Totto! Logistiker & deltids pensionär i Borlänge men bosatt i Falun, Valsfors. Om jag inte är ute och backpackar så är naturcamping med husbilen fullgoda alternativ.
hemstad Falun, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Ha, ha & nya tider!
lördag 3 november 2018 -

Trodde ni att ni skulle slippa våra inlägg nu? Det blev ett till!Hade tänkt skriva något på Heathrow, då vi kom iväg 2 timmar tidigare från Miami. Det spelade väl ingen roll om vi hade väntetid i Miami eller i London egentllgen, men tiderna förändras. När jag och Emelie var till

Filè Los Andes!!!
onsdag 31 oktober 2018 -

Avslutningsmiddagen blev på ett ställe som Ellen tipsade om, där det också då inkluderade en vegetarisk buffè! Det lät bra då rätterna oftast annars inte innehåller så mycket grönsaker. Nu var inte tipset hela sanningen.... Det ingick även en dessertbuffè till bådas

Snart...
tisdag 30 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Sista dagen i La Paz, men en utflykt till Tiwanaku, blev väl inte någon höjdare. Kanske vi är trötta på stenar och så var det messta av denna plats ännu kvar under jord. Svårt att förstå bara att då ca 400 e.kr. fanns strandkanten till Titicacasjön ca 5 km från denna plats. Idag ca

Dos abuelo en aventura...
måndag 29 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

... eller så kunde rubriken ha varit "2 x haveri igen...!"Utflykten till Salar de Uyuni började med nattbuss 21-ca 07 till Uyuni. Där startade 3 dagars turen kl 11, med att alla deltagare blev fördelade på 6 st 4wd Toyota land cruzers. Max 7 personer i varje. Vi åkte med en kinesiska och ett

Mot Salar de Uyuni!
onsdag 24 oktober 2018 -

Tisdagens begivenhet blev att Anders skulle klippa sig. Jo, ni fattar vart vi hamnade då. På Frisörsgatan! För ca 19 skr fick han äntligen koll på luggen inför utflykten till saltöknen. Vidare så åkte vi en del av de linbanor som fortfarande också byggs ut här i La Paz. Käkade en

"Nisse" Nelson tack!
måndag 22 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Mitt prio för måndagen var att hitta en kamera affär för att ev få mitt objektiv lagat, eller om jag behövde köpa ett nytt?(Anders är nu utsedd till bildchef för vår resa. Han behärskar fler alternativ till att publicera bilder, så om ni vill se bilder bör de finnas i albumet. Någon

2 x haveri!
måndag 22 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Vi startade vår resa mot La Paz 13.30 från Copacabana. Skulle vara framme ca halv 6. 1,5 timme från La Paz får bussen punktering! 4 av sex bultar lossas, men de två sista sitter som berg. Diverse verktyg, stenar, spett och förlängningsrör senare, har bara gjort vår chaufför mer svettig.

Nagra landtransporter senare...
söndag 21 oktober 2018 - Copacabana, Puno, Peru

Från Cusco åkte vi buss till Puno. En heldagstur. Passerade högsta punkten hitills 4335 m.ö.h. och en högplatå oooootrolig STOR! Följde källorna till Amazonasfloden.Tyvärr gick det inte att med båt ta sig över Titicacasjön med ev stopp på någon vassö, utan vi fick lov att ta buss

Heldags utflykt!
onsdag 17 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Väckning kl halv 4. Pick up från Bamba experience kl 4. Minivan i 1,5 tim sedan 1,5 tim tåg in i Andernas landskap. Påminde lite om Nepal, som ett dragspelslandskap. Framme vid station Machu Picchu och ca 20 min bussresa upp till målet för dagen.Vi hade kanontur med vädret! Klarblå himmel

Upp bland bergen och backar med taxi fram till hotellet!!
tisdag 16 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Waow....jag säger bara det!Storstäder är inget för mig! Okej det bor 1,7 miljoner i Cusco, jämfört med 10 miljoner i Lima, så Cusco är ju inte en liten stad precis, men så mycket trevligare. Kände det redan vid inflygningen.Vi har haft mulet väder i Lima, förrutom den stunden vi

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Torleif uppdaterar sin resa