Dag 11, 12 & 13
torsdag 22 februari 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi har sett jättemånga leguaner. En av dem gick på restaurang.På ett ställe fanns det delar av ett valskelett. Det var jättestort. Ryggkotorna var nästan en meter breda.Det fanns också en käke från en haj. Man kan se alla tänderna på bilden.Visst du att 95% av alla snäckor är

Dag 9 & 10 på Sri Lanka
måndag 19 februari 2018 - Tangalle Road, Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Igår blev jag väckt mitt i natten, klockan 3:45, för vi skulle åka på valsafari. Man fick vänta jättelänge, jag och mamma spelade schack på båten, men till slut såg vi blåvalar och delfiner. Delfinerna tävlade med båten, först simmade de in under den och sen hoppade de högt i

Dag 7 & 8
lördag 17 februari 2018 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Igår åkte vi på safari i Udawalawa nationalpark. Vi gick upp jättetidigt innan solen gick upp. Vi åkte jeep utan dörrar i en halvtimme innan vi var framme. I parken åkte vi runt i sex timmar, jättejobbigt. Vi såg många djur bland annat schakal, många elefanter, vattenbufflar, apor, två

Dag 5 & 6 på Sri Lanka
torsdag 15 februari 2018 - Udawalawa, Sabaragamuwa, Sri Lanka

Dag 5 började vi med att åka bil, vi åkte från Nuwara Eliya till Udawalawa. Mamma och pappa var jättetråkiga för de ville hellre titta på utsikten istället för att leka lekar med mig.Vi stannade i Ella och vandrade för att titta på en bro, jag och mamma vände men pappa gick hela vägen

Dag 3 och 4
tisdag 13 februari 2018 - Nuwara Eliya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Dag 3 började vi med att åka till botaniska trädgården i Kandy. Där såg vi många häftiga saker. Vi såg flygande hundar och ett träd som såg ut som en elefantfot för att den hade rötter som såg ut som naglar och den var jättetjock. Sen såg vi ett krokigt träd som man kunde ligga

Dag 1 och 2 på Sri Lanka
söndag 11 februari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Nu har vi kommit fram och det är jättevarmt. I taxin fick jag en present, det var en nalle. Mamma blev jätteavundsjuk. På stranden såg vi en eldslukare som uppträdde. Dag 2 åkte vi till Kandy. På vägen dit stannade vi och tittade på en kryddträdgård.

... och så den sista.
torsdag 25 januari 2007 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Olika som bär Häromdagen satt jag på ett cafe i sällskap med en cappuccino och ett exemplar utav lokaltidningen. Vid bordet bakom mig satt några tonårsflickor i jeans och små linnen och pratade fnissande om skolan, killar och stenåldersföräldrar. Några män och kvinnor i kostymer och

Den tredje...
torsdag 25 januari 2007 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Pojken med de gröna byxorna. Från min utsiktspunkt på balkogen såg jag idag en pojke. Han såg ut att vara runt tio år och gick omkring strax utanför den mur som skiljer vårt hem ifrån det andra. På ryggen bar han en gul säck som såg tung ut. Han hade en trasig skjorta och ett bar

Nr 2
torsdag 25 januari 2007 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

En droppe i det berömda havet Till vänster utanför dörren står 53 par barnskor i prydliga rader. Till höger står elevernas vattenflaskor lika ordentligt uppställda. Innehållet i vissa av dem skulle kanske inte klassas som tjänligt, men det flyter i alla fall och när kvicksilvret närmar

Hej igen!
torsdag 25 januari 2007 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Ja, nu har vi kommit hem och landat rätt bra i tillvaron. Det är ju underligt hur snabbt man kommer in i livet här hemma igen. Det tog bara några dagar så kändes det som att vi varit hemma jättelänge. Eftersom jag ofta faller för smicker, så har jag lovat att lägga ut de texter som varit

Hotellet mellan bergen

Hotellet mellan bergen

9 februari 2018 - 23 februari 2018

Jag heter Astrid och är sex år. Det här är min första resdagbok. Jag har tidigare varit i olika länder, som t.ex. Polen, Lettland, Indien, Malaysia, Thailand och Italien. Den här gången är det Sri Lanka som väntar. Det blir nog spännande. Mamma och Pappa är också med.

New Delhi

New Delhi

15 februari 2006 - 29 december 2006

Gurgaon. Vårt hem för den närmaste tiden, en av Delhis små förorter med ca 1 miljon inv.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda, uppdaterar sin resa