Två dalkullor på vift i stora världen.
hemstad Falun, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Vis by...men vi var inte särskillt visa^^
lördag 21 augusti 2010 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi tog sovmorgon. Skönt. Vi pressade i oss den sista maten, varför slänga något gott liksom? Vi hittade kryp av alla möjliga sorter. Vi är immuna mot alla sorters krypfobier. Vi fick packa ihop i regn. Max i Visby är dåligt konstruerat. Man får inte plats. Vi fick stressa till

My precious!
fredag 20 augusti 2010 - Visby, Gotlands län, Sverige

Natten bjöd på ännu ett besök av djurlivet. Jojo väckte oss andra två och sa att det prasslade och lät andra mysko ljud. Vi lyste med ficklampan men såg inget. Vi lade oss för att sova igen, men vaknade efter ett tag av prassnadet igen. Utan ett ord satte vi oss upp och drog fram lampan

Grottmänniskorna ryter till!
torsdag 19 augusti 2010 - Visby, Gotlands län, Sverige

Dagen började segt men mysigt med nutella och kex. Vi åkte till Lummelundagrottan. Det var kallt, vi var trötta och det var en fruktansvärd backe för att komma upp sedan. Vi fick dock upp tempen lite grand då vi vid ett vägarbete blev omkörda av en jävla biljävel som tydligen kände

Raukar får och hygien
onsdag 18 augusti 2010 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Vi åkte genom massa fårhagar :) Vi klättrade på raukar. Vi åt en ny variant av Elvis-macka, vår egen cykelmacka: Skosulebröd med messmör, vanlig ost, brieost och nutella som pricken över i. Helt okej ändå. Vid hamnen fortsatte vår hygieniska färd då vi vid maten sköljde av

We <3 nutella (substitut för choklad)
tisdag 17 augusti 2010 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

När vi lämnade campingen i Slite blev vi ofrivilligt fotomodeller när en av gubbarna där utan förvarning började fota oss... Mysko. Vi åkte iväg till Fårö. Men vi kom knappt ut ur Slite, vi kom bara tillbaka till samma ställe. Men väl på Fårö kokade vi makaroner som skulle ha räckt

Ser du stjärnan i det blå? Slå en mygg och gärna två!
måndag 16 augusti 2010 - Gotland N, Gotlands län, Sverige

Den sjukaste natten vi någon gång varit med om! Vi tyckte att efter succén med att sova utan tält natten före så kunde vi göra lika även denna natt. Vi valde ett mysigt ställe under en tall eller två. Mysigt ända tills miljoner blodtörstiga mygg inledde en massiv attack a la tredje

Ljugarn, vi ljuger inte när vi säger att det gör jävligt ont just nu!
söndag 15 augusti 2010 - Ljugarn, Gotlands län, Sverige

En god natts sömn fick vi när alla människor slutat störa oss. Myrorna käkade dock upp våra polkagrisar, men vi såg det som lite mer protein och åt ändå. En mysko sak som hände under natten var att Jojos sko hade förflyttat sig närmare tio meter... Vi vet ej vad som hänt... Frukosten

Lördag den 14 kom fredagen den 13 ikapp oss!
lördag 14 augusti 2010 - Burgsvik, Gotlands län, Sverige

Dagen började bra, vi blev jagade av bilarna av från båten. Sedan träffade vi Linneas syster med familj :) Vi begav oss ut på nya äventyr. Resan blev dock en smula längre än väntat, då vi tänkte vara duktiga/turistiga och ta den omtalade cykelleden... som tyvärr var en rejäl omväg och

Fredag den 13 my oh my...
fredag 13 augusti 2010 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Första dagen på resan. Sömnekvation: 0,5h (asfalten på parkeringen) + 1,5h (matsalsrum på golvet på båten med skrikande småbarn och snarkade vuxna) = 2h = trötta tjejer på cykel = inte bra Vi träffade många intressanta personer när vi satt i en mycket vacker telefonkiosk i Nynäsham

Sömn är för mesar
torsdag 12 augusti 2010 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej hopp allesammans! Nu är tiden inne. Imorrn kväll, fredag, drar järngänget till Gotland. Båten från Nynäshamn till Visby går fyra på lördag morgon, och vi är framme åtta. Vi hoppas på att få vår skönthetssömn i bilen på väg ner och på båten. Det blir säkert jättebra! Vi

Gotland runt på cykel

Gotland runt på cykel

13 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Nu är det så att vi två, tillsammans med Emelie, ska ge oss ut på cykeltur igen :)Denna gång ska vi cykla runt på Gotland!

Europaluffen

Europaluffen

28 augusti 2009 - 24 september 2009

Vi, Johanna och Linnea, ska ut på tågluff i Europa i en månad. Detta är vår första utomlandsresa ihop så vi får se hur det går för oss ;P... Var för sig brukar det mesta lösa sig, men ihop har vi lite otur...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linnea Johanna uppdaterar sin resa