Mambo Mzungu!
måndag 17 november 2008 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Hej allihopa!!! Tiden bara rusar forbi och dessa tre veckor har varit saa intensiva och handelserika! Har bara tre dagar kvar, men tankte att jag skulle skicka en liten rapport hem till er alla om vad jag har haft for mig!!! For er som inte vet sa ar jag har pa praktik med tre tjejer fran min

Talofa lava ma Tofa soifua!
torsdag 7 augusti 2008 - Chicago, Illinois, USA

Sitter hemma hos konstnaren Roland Kulla i sin hundraariga, vackra 9 rums lagenhet, mätt efter en fantastisk sista frukost pa hans soliga balkong. Vi kom hit till Chicago, efter en helnatt i San Francisco, med var van Michael fran Reggaefestivalen. Vi ar imponerade av Chicago. Igar tog Roland

Dar manen hanger upp och ner...
lördag 19 juli 2008 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Talofa! Back to the island! Fyra ar senare... Sist jag var har lamnade jag en gratande Masi pa flygplatsen och jag lovade mig sjalv da att det aldrig skulle fa droja mer an fem ar till jag atervande. Och nu ar vi har pa Tutuila. Varldens, i vara ögon, centrum. En ö i standig gungning. Mitt

On the road again!
tisdag 1 juli 2008 - Honolulu, Hawaii, USA

Heeeej! Varen har varit himla stressig for bade mig och mamma och det var inte forran pa Arlanda, dar vi nastan holl pa att missa planet pga av att mamma absolut skulle kopa los snus, som vi forstod att vi var pa vag! Mamma hade gatt in pa Internet for att soka efter nagot Hostel att bo pa i

I Vantans kontinent...
tisdag 13 mars 2007 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Krig i Conacry och overflod av karlek i Bamako fick mig att stanna kvar i Mali i lite mer an en vecka, for att dar bli pamind om saker jag glomt, saker som begravts. Jag och Mc akte pa gronsaksmarknaden och storhandlade var och varannan dag, sa att han skulle kunna tillaga sin utomordentligt goda

Akwaaba Kofi Annan!
söndag 18 februari 2007 - Bamako, Bamako District, Mali

Tiden hinner ikapp oss alla och mamma har tyvarr nu lamnat mig for att istallet atervanda till hennes kravande arbete i varan behovande kara kommun. Men ge henne for guds skull ingen omkan for det! Den sista veckan i Ghana tillsammans var av den avslappnande sorten och vi hade val som mal att ta

Festival au Desert
torsdag 18 januari 2007 - Bamako, Bamako District, Mali

Nu far ni halla i er, for nu har vi massor att beratta! Val mott vid bussen till Bamako av var van fran ambassaden,blev vi plasserade pa forsta bank och hann klamma in en rundvandring vid den narbelagna get(tabaski) marknaden,innan var avfard. Dar befann sig nu alla dessa hundratals man i

Efter massakern...
onsdag 3 januari 2007 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Ett nytt ar med nya aventyr och ett land med miljontals nedgravda getkroppar!!! Mamma sitter ute pa verandan till denna nattens hallplats och forsoker radda mina byxor fran total forstorelse! Nu har alltsa min omma moder anlant och det ar fantastiskt skont(forutom att hon blir helt galen om hon

Rumpkomplex!
lördag 9 december 2006 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Det gar ej att komma ifran, jag ar for evigt domd till en stel svensk rumpa och en obojbar rygg, men jag kan rora pa mina langa hariga ben och pa nagot underligt vis hanger armarna pa! Detta ska da alltsa kallas sjalvinsikt och det kravs inte bara lite sjalvfortroende for att inte helt bryta ihop

Toubab, Gringa, Palangi!!!!!
torsdag 16 november 2006 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Hej igen! Livet rullar pa har i Senegal och som det ska vara sa hander det endel! Jag har vaknat upp till en vardag i Senegal som jag lar mig sa otroligt mycket av. Det ar helt klart fascinerande hur familjerna lever har och hur dagarna faktiskt gar at att halla ordning ett hushall. Jag bor

Praktik i Tanzania land!!!

Praktik i Tanzania land!!!

27 oktober 2008 - 21 november 2008

Teaterpedagog praktik i Tanzania med Anna-Karin, Caroline och Asa!!!!

Oka Oka!

Oka Oka!

11 juni 2008 - 7 augusti 2008

Jag och Mor, tillbaka efter nästan fyra år, tillbaka till Fagaalu, Vailima, LBJ, Samoana, Serafinas, Pickups, Aigabus, "Sekia", Palagi, Yacht Club, Pe'a, Rodney & Ivoga, Cost U Less, Stadium, Pago Pago Airport, Ulavales, Fia Fia, Star Kist, Tom Ho Ching, Nuuuli Cinema, No. 1 Waterfall, Wilson, Seetaga, Lava lava, Poletasi, Filipino Sewing shop, ..........Alofa!

Underground London

Underground London

10 januari 2008 - 14 januari 2008

RyanAir, kärt återseende, regn, regn, parkeringshus, Staffan Hellstrand, Hip Hop, regn, t-bana, RyanAir...

Baccalau!

Baccalau!

1 juli 1998 - 10 augusti 1998

Vår familj, en kompis till Emma-Märta och min moster Märta och hennes man Paul, reste till ett varmt Portugal och lyxade riktigt till oss i fem veckor!

EF språkresa Spanien

EF språkresa Spanien

1 juni 1999 - 1 juli 1999

Tre veckor språkresa i Fuengirola i Costa del Sol. Svenskar, svenskar, någon norsk och flummiga fransmän, massa ungdomsfyllor och överklassungar och sen jag och Erika då! Lärde mig inte så mycket spanska, men familjen var underbar och jag fick lära mig att klara mig lite själv!

Samoa/Hawaii Julen 2004

Samoa/Hawaii Julen 2004

12 december 2004 - 15 januari 2005

Hälsade på Masi och hans familj på Hawaii i gettot Waipahu och Masi blev fast i kontrollen på planet till Samoa...pågrund av en lite för lång fickkniv! Då fick man sätta sig in i Amerikanska rättssystemet, usch usch. Underbara två veckor på Samoa med Masis vänner och familj, dock var inte vår tatuerare Wilson på plats som lovat. Ännu ett sorgligt farväl till min själsfrände.

Samoa,Tutuila Julen 2003

Samoa,Tutuila Julen 2003

15 december 2003 - 15 januari 2004

Comeback med Mamma för att göra slut med pojkvännen Eddie, kom tillbaka med en annan pojkvän Masi, ett gammalt span från Fagaalu! Världens bästa återseenden och galna utekvällar med Satu och Rodney och Ivoga!

Carabinieri, carabinieri bom bom..

Carabinieri, carabinieri bom bom..

10 juni 2003 - 5 juli 2003

Jag och bästisen Johanna Printz drog iväg på en galen resa till Italien 3 veckor under sommaren 2003...

Samoa, Tutuila 2001-2002

Samoa, Tutuila 2001-2002

1 juni 2001 - 1 juni 2002

Återkomsten till paradiset.. Tillbka som 15-åring, sabbatsår. Vägrade gå skola, blev tvingad att börja "Samoana High School", ända vita. Var med i Swing Choir, där jag blev den första utlänningne som hade sjungit på samoanska och med det solot så turnerade vi till Västra Samoa! De Samoanska killarna är fantastiska och mamma drog med mig på nattklubb och jag fick övningsköra hem med pickupen på de svarta kringlandes vägarna med en deckad mor vid min sida! Blev kär i den blyga men tuffa bypojken i lavalava och fick min första kyss sittandes på revet med hela byn framför oss! Söndagsfotboll med Latinos och Amerikanska advokater, skvaller och galenskap i Seetaga hos Sato och ändlösa tillställningar på skolorna! Fagaalu i våra hjärtan, the blue house,, Serafinas, Vailima och vårat egna Nr 1. waterfall! Dramatisk hemfärd efter ett år och vi lovade varandra att för alltid återvända till Pago Pago!

Mangee Nibi!

Mangee Nibi!

1 november 2006 - 15 mars 2007

Kommer det här vara the place? Bort, ännu en vinter, som jag lovat mig själv. Den sista kontinenten att erövra, och det, det ska jag göra!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tua-Lisa uppdaterar sin resa