Hey! Det här är Sofie Wallin, älskar att resa och att upptäcka världen. Finns det något bättre än ny mat, andra vänliga kulturer och människor? Min dröm resa just nu är en längre trip med min älskling till tropikerna. Får se när den blir till verklighet :-)
hemstad Järna, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Järna, Stockholms län, Sverige
Märklig stad
torsdag 23 april 2015 - Järna, Stockholms län, Sverige

En vecka hade varit optimalt i Berlin men nu var det 3 hela dagar och prioritering gällde. Shopping var ett av allt, bäst där var tvär gatan vid den enormt långa Kurftensdamm gatan. Där fanns Forever 21, pull & bear, lego store, c & a o många fler. Sen så klart Alexanderplatze där Primark

Märklig stad
torsdag 23 april 2015 - Järna, Stockholms län, Sverige

Summering
tisdag 26 mars 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Hola Amigos! Två veckor i sol säkra Akumal Mexico, det känns som vi varit borta i en månad då dagarna är långa och vi har gjort många aktiviteter utanför hotellet. De första dagarna var lite kyliga då det hade varit dåligt väder ett tag innan, det kändes som svensk sommar. Efter

Summering av resan
måndag 29 oktober 2012 - Järna, Stockholms län, Sverige

Sista dagen fick vi sol hela dan, enda dagen på hela resan :-) På kvällen avslutade vi med en trerätters middag på hotellets italienska restaurang, gott! Summering: Turkiet har bra klimat, inte förr torr eller fuktig luft. Maten är god på restaurangerna och personalen har hög

Sol hela dagen
torsdag 25 oktober 2012 - Kemer, Turkiet

I tisdags kvälls var vi ute på stan och åt en traditionell turkisk kebap (jag åt en pizza) på en mysig restaurang med väldigt bra service. Maten var så god! Till det avnjöt vi med en öl och en flaska rött vin. Vi gick vidare till en bar där vi tog en drink och en efterrätt, snacka om

Soleld och åska
tisdag 23 oktober 2012 - Kemer, Turkiet

Söndag kvällen vi med en vandring ner till centrum där det blev en god drink och tilltugg på en mysig liten resturang. Klockan springer iväg när man har trevligt och eftersom det var söndag var det lugnt på stan så vi gick hem och knoppade efter tolv tiden. Måndagen började med några

Hamam & Sol
söndag 21 oktober 2012 - Kemer, Turkiet

Dagen började med ett yoga pass i gryningen följt av en kontinental frukost. Efter det avnjöt vi det turkiska badet och massagen Hamam i 2h, en upplevelse värd sina 50€. Efter det tittade solen fram och vi fick några D-vitaminer lagrade så att vi orkade med ett gym pass efter en sen lunch.

Vackra Kemer
lördag 20 oktober 2012 - Järna, Stockholms län, Sverige

Efter tio timmars resa är vi framme på hotellrummet i Kemer. Vi möttes av informationen om att idag har det varit 38grader varmt och 27grader i havet. Va? Det är nästan sydost Asien värme, lite torrar i luften bara. Har hört av många att Turkiet skall vara så vackert och nu förstår

Planeringa av sistaminuten resa
måndag 15 oktober 2012 - Järna, Stockholms län, Sverige

Full fart inför det hastiga beslutet av att boka en resa till Turkiet. 27 grader och sol är vi värda kom vi fram till. Tanken är att sola, bada, läsa bok, träna, yoga, se sig om i staden, sitta på balkongen, ligga på rummet, äta mat, dricka goda driknar..? :-/ Få se ett nytt land, har

Dag 23 av 28
lördag 12 mars 2011 - Phe, Rayong, Thailand

Från Ko Chang till Bangkok till Ko Samet, hit o dit. Vad gör man inte för sina föräldrar :p Ko Chang har mycket utbud av bungalows och hotell i alla pris klasser, vi bodde i bungalows vid white sand beach för 1300 baht natten. Utelivet är inget at skryta om, men några kvällar blev det

Berlin - the place to be

Berlin - the place to be

17 april 2015 - 20 april 2015

Weekend med shopping, kultur, historia, mat, nöjen och vila.

Hawaii

Hawaii

9 oktober 2014 - 25 oktober 2014

Hawaii ett drömresmål, det blir först Ironman på the big island och sedan åker vi över till Oahu och stannar i Wakiki för att besöka Pearl harbor, shoppa och allmänt turistande runt ön.

Viva la Mexico

Viva la Mexico

11 mars 2013 - 27 mars 2013

Tropiska vindar, turkost kristallklart vatten, brännande sol, kritvita stränder, underbar smaklig mat och många härliga upplevelser. Mexico snart är vi där, längtar.

Sol & Spa Turkiet

Sol & Spa Turkiet

20 oktober 2012 - 27 oktober 2012

En veckas All inclusive resa med sol, bad, träning, mat och bara chilla inför en nystart i Sverige. Lovley Per!

Vattenlek i Egypten

Vattenlek i Egypten

6 mars 2012 - 13 mars 2012

Hopp o lek i Egypten på Jungel Aqua park hotell med allinclusive. Välbehövlig semester med sol, bad, vila och drinkar. Lovley!

Thai with family

Thai with family

18 februari 2011 - 17 mars 2011

Sol, bad, stad, shopping o festa! Jippi!

Solen det enda syftet

Solen det enda syftet

25 april 2010 - 2 maj 2010

Drar på en charter med syrran för att sola inför bröllopet. Sol, party o njuta!

Spa weekend

Spa weekend

26 mars 2010 - 29 mars 2010

Möhippa i Polen för Chanette. Spa weekend med systrana

New year in Indonesia

New year in Indonesia

22 december 2009 - 16 januari 2010

[i]Åker till Bali/Lombok i en månad för att: sola, dyka, festa, shoppa, slappa o framför allt slipp jobbe. Yheeey, now we going Love o Niclas ;)[/i]

Thai janyari 09!

Thai janyari 09!

12 januari 2009 - 29 januari 2009

Softa i värmen med sol, bad och dykning. Vi åker direkt till Khao Lak där vi möter upp syster med familj. Det blir en sväng till Smiliöarna, Phi phi, Phuket och två shopping dagar i bangkok. Yhheee

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa