Den 9e Juli så bär det av till USA. Och här kommer vi att dela med oss av vår tid i solen. / Tina, Tobias & Tom
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Sista dagen i NY!
söndag 5 augusti 2012 - Manhattan, Kansas, USA

Hejhopp! Nu borjar det dra ihop sig for hemgang. Imorgon sa aker vi hemat och det kanns valdigt skont maste vi saga. Nar vi landar hemma sa kommer vi aka direkt till Ica och inhandla kaffe, kaviar, sill och falukorven. :) Hur som helst sa har vi varit och shoppat(Tina d.v.s.) lite pa 34th

Rockefeller center och chinatown
torsdag 2 augusti 2012 - Manhattan, Kansas, USA

Tjo! Skulle skriva ettt inlägg igår men sidan fungerade inte. På tisdagen traskade vi runt lite här och var för att bekanta oss med stället. Vi köpte city-pass, där vi får besöka 6 olika kända byggnader och åka båt runt manhattan. Vi köpte även biljetter till två olika standup

New York, Manhattan
tisdag 31 juli 2012 - New York, USA

Tjosan! Igar sa vinkade vi av Tom som akte hem till svedala. Efter det sa flog jag och Tina vidare mot New york. Vi landade pa JFK vid 22.45 igar kvall. Det var coolt att se alla ljus och byggnader nar vi akte taxin till hotellet. Vi kan dock saga att taxichaufforerna har kor som idioter. Sa det

Tre Har Blivit Två
tisdag 31 juli 2012 - 1023 Virginia St, Key West, Florida, USA

Tjenare nu har en av dom tre kommit hem till lyan, resan gick bra och jag hoppas den gjorde det för er också tina och tobias... Utan tvekan den roligaste resan jag gjort i mitt liv. Imorgon ska jag försöka få upp lite mer bilder, är för trött för det nu, har gått sömnlös sedan jag

Key west och Downtown Miami!
lördag 28 juli 2012 - South Miami, Florida, USA

Hejsvejs! Vi har missat nagra dagar medan vi haft riktigt skoj nere i Key west. Vi akte som sagt till ett annat hotell i Islamorada. Riktigt fint och bra service(Hamptons inn & suites). Dar vi spenderade 3 natter. Vi hade tid att aka pa en snorkelutflykt under 2h. Det var lite djupt vatten men vi

Islamorada och Toms 26-års dag
måndag 23 juli 2012 - 1023 Virginia St, Key West, Florida, USA

Toms födelsedag började med en ca 3 h lång biltur från ft lauderdale mot key west! Vi bestämde oss efter att ha fått heta tips från en kvinna, som tom och tobias hade träffat i baren. Tom höll på att bli bortgift med kvinnan som ägde en båt nere i key west. Iaf...så tipsade hon om

Sista dagen i ft lauderdale!
lördag 21 juli 2012 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hejsan! Idag är sista dagen här och vi har haft det riktigt skönt här. Underbart väder och stranden ett stenkast bort. Vi har alla inhandlat riktiga snorklar som vi ska ha nu när vi beger oss ut på vägen imorgon mot Key west. Vi är inte säker på hur många dagar vi blir där men

Everglades
torsdag 19 juli 2012 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag åkte vi ut till everglades med en taxi. Chauffören berättade för oss om alligatorerna och träskmarkerna. Vi skulle inte få användning för badkläderna, det var dock bara Tina om hade dragit på sig dessa, men det är viktigt att vara förberedd i hettan som idag låg kring 35 grader i

Stranden
onsdag 18 juli 2012 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Igår så var vi ute på strapatser för att kolla in området. Vi såg våran första "fiskkvinna"(ni förstår nog om ni tänker på botox). :). Vi har även sett båtar stora som höghus. Vi hittade ett trevligt litet hak där vi beställde in lite seafood. Tom åt coconut fried shrimps och

Fortfarande problem med bilderna
måndag 16 juli 2012 - Orlando, Florida, USA

Hej alla glada! Vi har fortfarande problem med att ladda upp bilderna. Det går inte att göra på ipaden eller datorerna i lobbyn. Så vi måste hitta ett internet-cafe isf. Om det ens går där. Toms mobil är det enda vi kan använda just nu.sedan det senaste inlägget har vi besökt universal

USA

USA

8 juli 2012 - 8 augusti 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa