Grillning och Fotboll
måndag 11 december 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Helgen bjöd på grillning och fotboll, kan knappast bli mer Brasilianskt. Grillningen var tillsammans med kollegorna på kontoret. Det är lite skillnad på grillning i Brasilien och Sverige. I Sverige grillar man ju oftast sin köttbit, tar den och lite tillbehör på en tallrik och sätter sig

Besök från Sverige och häng på beachen

Förra veckan var min chef och några kollegor från Sverige på besök, en av sakerna på agendan var att bland annat diskutera mitt uppdrag här och hur det går. Jag lyckades tyvärr med bedriften att bli så pass förkyld innan så jag behövde vara hemma några dagar från jobbet. Jag lyckades

Jardim Botânico de São Paulo
söndag 26 november 2017 - Av. Miguel Estefno, 3031, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Söndagstripp till São Paulos botaniska trädgård. Stannar man i São Paulo några dagar och vill ha lite känsla av att komma ut i regnskogen utan att lämna stan kan jag absolut rekomendera ett besök hit. Personligen tyckte jag det var mycket bättre att strosa omkring här än i tex

Vilse i São Paulo
lördag 18 november 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Planen var att ta bilen in till São Paulo för att gå en guidad tur i centrum. Men eftersom Google ville att jag skulle köra på vägar man inte fick enligt skyltarna så jag var tvungen att ta andra vägar istället och i kombination med att jag inte känner till stan alls och ibland otydliga

Truco!!!!
onsdag 15 november 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Idag efter jobbet var det grillning på schemat tillsammans med kollegorna. Det serverades kött, korv, öl och Cachaca. När jag kom dit så var det ganska många där redan och förutom att det åts och drack så satt det ett gäng personer runt ett bord och skrek på varandra från och till, man

Hem till Sao Paolo igen
söndag 5 november 2017 - Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Då var semestern slut för den här gången. Efter en skumpig och varm 2 timmar lång bussresa från Natal i fredags kom jag fram till busstationen i Natal för att sen ta en Uber till Praia de Ponta Negra, ett stort strandområde i Natal. Den eftermiddagen och större delen av dagen efter

Delfinspaning
fredag 3 november 2017 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Efter drygt 3,5 timmars flygresa norrut och 2 timmars bilresa söderut igen kom jag fram Pipa igår. En by vid kusten, strax söder om Natal. Stället är ganska ”turistigt”, men ändå trevligt och framförallt säkert. Kvällen jag kom fram utforskade jag huvudgatan i byn lite och käkade.

Parkhäng
måndag 23 oktober 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Helgen bjöd på bland annat parkhäng och besök på ett par museer. I lördags besökte jag Ibirapuera park, som är en stor park mitt i Sao Paolo, den kan jämföras med tex. Central Park i New York. I parken finns även några museer, där jag bland annat besökte Afro-Brasiliansk museet som

Fenatran 2017
onsdag 18 oktober 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Idag blev det ett besök till vägtransportmässan Fenatran, som enligt de själva är den största i sitt slag i Latin Amerika. Förutom stora fordonstillverkare som Scania, Merceders och Volvo gästades mässan även av bland annat däcktillverkare, komponenttillverkare och förmedlare av olika

Första jobbdagen
måndag 16 oktober 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Jag kom till Brasilien i onsdags, sen dess har jag försökt göra mig hemastadd och kommit iordning i min nya lägenhet, vilat upp mig från flygresan (som var den bekvämaste resan jag gjort någonsin då jag fick möjligheten att åka business class) shoppat lite förnödenheter, kollat runt

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

IFYE utbyte till Tasmanien

IFYE utbyte till Tasmanien

13 februari 2007 - 18 maj 2007

En resa runt Tasmanien i 3 mån.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa