Home sweet home
tisdag 24 augusti 2010 - Uppsala Ö, Uppsala län, Sverige

Nu har jag varit hemma i drygt 24 timmar. Det känns rätt skönt! Men jag är såå sugen på att dra ut och resa snart igen, de här 25 dagarna har varit superroliga! Jag behöver nog inte skriva något mer om att jag hade jättekul i Berlin

Aloha Berlin!
fredag 20 augusti 2010 - Berlin, Tyskland

Berlin, Berlin... Efter en astråkig tågresa var jag såå glad att vara framme i Tysklands huvudstad! Jag och Carro trodde att Mattias skulle stå på perrongen och välkomna oss, men icke! Han låg på sitt hotallrum och sov! Aja, är man trött ska man vila. Så vi började gå, som vi trodde

Amsterdam!
tisdag 17 augusti 2010 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Sista dagen i Amsterdam idag, imorgon bar det av mot Berlin! Men vi har hunnit med mycket! Vi har varit turistiga som attan och sprungit runt med var gigantiska Amsterdamkarta... Vi har iaf varit till museet i Anne Franks hus, Rijksmuseum, Varit pa en guidad tur genom staden, hyrt cyklar och cyklat

Klosterliv, Svansjön och Schweizisk folklore
fredag 13 augusti 2010 - Weggis, Schweiz

Just för tillfället befinner sig jag och Carro hemma hos Erik och Binobar i Weggis (vänner till Johan, Carros bror), och de skämmer verkligen bort oss, var är den spartanska och sunkiga tågluffarvardagen någonstans?? Och innan detta var vi 2 dagar i Zürich och bodde hemma hos familjen

Plus och minus med att vara back-packer

Idag har varit en lugn dag, stranden och lite shopping! Under shoppingturen blev vi verkligen varse om dilemmat att fa med sig allt hem. En nackdel med att vara back-packer.. Som ett par skor jag sag idag, provade dem mest pa skoj, men det var ju riktigt fina och inte sa dyra..meen det blev inget,

Nice ar nice!

Ja tillslut tycker jag faktiskt det! Tagresan var okej, men lang, 12 timmar! 5 olika tag! Men vi traffade trevliga manniskor och bytena gick snabbt, sista 3 tagen akte vi med 2 australiensiska tjejer som ocksa skulle till Nice. Vid 21 tiden kom vi trotta fram till vart hostel, en STOR besvikelse!

Hur fan ska man hinna allt?
lördag 31 juli 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Idag tror jag bade jag o Carro har slagits av denna tanke... Det finns ju sa mycket att se! Menmen, det ar lite av grejen med tagluffen, vi gor det vi hinner! Kanns dock lite vardelost att behova lagga sa mycket tid pa att boka nasta tag.. Tagstationen har tog asmycket tid och gav nothing, sa idag

Barcelona!!!
fredag 30 juli 2010 - Uppsala Ö, Uppsala län, Sverige

Igar anlande vi till Barcelona, det forsta som hander ar att min handvaska blir stulen... Menmen, jag klarar mig anda, 40 Euro och 2 mascaror stulna, sa sorry syster, det blev ingen mascara till dig :P Vi hittade latt till vart hostel och det ar verkligen jattemysigt! Vi bor i ett 12-baddsrum och

Tågluff!!

Tågluff!!

29 juli 2010 - 23 augusti 2010

Elinpelin och Carrobarro, alias Sälen och Gurkan, ska ut på äventyr! Häng med på vad vi har för oss under resan som startar med att vi flyger ner till Barcelona. Barcelona är en vacker spansk stad som visar sig husera ett visst friidrottsevenemang samtidigt som vi är där, oj då!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa