Ny adress
söndag 20 mars 2011 - Clearwater, Florida, USA

Tjena! Eftersom resdagboken inte fungerar som jag vill, så skriver jag på min resblogg istället! Adressen är: http://resa.twiren.se Så ni som vill följa oss får komma dit istället! Hare fint! /Thomas

Fort Lauderdale
måndag 14 mars 2011 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Flyget gick fin fint, förutom en liten lätt luftgrop vid inflygningen till Miamis flygplats. Detta resulterade till att pappa fick ett halvt glas vin på sig av donnan som satt bakom. Annars gick det bra! Vi kvitterade ut våran hyrbil, en Ford Explorer modell större (SUV). Vi åkte direkt

Venedig!
lördag 31 juli 2010 - Venedig, Veneto, Italien

Idag åkte vi in till Venedig. Det var bara ca 4 mil, men det tog sin lilla tid. Mycket bilar, huvuddelen semestrande tyskar som invaderat halva Italien...och därmed samtliga vägar. :-) Bor precis vid den där kända bron som heter Rialto. Perfekt läge...och dessutom uppgraderade donnan vårt

Sol och bad!
fredag 30 juli 2010 - Jesolo, Veneto, Italien

Idag åkte vi som planerat till halvön norr om Venedig. Vi tänkte ta vägen över berget, men GPS:en visade att det skulle ta nära 5 timmar att åka, så tog vi motorvägen istället. Pandan fick gå på alla cylindrar idag, var nog uppe i 140 km/h i BMV-filen korta stunder... Kom till slut

Regn
torsdag 29 juli 2010 - Torbole, Trentino-Alto Adige, Italien

Igår käkade vi en rejäl köttbit på en fin restaurang inne i Sirmione. Som väntat blev det inte billigt heller, men är det semester så är det... Lämnade Sirmione vid 10-tiden för att åka vidare mot Limone. Det gick ganska långsamt på vägen eftersom det var mycket trafik, med köer

Första etappen!
onsdag 28 juli 2010 - Sirmione, Lombardiet, Italien

27/7 Hej hopp, landade i ett varmt Bergamo lite före ordinarie tidtabell. Letade snabbt upp hyrbilscentralen och hämtade ut vår förbokade vrålåk, en Fiat Panda. He, he, nu blir det åka av… Åkte sedan mot det bokade hotellet i Sirmione. Det tog nästan 1,5 innan vi var framme. Eftersom

Blue Lagoon!
tisdag 6 oktober 2009 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Idag var det dags att åka och bada i varma källor, vilket behövs i den här kylan. Men oturligt nog vad Daniel dålig idag...så han fick bädda ner sig istället. Hoppas han frisknar till snart. För imorgon åker vi hem igen, och då är det inge roligt att vara dålig. Bussen kom och

Sista etappen på resan!
måndag 5 oktober 2009 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Söndag 4 okt New York Jovisst, hotellet eller rummet hade sina nackdelar märkte vi när vi skulle sova. Kändes som trafiken var en meter från våra huvudkuddar. Bilarna tutade och förde ett himla väsen, men det värsta var över vid tretiden på natten. Tänkte nästan ta och spärra av

Tillbaka till New York
lördag 3 oktober 2009 - New York, USA

Lämnade tillbaka hyrbilen på flygplatsen efter drygt 100 mils körning på en tank. Inte illa alls, tyckte vi! Men man har ju kört lugnt och försiktigt! :-) Sen checkade vi in och väntade på planet som skulle ta oss till New York. Det kom in som planerat, så vi kunde avgå lite före vår

Regn och rusk = Shopping!
fredag 2 oktober 2009 - Niagara Falls, Ontario, Kanada

Idag var vädret riktigt dåligt och bara ca 10 grader varmt. Första egentligen dåliga dagen vädermässigt hittills! Men vad gör det när det var planerat att besöka en outlet. Tog lite extra sovmorgon så vi kom iväg ganska sent. Men det gorde ju inget, vi är ju på semester... :-) Så

USA - Florida 2011

USA - Florida 2011

10 mars 2011 - 2 april 2011

Florida runt med familjen. Det är egentligen pappas 60-års present som han fick förra året! Bättre sent än aldrig...

Vigilanza fuori Italia, ci siamo!

Vigilanza fuori Italia, ci siamo!

27 juli 2010 - 1 augusti 2010

Mia sorella va in Italia pochi giorni. Sarà emozionante ...

En hösttripp till USA 2009!

En hösttripp till USA 2009!

18 september 2009 - 7 oktober 2009

Tjohoo, åker till USA och besöker antagligen New York, Washington och Buffalo. Vi får se vad som händer... Det kanske blir stopp redan i tullen, vem vet! :-) Daniel P från jobbet hänger på denna gång. Ska bli kul som 17!

Thailand 2009

Thailand 2009

20 januari 2009 - 5 februari 2009

Jag, Tobbe, Micke och Karin åker till Phuket för att träffa några kompisar som flyttat tillfälligt dit. Några andra kompisar dyker också förbi under resans gång! Kul!

På jakt efter nya länder...

På jakt efter nya länder...

17 maj 2008 - 20 maj 2008

Sanna och Wirre drar iväg på ännu en resa! Denna gång är destinationen Bratislava, Slovakien. Antagligen tar vi en sväng över till Wien med...

Kina - Thailand 2008

Kina - Thailand 2008

29 februari 2008 - 23 mars 2008

Jag och Thomas beger oss iväg till Asien.

Jorden runt

Jorden runt

12 augusti 2008 - 17 september 2008

Thomas och Sanna slänger på sig ryggsäckarna igen och ger sig ut för att upptäcka världen! Från början var tanken att vi skulle till Bali och avsluta med ett par dagar i Singapore, men så blev icke fallet. Efter mycket om och med blev det istället en resa jorden runt!

Lübeck över midsommar

Lübeck över midsommar

22 juni 2007 - 24 juni 2007

Ännu en resa för Thomas och Sanna.. Denna gång tar vi bilen söderut för att utforska Lübeck.

Medelhavskryssning

Medelhavskryssning

19 augusti 2007 - 26 augusti 2007

Thomas och Sanna ger sig iväg för att göra världen osäker ännu en gång. Denna gång lockar en Medelhavskryssning med MSC Armonia.

Tallinnkryssning

Tallinnkryssning

6 april 2007 - 8 april 2007

Marcus, Elin, Thomas och jag åker på kryssning med M/S Romantika som tar oss via Mariehamn, Åland till Tallinn, Estland. Vi ska äta gott och shoppa loss.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Thomas uppdaterar sin resa