Distriktskonferens i Botswana
fredag 10 juni 2011 - Gaborone, Southeast, Botswana

Nu är vi i Gaborone, Botswanas huvudstad. Just nu deltar 400 Rotaryaner från distrikt 9400 i den årliga distriktskonferensen. Vi har haft vår sista och specialgjorda presentation före lunch idag. Det gick så bra, som vanligt gjorde teamet ett fantastiskt framträdande! Efter presentationen av

Vilken dag....igen!
onsdag 8 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

De stora kontrasternas dag! Efter en stormig natt med hagel, massor av regn och åska gav Susanne, Örjan och jag oss iväg till ett hospice Topologo. Vården som gavs var av hög kvalitet. Det var gripande att se minnesträdet där det hängde en minnessak för var och en av de 15 barn som dött i

Vi är i Rustenburg
tisdag 7 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

Nu har vi flyttat vidare! Här är allt välplanerat och vi väntar just nu på lunch. Vår värd grillar, poolpojken är igång, Susanne och jag är (som vanligt) aktiva på internet och gissa vilka som solar? Imorgon ska vi på vocational day och Susanne och jag ska till en skola med

Gold Reef City
söndag 5 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Eftersom inget har varit planerat under var vistelse i Pretoria av den ansvarige (!!) sa rykte var fantastiske vard in. Malin, Susanne och jag bor hos Grant som ar "lansdcaper". Hans hus ar en upplevelse att vandra runt i och tradgarden ar en drom! Grant och hans chauffor korde oss till

Gold Reef City
söndag 5 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Eftersom inget har varit planerat under vår vistelse i Pretoria av den ansvarige (!!) så ryckte var fantastiske värd in. Malin, Susanne och jag bor hos Grant som är "landscaper". Hans hus är en upplevelse att vandra runt i och trädgården är en dröm! Grant och hans chaufför körde oss till

Pretoria
lördag 4 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Hej pa er darhemma! Undrar vad denna dagen ska fora med sig? Malin, Susanne och jag har just atit en underbar "full english breakfast" hos Stella och Carl. Nong, presidenten i Rotaryklubben, skulle hamta oss for en halv timme sedan, men han dyker sakert upp snart. Vi ar ett fantastiskt bra

Walk with the Lions!
onsdag 1 juni 2011 - Polokwane, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Uppstigning 5.30, idag har vi varit ute och vandrat med två lejonhannar, 2,5 år gamla. Detta kan man endast göra på 3 platser i världem och vi fick denna unika möjlighet! Skrämmande spännande!!! Svansen är tung och pälsen är mjuk. Men det är vilda djur - och vi fick absolut inte böja

2 skolbesök
onsdag 1 juni 2011 - Polokwane, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Igår hade vi turen att få komma på ett studiebesök i en forntidby utanför Polokwane tillsammans med en skolklass. Tillsammans med barnen fick vi se hur en by fungerade för 1200 år sedan men flera av barnen var mer intresserade av oss vitingar, vad vi gjorde, hur vi såg ut och av allt fårt

Nya tag, andra halvlek!
måndag 30 maj 2011 - Tzaneen, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Just nu sitter vi tillsammans och jobbar på vår presentation som vi ska visa på distriktskonferensen i Botswana. Den här dagen fick vi jobba oss fram till, klubbarna här har inte förstått vad en mid tour rest är, eller så hade de inte fått informationen?. Istället får vi nytt boende 3

God´s Window och Sabie Waterfall
söndag 29 maj 2011 - White River, Sydafrika

På väg från White River till Tzaneen, en lång resa i minibuss, med spektakulära vyer; vi har sett God´s Window!

Rotary2400GSE2011

Rotary2400GSE2011

15 maj 2011 - 13 juni 2011

Vi är fem personer som genom Rotary, distrikt 2400, får åka till distriktet norra Sydafrika och Botswana . Vi kommer från Karlskrona, Kristianstad, Hässleholm, Halmstad och Växjö. Under resan ska vi få göra studiebesök på våra motsvarande arbetsplatser i länderna. Och lära oss massor om länderna, kulturen, naturen.......

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ulla uppdaterar sin resa