Valsafari och lata sälar
måndag 18 november 2019 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Nu har vi tagit oss ner till södra New Zealand. Här är lite kallare klimat än den norra men sägs  vara den ännu vackrare och vildare ön.Vi började med vinprovning uppe i vindistrikten. Sen åkte vi ner till min favoritstad Kaikoura. Här kan man se valar, delfiner och det bor pälssälar

Rotorua
fredag 8 november 2019 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

I Rotorua finns hur mycket som helst att se och uppleva. Staden är uppbyggd på ett aktivt vulkanområde så överallt bubblar och fräser det från jorden. Runt staden ligger det ett molntäcke av svavelånga. Ibland ricktigt sticker det i näsan och det luktar som gamla ruttna ägg.Vi spenderade

Hot water beach
torsdag 31 oktober 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Det har varit helt fantastiska dagar på Coromandel halvön, med sol, bad och vackra stränder.Det är försommar här så havet är fortfarande lite kallt. Men det gör ingenting för det finns fullt med varma källor. En dag var vi på Hot water beach. Dit tar med sig en spade och gräver en grop

Första dagarna i New Zealand
fredag 25 oktober 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Vi har bestämt oss för att ta vara på våran föräldraledighet oss göra en lång resa till andra sidan jordklotet tillsammans.Den 36 timmar länga flygturen gick mkt bättre än förväntat. Linnea var fantastisk och var nöjd och glad med all uppmärksamhet från alla människor.Väl framme

Inti wara yassi
fredag 2 november 2012 - Rurrenabaque, Beni, Bolivia

Nu är vi tillbaka i La paz och civilicationen. Men från djungeln lyckades en elak parasit åka snålkjuts i Helenas mage. Så en tid framöver kommer vi att tillbringa dagarna hos farbror doktorn. Till råga på allt har vi båda ofrivillgt färgat håret grönt efter att ha badat i en

Djungelchill med kackerlacksspill
tisdag 16 oktober 2012 - Rurrenabaque, Beni, Bolivia

Nu är vi i Rurrenbaque, som är en mycket liten djungelstad mtt ute i ingenstans. Ni som följt oss på facebook å telefon, vet att det har varit en del krångel att ta oss hit. Dels med flyg och stormar, men även pga varienrande sjukdomar. Men det slutade bra iallafall och vi landade tillslut i

Salar de Uyuni
tisdag 2 oktober 2012 - La Paz, Bolivia

Hej alla goa därhemma!!! Nu e vi tebax i La Paz igen, efter att ha varit några dagar i saltöknen i Uyuni. Det var otroligt vackert! Vi såg Geichrar, vulkaner, badade i varma källor, jätte vackra sjöar i olika färger fullt med flamingos i och så själva saltöknen förstås. Det fanns

höjdsjuka i La Paz
torsdag 27 september 2012 - La Paz, Bolivia

Nu har vi haft två slappa dagar här i La Paz. Ingen av oss har varit särskilt pigga efter den 25 timmars långa flygresan. Sen att vi är på 4000 meters höjd gör saken inte bättre. Så vi behöver nog en liten mjukstart=) Hotellet vi bor på är jätte bra. Det finns en mysig liten uteplats

home sweet home
lördag 27 februari 2010 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu e man hemma igen. Känns ganska gött faktiskt, men de går la några dar å så längtar man bort igen;) Va lite meckigt å komma hem. Flyget från Dar es salaam var försenat så vi missade flyget till stockholm. Var inte i stockholm förens två på natten. Höll på å hamna i diket pga

Storstaden!!
tisdag 23 februari 2010 - Dar es-Salaam, Tanzania

Hej pa er alla!! Hoppas ni har det bra i snokaoset. Det ska bli spannande att komma hem och se hur mycket det ar. Nu tillbringar vi vara sista dagar i storstaden Dar es salaam. Vi tankte ga runt och shoppa lite, sitta pa mysiga cafeer, m.m. Sista dagen tankte vi angna at en sista dag pa stranden

New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

In to the wild

In to the wild

25 september 2012 - 21 december 2012

Under tre månader ska vi ( systrarna Jensen) backpacka runt i Sydamerika helt på egen hand för att läsa spanska och volontärarbeta. Vi kommer att resa genom Bolivia, Peru och Ecuador med ett soligt avslut i Miami. Höjdpunkterna på resan kommer bli amazonas, saltöknen, titacacasjön, maccu piccu och förhoppningsvis galapagosöarna!

London

London

12 september 2011 - 15 september 2011

en liten tripp me mamsen å syster yster:)

kenya och tanzania

kenya och tanzania

26 januari 2010 - 26 februari 2010

vi ska resa runt i kenya och tanzania i ca. en månad. Börjar i Nairobi där vi ska åka ut på safari i några dagar, sen ner till mombasa. Därefter ut till zanzibar för lite sol å bad. Avslutar resan i dar es saalam.

Vietnam å thailand

Vietnam å thailand

26 januari 2008 - 28 februari 2008

Luffa runt i asien...

Afrika

Afrika

9 maj 2007 - 6 juni 2007

ska ut på ett litet äventyr=)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helena uppdaterar sin resa