Sightseeing i São Paulo
måndag 8 januari 2018 - São Paulo, Brasilien

Efter Foz do Iguazu blev det tillbaka till Sao Paolo för lite sightseeing. Första kvällen tillbaka blev det en tur till Liberdade för att käka Koreanskt. Efter maten tänkte vi leta upp ett lämpligt ställe för öl och Caipirinha. Eftersom det var måndag så var det inte så många ställen

Ilha Grande
söndag 31 december 2017 - T11, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med

Brasilien och Argentina - Iguaçufallen
lördag 6 januari 2018 -

Lite över en vecka kvar på semestern och besök av en kompis från Sverige. Planen var att besöka Iguaçufallen, ta ett par dagar i Sao Paolo och sist ett par dagar i Paraty. Jag mötte honom på flygplatsen i Sao Paolo på lördag morgon, därifrån tog vi flyg till Foz do Iguaçu. Vi kom fram

God jul!
söndag 24 december 2017 -

Julhelgen spenderades på ön Ilhabela som ligger ungefär 20 mil från São Paulo. Jag och en kollega bilade dit. För att undvika den värsta trafiken åkte vi tidigt på morgonen och det är ett bra tips att försöka åka när inte så många andra kör (alltså helst undvika fredag eftermiddag

Söndagstripp
söndag 17 december 2017 - Embu das Artes, Brasilien

Tog bilen på en liten tur till staden och kommunen Embu das Artes. Staden härstammar från tiden då Jesuiter och Bandeirantes höll till i området. Jesuiterna missionerade för att omvända lokalbefolkningen till Katolicismen och Bandeiranterna som trängde sig inåt landet för att leta efter

Grillning och Fotboll
måndag 11 december 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Helgen bjöd på grillning och fotboll, kan knappast bli mer Brasilianskt. Grillningen var tillsammans med kollegorna på kontoret. Det är lite skillnad på grillning i Brasilien och Sverige. I Sverige grillar man ju oftast sin köttbit, tar den och lite tillbehör på en tallrik och sätter sig

Besök från Sverige och häng på beachen

Förra veckan var min chef och några kollegor från Sverige på besök, en av sakerna på agendan var att bland annat diskutera mitt uppdrag här och hur det går. Jag lyckades tyvärr med bedriften att bli så pass förkyld innan så jag behövde vara hemma några dagar från jobbet. Jag lyckades

Jardim Botânico de São Paulo
söndag 26 november 2017 - Av. Miguel Estefno, 3031, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Söndagstripp till São Paulos botaniska trädgård. Stannar man i São Paulo några dagar och vill ha lite känsla av att komma ut i regnskogen utan att lämna stan kan jag absolut rekomendera ett besök hit. Personligen tyckte jag det var mycket bättre att strosa omkring här än i tex

Vilse i São Paulo
lördag 18 november 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Planen var att ta bilen in till São Paulo för att gå en guidad tur i centrum. Men eftersom Google ville att jag skulle köra på vägar man inte fick enligt skyltarna så jag var tvungen att ta andra vägar istället och i kombination med att jag inte känner till stan alls och ibland otydliga

Truco!!!!
onsdag 15 november 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Idag efter jobbet var det grillning på schemat tillsammans med kollegorna. Det serverades kött, korv, öl och Cachaca. När jag kom dit så var det ganska många där redan och förutom att det åts och drack så satt det ett gäng personer runt ett bord och skrek på varandra från och till, man

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

IFYE utbyte till Tasmanien

IFYE utbyte till Tasmanien

13 februari 2007 - 18 maj 2007

En resa runt Tasmanien i 3 mån.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa