brrrrrrr
torsdag 5 februari 2015 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Det är svingit kallt och regnar så mycket att man inte ser vart man går ens. Vi gick en guidad promenad till glasiären här och tillbaka. Det var 10 h sen, fryser fortfarande. Vi har badat i hot pooles oxå. 36,38 och 40 grader. Efter det blev det en powernap på 4 h och läste ut ytterligare

in the middle of nowhere
måndag 2 februari 2015 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Mitt ute i ingenstans, yes!!! Och det regnar. Tur vi inte ska vara här mer än över natten!

paradiset
söndag 1 februari 2015 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag är vi i Kaiteriteri. Paradisets paradis. Men det regnar å regnar å regnar så finns inget att göra!! Staden ligger mitt ute i ingenstans men stranden är guldfärg och havet är blått.

Fortfarande wellington
fredag 30 januari 2015 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har nog vart lataste dagen någonsin. Lämnade sängen för en liten promenad till parken för att läsa, de va för kallt ute för det så gick tillbaka, gjorde lunch och tog en powernap på 3h... nu ska jag nog sova lite till

Huvudstaden!
tisdag 27 januari 2015 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Resedagboken är jättedum och publicerar inte mina inlägg.... men iallafall så har vi kommit till Wellington nu där vi ska spendera 4 nätter. Igår så blev det fest ute på krogen där vi träffade ytterligare massa svenskar å tyskar. Det är verkligen svenskar tyskar och engelsmän

lazy days
fredag 23 januari 2015 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag har jag inte gjort något. Vi är i Rotorua. Madde ska på en sån där show med Mauri folk men jag hoppar det. Så idag blev det att tvätta sina kläder och ligga vid poolen och göra sånt man brukar göra när man ligger vid en pool. Dvs smörja in sig 18 gånger på 3h, typ. Imorgon

Kajak osv
torsdag 22 januari 2015 - Waitomo, Waikato, Nya Zeeland

Igår var helt fantastisk. Vi kom till hot water beach och gick ner till stranden. När tidvattnet kom kunde man gräva hål i sanden å bada där, vattnet var hur varmt som helst!! Man brände sig nästan. Efter det hyrde vi kajak och man satt två st i en. Jag satt bak och fick styra. Sjukt kul!

paihia
tisdag 20 januari 2015 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Vi är fortfarande kvar i paihia. Vi ska ta bussen tillbaka till auckland sen för att åka vidare nedåt! Här uppe är det helt otroligt vackert med fina hav å öar. Idag är det nästan för varmt för att vara ute! Påvägen hit såg vi massa röda får, det var tydligen naturligt. Väldigt

delfiner
måndag 19 januari 2015 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Äntligen mår madde bättre! Hon har vart magsjuk men idag lyckades hon ta sig ut, stackarn! Tur var väl det för vi fick uppleva delfiner idag! Tanken var att man skulle få simma med dom men när vi väl hittade dom (ca 30 st) så hade dom bråkat och hade 2 bäbisar, Charlie och Paris, döpta

16 jan.
fredag 16 januari 2015 - Auckland, Nya Zeeland

Idag skulle vi ta en "liten" promenad till stranden, 2h senare var vi framme. Påvägen dit träffade vi en underbar liten tant som frågar vart vi kom ifrån. Vill ta med henne hem men tror inte hon får plats i väskan. Väl på stranden smörjde jag in mig för 10 de gången ändå blev jag

Nya zeeland/bali!

Nya zeeland/bali!

15 januari 2015 - 5 mars 2015

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Viktoria uppdaterar sin resa