Djungel, KL och Pangkor
lördag 22 januari 2011 -

Hej hopp! Länge sen ni fick en uppdatering, och nu har jag faktiskt redan hunnit hela vägen hem till Uppsala. Men givetvis ska jag ge er en kort resumé över vad som hänt sedan det senaste inlägget. Under helgen åkte vi till Taman Negara som är en nationalpark i den östra delen av

On the road again!

Nu är det dags att flytta på sig lite! Efter 5-6 dagar med sol, bad och värme, mycket SPA-besök och långa massager, vinkvällar, och sand mellan tårna har vi nu tagit oss in till fastlandet. Just nu befinner vi oss i Kuala Lumpur och har avnjutit en god Libanesisk middag. De sista dagarna

Äntligen i Langkawi
lördag 8 januari 2011 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej! Blir bara lite korta uppdateringar från resan här, så förvänta er inga uppsatser den här gången! :) Efter ca 1 dygn på resande fot så var jag framme i Singapore. På vägen dit hade jag redan tappat bort Zara som missade flyget i Kuala Lumpur, men det funkade ju med en singelnatt i

Sista..
måndag 29 maj 2006 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Sista helgen gick jag på topptur med några nyfunna vänner i Vancouver. Jag satt på en lunchrestaurang och åt sushi (vad annars?) när en av doktoranderna ringde och kollade om jag skulle med på ”spring skiing”. Självklart sa jag, men kom sekunden efter på att jag just skickat hem

Värmebölja!!
torsdag 18 maj 2006 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Hello! Nu blir det en snabb uppdatering.. En rejäl högtrycksrygg har lagt sig fint över Vancouver och knuffar bort alla lågtryck som vill sprida regn över sitt favoritställe. Här skiner solen från klarblå himmel och ljumma vindar svalkar skönt. Temperaturen har legat på 25-30 grader

Päron på besök!
onsdag 17 maj 2006 - Victoria, British Columbia, Kanada

Hej! Nu har det varit full rulle här borta i Canada ett tag och det är väl dags för en liten lägesrapport.. Förra helgen tag jag det rät lugnt och gjorde mig sommarfin om benen med ett besök på en salong. Ajaj vad ont.. Jag hann även med ett besök på en Healthy nutrition and wellfare

Flyttlass i köket
fredag 5 maj 2006 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Hej! Nu är det dags för en uppdatering igen, vardagarna flyter fort iväg med en massa jobb men har nu återigen börjat ”ta tillbaka” helgerna som mina egna (har jobbat alldeles för många helger på sista tiden). Terminen har tagit slut här, så det är inte lika fullt med folk på

Solsken och värme!
tisdag 25 april 2006 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Hej hopp! Det känns som om veckorna bara rinner iväg för mig, har så mycket kvar att titta på och göra här i Kanada men nu är det bara 6 veckor kvar tills jag åker tillbaka hem till Sverige. Under veckan som gott har jag hunnit med ett biobesök, sent omsider har nu även jag sett

Jobb, jobb och åter jobb
tisdag 18 april 2006 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Hej hej! Det har inte hänt speciellt mycket sen sist annat än att jag har jobbat i stort sett hela tiden. Höll ett litet seminarium förra veckan där vi sedan diskuterade lite hur jag skulle fortsätta med mitt arbete, dvs. analys etc. och de mest bisarra idéer utan verklighetsförankring och

Idag blev jag vittne till en stöld!!
torsdag 6 april 2006 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Trots att Mallan åkte hem på fredagen blev tempot inte lugnare (vilket man kunde trott), istället gick vi upp kl 05.30 på lördagsmorgonen för att hinna med bussen upp till Whistler. Kung Bore hade hela veckan lindat in Whistler i mjuk snö och mot helgen väntade än en gång djup pudran för

Malaysia & Singapore med Zara

Malaysia & Singapore med Zara

4 januari 2011 - 21 januari 2011

Exjobb i Vancouver

Exjobb i Vancouver

6 januari 2006 - 29 maj 2006

Skriver exjobb i meteorologi vid UBC hela våren, men tänker hinna med lite hyss och roligheter vid sidan om! Det lär förmodligen bli en hel del tid i pudran och på shoppingstråken!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa