. Favorit lunchen köper vi vid närmaste restaurangen

På Thailandsfronten intet nytt...
tisdag 22 februari 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Vad är det för dag idag? E det måndag, jo det är det nog. Det har inte hänt så mycket nytt hos oss. Vi solar, badar och ser till att massage tjejerna har lite att göra under dagen. Som lunch idag blev det fruktsallad inhandlad bland annat på den tidiga morgonmarknaden av Anna. Hon var den

På plats
söndag 20 februari 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu har vi äntligen landat och första dagen i paradiset gick åt till att sova. Varken barn eller vuxna sov på planet och resan blev väldigt lång. Andra dagen påbörjades med shopping på Tesco för att inhandla lite strandleksaker, hushålls- artiklar, vatten och snacks. Därefter blev det

Förberedelse
tisdag 15 februari 2011 - Karlskoga, Örebro län, Sverige

Hej hopp, Nu är det en dag kvar och ca 50 timmar innan vi lyfter från Arlanda. Imorgon är sista arbetsdagen och sedan är det packning som gäller. Har en son som har en hel del resfeber och längtar tills vi möter Lolita på hennes Bungalow anläggning. Vi kommer under resans gång berätta

Permanent Vacation
måndag 16 mars 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Sista inlägget i dagboken, och jag känner faktiskt inte minsta vemod. Sista dagarna har bara varit sol och bad. Just nu sitter tjejerna (Anneli o Emelie) utanför våran bungalow och får manikyr och flätor (se bilder). Ses snart \\Fam. Söderqvist

En underbar kvall och middag
fredag 13 mars 2009 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Fortsattning fran torsdagen... Nu har kvallen varit och Tobias och jag har utnyttjat var present fran familjen Jacobsson. Presenten innebar en middag och barnvakt och vilken kvall det blev. Anna och Kent hade bokat ett bord pa stallet som ligger bredvid vart och dar har man vakter in till

Wedding gift
torsdag 12 mars 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Ja, idag ar det torsdag och Tobbas invantar att massorskorna ska bli lediga sa att han far sin kropp lite knadad. Det kanske han kan behova infor kommande kvall. Morgonen borjade kl 07.00 med marknad som Tobias och Emelie inte hade varit med pa tidigare och det ar en upplevelse och se allt som de

Shopping madame
torsdag 12 mars 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Ja, denna onsdag skulle agnas till shopping. Vi tog en taxi till Tesco Lotus for att handla lite nodvandiga saker, presenter, klader, vatten och annan dricka. Vi har nu uppgraderat oss i boende och har kylskap och da kan man handla lite mer gott och lite mer dricka som kan ligga pa kylning. Nar vi

Thailand vers2

Thailand vers2

17 februari 2011 - 17 mars 2011

En härlig familjeresa i god vänners lag. Vi kommer att tillbringa tiden på Koh Samui med en del utflykter och ev övernattningar på olika ställen.

Thailand Koh Samui/Phangan

Thailand Koh Samui/Phangan

17 februari 2009 - 18 mars 2009

2009-02-17 drar vi till Koh Samui via Bangkok. Med på resan är: Fam. Jacobsson (Kent, Anna, Hannes & Jonna) Svärfar (Donald) Svägerska (Nina) och så vi... Fam. Söderqvist (Tobias, Anneli, Lukas & Emelie) Så nu vet ni vilka karaktärerna är på denna resa och vissa kommer garanterat att utmärka sig mer än andra...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa