Omvägen hem - fortsättningen
söndag 7 december 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

(Fortsättning från föregående inlägg.) [b]Från Kina till Sverige:[/b] SAS hade två flygningar – en till Stockholm och en till Köpenhamn. Fyra av pensionärerna skulle till Skurup, medan de två som inte pratade skånska skulle med samma flyg som vi, mot Arlanda. När vi väl kom fram

Omvägen hem - två dygn och fem flygresor.

Att ta sig hem blev en annorlunda upplevelse än det hade varit om vi hade kunnat göra som planerat, och åka till Bangkok och sedan vidare till Stockholm. Nu gick det istället så här: [b]Från Vietnam till Kina:[/b] Dagen det var dags att åka hem gick vi upp klockan fem och tog en taxi till

Ockupation och resebolagskrångel, sista dagen på Phu Quoc
tisdag 2 december 2008 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Lite abrupt får vi lämna detta paradis. [b]Ockupation och resebolagskrångel[/b] Ända sedan vi först hörde om ockupationen av Suvarnabhumi airport så har vi hållit kontakten med vårt resebolag, Jade Travel. Vi fick lugnande svar, och det kändes rätt betryggande. Och vi tyckte att vi var

Honungsmånad i ryggsäcken

10 november 2008 - 8 december 2008

Vår bröllopsresa genom Sydostasien i backpacker-stil.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa