Den sista sträckan..
tisdag 11 december 2012 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Efter Solérieux åkte vi vidare till Italien där vi stannade i två nätter och en dag i Venedig. Venedig är en väldigt romantisk och annorlunda stad. Vi gick runt i flera timmar, åt pasta och njöt. På vissa ställe hade vattnet tagit över trottoaren så det fanns små broar man fick gå

Hos mina föräldrar
torsdag 6 december 2012 - Bollène, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Efter Spanien har vi varit hos mina föräldrar i en vecka och har bland annat varit i Avignon och strosat genom julmarknaden. Vi har varit på vin provning och köpt vin för hela året 2013. Det har varit middag med super god mat, underbara viner, trevliga gäster och såklart livemusik till

Costa brava
torsdag 22 november 2012 - Figueres, Katalonien, Spanien

Efter Zaragoza åkte vi till Costa Brava som ligger i nordöst av Spanien. Vi har varit mycket vid havet men solljuset var så starkt att bilderna inte blev så lyckade ;).. Förutom det har vi besökt grekisk- och romerska ruiner, vi har promenerat på Cap de Creus som är fina berg med otroliga

Zaragoza
söndag 18 november 2012 - Zaragoza, Aragonien, Spanien

I måndags kom vi till Spanien. Vi sov en natt i Bilbao men stannade inte där förutom en stund i skateparken. Vi åkte istället till Zaragoza där vi stannade i två nätter. Vi bodde på en spahotell med tillgång till jacuzzi och gym och ett super rum för endast 342kr/natt för 2, så vi har

Biarritz

Efter la Dune du Pyla åkte vi till Biarritz som är en känd stad för surfare. Där finns det en vild ocean och stora vågor. Det är svårt att få med på bild känslan och styrkorna av vågorna men det var mäktigt. När vi satt under Sankta Marians staty kunde vi bli blöta av att vågorna

Dune du Pyla

I början av veckan har vi varit på Archachon som är en liten stad vid Atlanten. Vi har tagit promenad i staden och tittat på folk från en uteservering. Efter det åkte vi till La Dune du Pyla som är Europas största och högsta sanddyna. Det var en otrolig upplevelse att vara där uppe på

Släktträff

Vi har precis varit några dagar i Bordeaux hos min kusin Fausto där vi träffade några av mina släktingar. Vi gick lite runt i staden och umgicks mycket med varandra (12 stycken totalt), det var jätte mysigt.

Hav hav mera hav

Vi gjorde en trip till La Rochelle och gick runt och strosade, åt och drack. Lina fick sin favorit rätt moules frites. Nästa dag tog vi bron över till L´ile De Re som är en ö bredvid La Rochelle. Där åt vi frukost på stranden och spenderade en hel dag med att besöka de många byarna och

Stranden

Vi är nu i La Rochelle, en stad som ligger på västkusten. Vi bor 2,5km från stranden och igår tog vi med oss en picknick och stannade där vid Antlaten i flera timmar, Johan passade på att cyckla och jag tog en lång promenad och plockade några snäckor och stenar.

Clermont Ferrand
måndag 5 november 2012 - Saint-Désirat, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Igår tog vi en snabb runda i Clermont ferrand där vi sov över en natt under vår resa från öst- till västkusten. Det finns i den staden en stor svart katedral byggd med stenar från en vulkan.

On the road

On the road

22 oktober 2012 - 15 december 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lina uppdaterar sin resa