Hej, vi är Martyna och Daniel på resa i världen. Senaste långresan var till Australien och sedan dess har vi besökt Polen, Spanien, Norge och Tyskland för att nämna några. Dock började det rycka lite i resenerverna förra året och då bestämde vi oss för att återigen göra en långresa - Sydamerika eller Asien, det blev Asien. Vi ses och hörs!
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Hej på alla våra vinterbitna läsare!
fredag 26 februari 2010 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Namaste! Det har hänt väldigt mycket sen sist vi skrev, men vi ska göra vårt bästa för att återberätta vår resa för er. Vi är fortfarande i Indien och sen Pondicherry (senaste inlägget för ca 100 år sen) har vi besökt; Kodaikanal – en bergsstation i södra Indien. På 2300

Namaste - i Indien
tisdag 5 januari 2010 - Puducherry, Indien

Namaste! Det har hänt mycket och vi har rest långt sen vårt senaste inlägg. Snabbsammanfattningen lyder: kaotiska Calcutta, avslappnade Puri med sin bajsstrand, hindubröllop, sköna Pondicherry, tågresor och åter tågresor och så klart lite magsjuka. Hela östkusten är nu avklarad och vi

Bilder och ord för att värma er i vinterkylan!
söndag 29 november 2009 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Hej våra trogna läsare :) Nu har vi dykt ner i Thailand för att få lite strand, sol och bad innan vi far till Indien om lite mindre än 2 veckor. Sen senast vi skrev har vi varit en tid i Kuala Lumpur och efter det en vecka i Penang/Georgetown. Penang är Malaysias näst största stad,

Hey friends!!

Ok, vi vet. Vi är sega att skriva och ladda upp bilder. Men ni ska veta att det tar ett jäkla tag att välja, anpassa storlek så vi kan ladda upp och sen ladda upp bilderna... flera timmar!! Men det är ni värda!! Vår vecka på Tioman var härlig och varm. Vi brände oss lite av solen, men

Svettigt, svettigare, ”Daniel och Martyna”
måndag 26 oktober 2009 -

Helo på er, som man säger i Malaysia. Nu har vi inte skrivit på ett tag och har hunnit besöka både Melaka och Taman Negara sedan vi hörde av oss sist. I Melaka hoppades vi på att få bada lite, men eftersom staden är belägen i ett trafikerat sund var vattnet grumligt och strand saknades

Från Kina till Malaysia - land nummer 2! (Also in eng!!)

Selamat tengah hari! First we write in French, but further down for those who needs it, we will translate into English. :) (Jenny - we haven't forgotten about you!!) Från vår lilla box till rum skriver vi nu till er från ett fuktigt och varmt Kuala Lumpur. Det är riktigt varmt. Sista veckan

Sagolandskap
söndag 4 oktober 2009 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Hej alla!! Vi har nu varit i Yangshuo i 6 dagar och bor på det tredje hostellet. Pga de höga priserna som är just denna vecka, då det är nationell semesterhögtid, har vi fått pussla ihop vårt boende så att priserna inte sticker iväg för mycket. Yangshuo är turistiskt, men fortfarande

Yangshuo berättar vi mer om senare. Nu kommer bilder från tidigare äventyr!
tisdag 29 september 2009 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Hej! Idag har vi checkat in på hostellet i Yangshuo. Staden är mycket mindre och charmigare än Guilin. Vi bor längs ett stråk med gågator och har allt inom gångavstånd. Imorgon ska vi ut på äventyr. Här har det blivit svalare - bara ca 25 :P ...men varmare ska det snart bli

Vidare till Yangshuo
tisdag 29 september 2009 - Guilin, Guangxi, Kina

Hej allesammans! Först vill vi tacka alla för de fina och trevliga inläggen och kommentarerna vi har fått. Jättekul att läsa, så skriv mer!! =D Nu har vi varit i och omkring Guilin i nästan en veckan och far idag lite söderut, till Yangshuo. Guilin är en trevlig storstad med

Vidare till Yangshuo
tisdag 29 september 2009 - Guilin, Guangxi, Kina

Turkduvorna i Asien

Turkduvorna i Asien

15 september 2009 - 15 mars 2010

Martyna och Daniel ger sig återigen ut i världen. Denna gång är det Kina, Malaysia, Indien och Nepal som ska granskas. Målet är 6 månader med ryggsäck, men det kan lika väl bli kortare eller längre - beroende på hur bra vi är på att spara :) Kramar från Turkduvorna

The Big One

The Big One

20 augusti 2005 - 5 juni 2006

The Big Resa Down Under!!!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel/martyna uppdaterar sin resa