Halvvägs till sextio...inte farit runt värst...en treveckors i Malaysia förra året. Kolonin i sommar...konserter, Dublin i höst och en road-trip i Kalifornien + New York i mars 2014... Bor i Gävle, kör lastbil till vardags. Mycket idrott och musik i livet.
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Stopp.
fredag 23 november 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Sorry, jag lagger ner skrivandet. Kanns lite meningslost med en dator som kraschat, isafall jagande (och betalande) efter internetkafeer och skona bilder som anda inte kan publiceras. Mest krangel bara. Ha det!

Vad ni än gör på Langkawi, hyr moppe!
torsdag 22 november 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu så...nu verkar hotellet ha skruvat ihop wi-fi, eller vad det kan ha varit som felat. Ett jätteregn verkar ha sabbat internet (tror man på det?), och det har stått på sig ända tills idag, torsdag. "Åker man på semester så ska man kunna vara utan internet". Ja, det kanske kan tänkas vara

Hur ser en wi-fi ut...anyone?
torsdag 22 november 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Ja, vafan...jag vet! Skäll inte. Sitter på ett mathak i Kuah Town, precis käkat lunch. Skriver detta från min mobil, här har dom minsann sån där wi-fi. Inte ser då jag nån, men dom har en. Vi åker båt upp till Koh Lipe i morgon, då hoppas man ju att Thailand kan bjuda på lite

På plats. Första av fem!
måndag 19 november 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Änteligen på plats. Men det är ju ingen ordning på klockan. Här far man som en dåre, flyger och sitter av väntetid i ett dygn, helt färdig när man landar fram, kraschar i säng vid nio och...vaknar pigg som ett spätt vid tre! Vafan...och frukost om fyra timmar. Jamen, fram med

Å klockan är bara sex...
måndag 19 november 2012 - Bangkok, Thailand

Vafan, inte framme än... På resande fot: 1 x kolugn, eftertänksam, lågmäld och allmänt cool. Dessutom 1 x lite stirrig, spontan, högljudd (va?) och allmänt ocool, hm... Tågresan gick bra. Med säker och fast hand tog jag kommandot upp på tåget, det här var väl ingen match. Men när vi

Packning, uppladdning...
lördag 17 november 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Vi reser lätt. Ja, vad betyder det, då? Vi reser lätt. Jag fattar ju att man har så lite packning som möjligt. Eva har ju snurrat runt en del, jämfört med mig. Jag hade min boost (säger man så?) i slutet av 70-, början på 80-talet...flera fotbollsresor, 24-timmars till Åland (gills

Agendan:
fredag 16 november 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Bästa resesällskapet i lurarna? Alla har såklart sina favoriter, men tillbakalutad (om inte flygskräck drabbar en) i stolen högt uppe så vill jag nog ha trygga och nära musikvänner. Jag tror det. Just nu, efter söndagens samkväm i lag med Ulf Lundell på Konserthuset så blir det nog

Kära dagbok...
torsdag 15 november 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Tre dagar före take-off. Resfeber? Jag vet inte, känns inte så. Men visst fasen ska det bli spännande... Evas dotter har "byggt" ihop resan, hon har själv varit ute på vift en del, t.o.m. bott i Brunei på Borneo. Så hon verkar lite vaken och har checkat upp priser, olika flyg och hur och

Hon & jag & två ryggsäckar...

Hon & jag & två ryggsäckar...

18 november 2012 - 9 december 2012

Tanken är...att...på tre veckor...luffa runt via flyg, båt och tåg i Malaysia med en stickare upp till södraste Thailand. Fem lite stadigare stopp är planerat: Langkawi, Koh Lipe (Thailand), Penang, Kuta Kinabalu (Borneo) och Kuala Lumpur. Hoppas kunna skriva lite dagligdags eller varannan. Har en gammal Instamatic med, så efter framkallning blir det nog nåt kort upplagt också, hm...

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Urban uppdaterar sin resa