användarnamnet säger visserligen allt, men följ gärna oss på vår resa genom central och sydamerikaT!
hemstad Växjö, Kronobergs län, Sverige
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Hemma igen!
fredag 19 maj 2017 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

STORT TACK till all som följt oss på vår resa! Vad roligt det har varit att höra att ni uppskattat våra inlägg! nu är vi hemma i den svenska vårsolen och resan igår gick ändå relativt bra! Lite förseningar och min väska stannade några extra nätter i Paris utan mig! Inte bara jag som

We're back in Rio!
onsdag 17 maj 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Back in Rio!Hallåå everyone nu åker vi snart hemåt men jag tänkte berätta lite om våra sista dagar hör i Rio de Janeiro! Mycket bättre start denna gången kan jag tala om! Vi bestämde oss för att bosätta oss i Copacabana på ett lite mindre hostel denna gången. Liite längre från

Paraty!!
tisdag 9 maj 2017 - Paraty, Brasilien

Paraty har varit en riktigt härlig stad med kullerstens gator, mysiga gränder, strålande stränder och dundrande samba! Nu har vi varit här så länge så det kommer bara en snabb liten återblick!När vi kom hit så var vi fortfarande väldigt sugna på att dyka lite till så det började vi

Dubble trouble
fredag 12 maj 2017 - Angra dos Reis, Rio de Janeiro, Brasilien

Så va vi bara två.I tisdags splittrades vår grupp. Bella som kände sig klar med att resa bestämde sig för att åka hem en vecka tidigare så vi skildes åt på bussstationen i paraty. Bella åkte till rio och jag och sanne drog vidare till ilha grande.Var ett sjukt konstigt att vinka hejdå

BRASILIEN

Efter en 48h bussfärd, varav 6h spenderades vid Bolivias gräns för väntan på att vi kunde boka bussbiljetter och sen stämpla ut och in i Brasilien.. gott om tid med tre timmar vid immigrationen trodde vi men icke! Med en halv minut till godo kom vi fram till busstationen igen! Trodde att

Salar de Uyuni!!
onsdag 5 april 2017 - Uyuni, Bolivia

Helt amazing om jag får säga det själv! Så mycket att se på en så liten area i Bolivias södra del!! Vi började första dagen med att åka till en tågkyrkogård. Där de för många år sedan bara kastade av de söndriga tågen eftersom de inte hade (eller har fortfarande) tekniken till

Trött tjejer i Sucre o Santa Cruz

Efter Uyuni började vi vår resa mot Sucre!Tog en buss vid 11 tiden efter en del sista minuten shoppande av souvenirer. Tänkte först att det hade vart smidigt o skeppa hem endel av dem stora tröjorna och halsdukarna vi köpt till Sverige, men blev varnade av killen på hostelet i Sucre att det

Nytt land!
tisdag 4 april 2017 - Uyuni, Uyuni, Bolivia

Hej igen ! Sedan vi lämnade amasonas har vi gjort en hel del resande med buss. Vyerna har dock varit dem bästa hittills, Peru är landet som har allt från öken till regnskog, hav till höga berg. Vi lämnade den mysigs staden Cusco söderut för att ta oss till nästa anhalt nämligen Puno!

Puerto maldonado
måndag 27 mars 2017 - Amazonas, Peru

Amasonas! Dagen efter vi kommit tillbaka från inkaleden orkade vi inte göra så mycket. Vi hade avslutningslunch med Tjejerna från Stockholm samt Mitch som fick plats på Milhouse med oss. Vi åt på en poppis resturang som hette Jacks, fick vänta en stund för att få bord men det var fett

MACHU PICCHU
tisdag 28 mars 2017 - Aguas Calientes, Peru

Inka Leden och Machu PicchuMachu Picchu Går det ens att beskriva? Nej inte riktigt, men jag kan säga att det antagligen var en av de tuffaste grejerna vi gjort men även det absolut vackraste och häftigaste. Vi gick den äkta inkaleden på 45 km genom hjärtat av de vackra Anderna i Peru. "5

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Isabella uppdaterar sin resa