Jag har tillsammans med min fru besökt ett 50-tal länder. Just nu är en Thailandstur bokad i dec 2009. I jan reser vi först till Bangkok med omnejd i 10 dagar, sedan med flyg till Rangon, Bagan och avslutar med 20 dagar i Ngapali vid Bengaliska viken. Fantastisk fint med få turister och klart vatten vid en 5 km lång strand. Detta blir vårt 3:e besök i Ngapali och 6:e i Myanmar.
hemstad Arvika, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från Arvika, Värmlands län, Sverige
Inga inlägg
Phuket/Patong

Phuket/Patong

9 december 2009 - 25 december 2009

Flygstol, ca 6000 sek/p/p Hotel I Patong för ca 300 inkl frukost, AC och kylskåp. Pool finns. Ca 15 min promenad till den del av stranden som vi tycker om, d.v.s. i den norra som är minst frekventerad och har bättre vatten. I den norra delen av Patong finns många bra hotel, och det är lugnare på kvällar och nätter. Närheten till nattlivet har man ändå.

Myanmar

Myanmar

26 januari 2010 - 18 februari 2010

Flyg Bangkok-Rangoon, övern på Central hotel en natt, flyg till Bagan, övern på Tandwe hotel 2 nätter, flyg till Ngapali vid Beng viken, övern på Silver Beach H 20 nätter, åter till Rangoon, övern och åter till Bangkok. Vår 6:e resa till detta vackra och in- tresanta land. Inte värre dikta- tur än många andra länder. Vänliga och hjälpsamma människor, god mat, låg brotts- lighet, bra kommunikationer och fantastiska stränder, rent och fint, få turister.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingvar uppdaterar sin resa