Lov!
torsdag 18 februari 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Hej!! Torsdag idag, halv fem pa eftermiddagen vilket betyder att jag precis haft min sista lektion innan lovet - Skont! Vi spelade upp dialoger fran en bok vi laser i kursen ('Pantalones Largos'). Men det kanns extremt konstigt att det redan ar mitten av februari och att halva tiden snart har gatt

En inblick i la Vida Tica
onsdag 10 februari 2010 - Punta Arenas, Puntarenas, Costa Rica

Buenas! Var ett tag sedan sist, men nu har jag kommit in i en ny vardag med nya rutiner och har lite spilltid att lagga pa dagboken..och forsoka mig pa att reflektera lite over vad som hant de senaste veckorna. Mina sista dagar i San José var lyckade! En dag nar jag var pavag till en omtalad

Gringo i San José!
fredag 8 januari 2010 - San José, San Pedro, Costa Rica

Halla hemma! Nu star jag har i Hostel Pangeas restaurang/bar i Sa José och skriver! Maste vara det basta hostelet jag varit pa hittills, med pool, varmvatten duschar, gratis forvaringsskap, valkomstdrink och riktigt frascht. Gratis internet och massor med datorer utspridda runtom i hostelet ar

Svetten lackar..
måndag 21 december 2009 - Bukoba, Kagera, Tanzania

Hejsvejs! Nu har vi aaaantligen natt Zanzibar! Som vi har tjatat och langtar efter varje dag under 6 veckor vid det har laget. Vi kom precis med farjan som tog ca 4 timmar fran Dar es-Salaam, dar vi akte i 1a klass faktiskt, viket innebar tva plasma TV-apparater som gjorde det mojligt att se bade

Safari och Lucia
tisdag 15 december 2009 - Bukoba, Kagera, Tanzania

Halla! Japp, nu har vi genomfort den obligatoriska safarin som ar ett maste i Tanzania! Vi var uppe i vastra hornet i Ibanda Game Reserve vid granserna till Uganda och Rwanda bland berg med byar tackta i dimma. Mycket vackert. Jag kan inte skryta med foton pa lejon, elefanter och leoparder in

Vackra vyer & malariatest
måndag 7 december 2009 - Bukoba, Kagera, Tanzania

Vipi Mambo?! Nu ar vi tillbaks ute i bushen! Var andra och sista vecka i regionen Bugene som ar otroligt vacker! Bugene ligger uppe i bergen, med utsikt over grona kullar och skogar, kantade av banan-, kaffe- och flera andra typer av plantage. Vi ar sa hogt uppe att molnen verkar sa nara att man

Halvlek!
söndag 29 november 2009 - Bukoba, Kagera, Tanzania

Habari za jioni! Ja, snudd pa den exakta dagen har halva tiden har gatt nu. Helena som kom fram till detta denna adventsdag. Vi har lite (borde vara betydligt battre) kontakt med andra i klassen som ar ute och ocksa samlar uppsatsmaterial runt om i varlden, och manga har bara runt en vecka kvar

Intervjuerna i full gang!
torsdag 19 november 2009 - Bukoba, Kagera, Tanzania

Tjenaheejsan! Nu har Hellen & Magdalena genom fort hela 10st intervjuer och de gar faktiskt riktigt smidigt om jag far saga det sjalv. Ja, det ar lite svart att heta vad vi heter har, nar vi om kvallarna lyssnar igenom intervjuerna ar det alltid lika kul att hora hur vara namn andras fran gang

Bukoba i under luppen
lördag 14 november 2009 - Bukoba, Kagera, Tanzania

Habari yako, Dag 12 stod det har nar jag skulle skriva dagbok.. Efter lite om och men har jag nu anda bestamt mig for att ta upp skrivandet har igen, aven om de allra farskaste intrycken kanske inte sitter i lika starkt langre! Jag o Helena har nu varit har i vackra Bukoba sedan i onsdags forra

Slutt!
måndag 30 april 2007 - Alingsås, Västra Götalands län, Sverige

Ah, just det. Jag är ju hemma igen, men det visste ni väl redan.. Jag tänkte bara göra ett litet avslut här för att kunna stänga dagboken. Självklart i hopp om att få öppna den igen i en inte allt för avlägsen framtid, men gärna i en avlägsen del av världen.. Visst längtade man

Utbytestermin i Costa Rica & lite backpacking i Centralamerika

Utbytestermin i Costa Rica & lite backpacking i Centralamerika

6 januari 2010 - 23 juni 2010

Nu ska spanskan forbattras ar det tankt! Under januari-maj kommer jag plugga via USAC i Puntarenas, en liten slumrig kuststad i Costa Rica. Sedan ar planen att passa pa att skaffa dykarcert och kanske surfa lite dar emellan med, sa att jag efter terminen kan agna mig at detta och annat sant pa en backpackingtrip genom centralamerika - Pura Vida!

MFS i Tanzania

MFS i Tanzania

2 november 2009 - 29 december 2009

Under tva manader ska intervjumaterial samlas pa hog till c-uppsatsen! Jag & min vapensyster Hellen bor under perioden i Bukoba - en lantlig stad intill Viktoriasjon - varifran vi gor faltstudier, intervjuer och gar igenom rapporter om Vi-Skogens paverkan pa smaskaliga bonder som tillampar agroforestry.. Emellan varven ska det aven hinnas med lite safari, utflykter och zanzibar - Sawa!

Turné i SydostAsien

Turné i SydostAsien

3 december 2006 - 2 april 2007

Allt vackert ska fotas, allt kulinariskt ska smakas, stränder ska intas, asien-djur ska klappas, nya kontakter ska knytas, småkrypsfobi ska botas, spontanitet ska få styra, en exotisk resa ska påbörjas!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Madeleine uppdaterar sin resa