Tomas heter jag, 27 år och bor med min sambo jossan i halmstad.
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Sista veckan
onsdag 9 december 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu har vi varit en vecka i Phuket och har ar det alldeles underbara strander och klart vatten....sa harligt. Denna veckan har vi tagit de ganska lugnt och haft det valdigt skont med sol, bad och shopping. Vi har sytt upp klader som blev valdigt fina som var helt klara idag:) Nu ska vi bara fa hem

Anlande till Krabi
lördag 28 november 2009 - Pak Nam, Krabi, Thailand

I lordags kom vi till Krabi efter en busstur som skulle ga direkt men som av nagon anledning slappte av oss nagonstans och vi fick sitta pa ett hak i en tim och vanta for att sedan bli paslangda pa en tuktuk som tog oss till en lokalbuss dar vi fick vanta ytterligare en tim (och det var 37 grader

Koh pangan och koh samui
tisdag 24 november 2009 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

I lordags kom vi fram till Koh pangan efter en laaaang busstur pa 12 tim och en mardroms fard pa baten som skulle ta 2 tim men tog 3 tim pga de hoga vagorna. Folk spydde hit o dit och det var verkligen hemskt. Vi bodde i en bungalow precis pa stranden och vi hyrde en vespa i 2 dagar och tog oss

2 nights in bangkok lalalalalala.....
fredag 20 november 2009 - Bangkok, Thailand

Pa onsdagen den 18:e lamnade vi Bali och akte till Bangkok. Vi kom fram pa kvallen och allt gick bra forutom lite forsening da det regnade sa forskrackligt i kuala lumpur. Pa torsdagen var vi i de gigantiska kopcentrumen Siam och MBK och en stor smyckesbutik. Tuktuk-chafforerna alskar att ta med en

Kuta
tisdag 17 november 2009 - Bali, Indonesien

Idag har vi legat vid stranden hela dagen och Jossan har provat pa att surfa. Riktigt kul men svarare an hon trodde. Blev pasurfad av en annan surfare sa ar lite om i kroppen. Sista kvallen har i kuta nu och imorgon ska vi bege oss till Bangkok dar vi har tankt o stanna 2 natter och sedan dra

Fran norr tillbaka till soder...
måndag 16 november 2009 - Bali, Indonesien

Pa mandagen tog vi oss tillbaka till Kuta efter 3 harliga natter pa Melka hotell med air-condition. Pa vagen hit stannade vi vid ett tempel och en fruktodling dar vi fick smaka olika frukter och indonesiskt kaffe, te, choklad och en annan riktigt god ginseng-coffe. Det satt en kvinna dar och

Norr ut...
fredag 13 november 2009 - Bali, Indonesien

I fredags akte vi norr ut mot Lovina, ungefar 10 mil harifran. Pa vagen stannade vi vid vagen dar det var lite apor och sedan kom vi till ett tempel vid en av Balis 3 sjoar. Sedan kom vi till ett vattenfall, Munkduk dar vi aven at lunch och hade en fantastisk utsikt over det grona landskapet och

Framme!
torsdag 12 november 2009 - Bali, Indonesien

Antligen framme efter en laaaaaaaang resa.. Efter att ha varit vaken i 2 dygn sa ar det jatteskont att ha kommit fram pa Bali. Forsta intrycket av Kuta var valdigt stimmigt o alla tjatar pa en och hotellrummet vi hade reserverat var valdigt skabbigt (inga kackelackor iallafall) men det far duga 2

Packar
söndag 8 november 2009 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Försöker packa smart. Inte så lätt för nån som brukar packa mkt;) Inte långt kvar tills det bär av:)

Bali Thailand

Bali Thailand

10 november 2009 - 11 december 2009

1 vecka på Bali och 3 veckor i Thailand

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tomas uppdaterar sin resa