Förskollärare på Gotland, gift med Hasse rörmokaren och har tre vuxna barn och ett litet barnbarn.
hemstad Visby, Gotlands län, Sverige
Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige
Bilder
tisdag 21 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Hoppsan, jag la in några sista bilder men de hamnde inte under något dagboksinlägg. Nu är den sista dagen snart slut. Det verkar som det dra ihops sig till oväder här i Mui Né. Dagen har varit molning men varm, havsvattnet rör sig oroligt och det far omkring en massa sopor i det. det blev

Åsså var det snart slut
tisdag 21 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Sitter återigen i min solstol, funderar över hur har vi haft det nu när det snart är över. Det har har varit en mycket bra och avkopplande semester. Vi har verkligen gått ner i varv allihop, har läst en väldig massa böcker. Carin Gerhardsen HammarByserie har snurrat runt och jag har inte

snabbt stadbesök
lördag 18 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

har nu varit på en snabbt "stadsbesök" i Phan Thiet.inte vår grej det inte. vilken röra! var på ett stort typ Ica maxi, jisses vilket liv det dånade i huvudet när vi gick ut därifrån. Tjatter! gick en promenad till floden för att se de fina båtarna, tror den blåa båtfärgen var på

Semesterlördag
lördag 18 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Oj, nu knep det till i magen av saknad, längtar efter vår lilla tornado! Ja du Magnus, den här tanten behöver mer träning i "padda" den lever ibland sitt eget liv och skriver en massa konstiga ord, men träning ger färdighet. Igår skrev jag ett inlägg som bara försvann i cyberrymden. Så

Annorlunda väder
torsdag 16 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Saknat oss? För trött igår för att skriva! Spännande detta att ju mer man vilar desto tröttnare blir man. Telefonöronen vilar vi här, inte många samtal förutom några enstaka som kommer mitt i natten. Har haft ännu två dagars vila med bolläsning och soduko. Gymmet har stängt, nu beter

Ännu endag har gått
tisdag 14 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Idag är det alla hjärtans dag, det verkar vara stort här. Det är hjärtan över allt! Presenter? Ja man tager vad man säger vi här, mer avslöjar vi inte. Vi har ännu en dag slöat i solstolen. Det blåser mindre, så gymmet tar nog inte lika bra. Men om man tittar på väderprognosen så

Lite kommentarer till kommentarerna
måndag 13 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Kanske bor vi på samma hotell Gullvi, vårt heter Amaryllis och är verkligen fräscht. Har just ätit en god middag här. Hasse och jag grillade vårt kött vid bordet, lyckades bättre än vad Carin gjorde på Kho Lanta. Stämmer bra att de kör omkring med munskydd och långa handskar på sina

Avkopplade
måndag 13 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Nu känns det äntligen som kroppen börjar koppla av! Vi har nog gått ner i varv nu, Carin lusläser svensk damtidning om alla kungligheter och svarar inte på tilltal. Hasse har börjat studsa omkring och fundera på om vi inte skall göra något, Göran sudokar för fullt och jag somnar inte

Gympass
söndag 12 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Nu skall vi reda ut lite innan ni får höra vad vi gjort idag. Klockan är nu 16.09 vi har samma tid som Thailand alltså 6 timmar före er hemma i kalla Sverige. När ni ligger och sussar är vi uppe och sprattlar och tvärtom. Stället vi är på heter Mui Ne, det ligger en bit ifrån Phan

Nytt ställe
lördag 11 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Pust, Lotta hade rätt! Vi har nu landat i Phan Thiet efter en jobbig bussresa. Det tog oss drygt 5 timmar att ta oss 22 mil, det gick inte snabbt vill jag lova. Rumpan hade man inte mycket känsel kvar i inte. Men det betalade sig bra. Bor på ett jättefint hotell typ Koh koh kao i rummen bredvid

Vietnam

Vietnam

6 februari 2012 - 23 februari 2012

Reser till Vietnam tillsammans med Hasse, Carin & Göran.

Sällskapsresan 6

Sällskapsresan 6

3 februari 2011 - 26 februari 2011

En mycket efterlängtad semester i Thailand, Phuket. Hasse och jag reser tillsammans med Carin & Göran samt Carina & Agne. Under resans gång sluter Laila & Bengt samt Gullvi & Ingvar upp.

Sällskapsresan 5

Sällskapsresan 5

25 januari 2010 - 15 februari 2010

Gör ännu en Sällskapsresa till Thailand. Reser i 3 veckor kring Ao Nang och Koh Lanta. Med på resan är så klart Hasse, Carin & Göran, Hjördis & Owe samt Carina & Agne. Någonstans på vägen sluter Laila & Bengt upp.

Thailand igen

Thailand igen

24 januari 2009 - 8 februari 2009

Vi reser till Thailand igen, har ännu inte fått nog av detta underbara land. Denna gång blir det öarna runt Krabi som skall utforskas. Koh Mook bir vårt utgångsläge. Reser med Hasse, Agne och Carina ev. några till som hoppar på i sista minuten??

Minimerad sällskapsresa 4

Minimerad sällskapsresa 4

16 augusti 2008 - 23 augusti 2008

Vi reser till Kreta för att fira Görans 60-års dag.

Sällskapsresan 3

Sällskapsresan 3

24 februari 2008 - 15 mars 2008

Ett minimerat gäng från förra resan reser nu igen tillsammans till Thailand för att utforska nya delar av detta underbara land. Denna gång är det Hasse och jag som reser tillsammans med Carin och Göran, Hjördis och Owe, Carina och Agne samt två nya kompisar som jag ännu inte vet namn på.

Alla mina tidigare resmål

Alla mina tidigare resmål

1 augusti 1985 - 10 april 2002

För att få mina gröna pluppar på kartan från mina tidigare resor gör jag nu en resa bakåt i tiden. Mitt resande startade 1969.

Brasilien

Brasilien

19 januari 2005 - 3 februari 2005

Reser med Hasse och Laila & Bengt.

Sällskapsresan 1

Sällskapsresan 1

22 november 2003 - 6 december 2003

50-årspresent! Reser med Hasse, Laila & Bengt, Carin & Göran, Gullvi & Ingvar, Hjördis & Ove ocg Britt & Sture.

Sällskapsresan 2

Sällskapsresan 2

20 januari 2007 - 5 februari 2007

Jag och Hasse åker till Thailand tillsammans med Laila & Bengt, Britt & Sture, Hjördis & Ove, Carin & Göran och Carina & Agne.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ulla uppdaterar sin resa