This is happening, there is no return now...
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Slutat jobba som sjuksköterska
lördag 30 november 2019 - Sverige

2 år sedan sista inloggningen. Trots att USA äventyret sedan länge är över skriver jag här ändå till och från. Har alltid tyckt om att skriva. Vem hade kunnat tro att jag idag har sagt upp mig och slutat jobba som sjuksköterska.? Något som jag har trott varit meningen med mitt liv. Den

Hälsning från en svunnen tid..
fredag 17 november 2017 - Sverige

Wow, var längesen jag var här inne. När jag läser mina inlägg såhär sent på natten inser jag hur annorlunda livet såg ut då. Det var verkligen den bästa tiden i livet. Saknar det som fan. Idag har man hunnit bli 32 år och med åldern blir man mindre knäpp och galen också. Man blir

Tillslut blev jag sjuksköterska.
fredag 10 januari 2014 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Tillslut gick det! Efter 7 års kämpande, resande runt jorden och spenderat mycker CSN lån och lagt ner enormt mkt energi tar jag nu examen på torsdag. Jag har fått jobb på sjukhuset här också vilket är grymt! Nu har jag hela världen framför mig! Tanken är att stanna i Sverige i 2-3

19 december 2012 hade varit min examensdag.
tisdag 18 december 2012 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hade jag stannat kvar i USA hade min examensdag varit imorgon faktiskt, 19 dec 2012. Med facit i hand såhär 2år senare, var det starkt av mig att återvända till Sverige. Tar sjuksköterskeexamen nästa jul istället, vilket ej gör så mkt. Plugget har gått bra och brinner man för något så

Jag kom in.
lördag 22 januari 2011 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jag kom in på Sundsvalls sjuksköterskeutbildning. Jag kom in efter många om och men. Otroligt, men jag kom in. Har hamnat i en väldigt bra klass, bara 3 år kvar, sedan hoppas jag åka iväg till USA. Min praktik ska jag göra där iallafall. Jag kom in. Tålamod. Tålamod. Nu ska jag inte

torsdag 19 augusti 2010 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Ville bara säga att jag inte kom in på sjuksköterskeprogrammet.... jag kom in inte. Livet har inte varit rättvist mot mig på länge. I nästa liv hoppas jag på att få bli sjuksköterska. I det här livet får jag nöja mig med ett annat yrke.. På måndag är det inskrivning på

Mitt sista inlägg.
fredag 11 juni 2010 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Efter 3,5 års av pluggande är slutet nära nu. 3,5 år minsann.. jag minns fortfarande första gången jag steg ombord planet till USA. Jag minns fortfarande den hemska lukten av förorenad luft när jag väl steg ut ur LAX. Jag minns min första taxiresa ner till Santa Monica från flygplatsen.

Inför Graduation.
söndag 30 maj 2010 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Det känns konstigt att ens uttala det ordet, graduation. På onsdag ska jag på graduation. Jag tar min AA degree från den här skolan. (Själva diplomet får jag inte från skolan förrän senare i sommar) Egentligen tycker jag det är lite löjligt att fira att man tagit en AA degree. Det hade

En helt vanlig söndag.
måndag 10 maj 2010 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Idag kom Mike på besök ända från NY. Han och hans polare ska vara här i LA i några dagar. Mike var min roommate förra året, Spring 09. Det var förra året då vi hade som mest roligaste i det här huset. De människor som bor i huset idag är tyvärr inget annat än arroganta människor.

The Valley.
söndag 2 maj 2010 - Northridge, Los Angeles, Kalifornien, USA

Jag är sjukt trött så jag ska försöka skriva detta inlägg så fort som möjligt innan jag faller in i en djup dvala. I fredags hängde jag med Jem. En av hennes vänner hade kommit hem till henne för att ordna upp hennes kladdiga lägenhet. Förstår mig inte på människor som väljer att

Santa Monica College.

Santa Monica College.

4 februari 2007 - 19 december 2012

This is it .. Jag ska till USA och plugga..fattar ente riktigt att detta verkligen händer, men det gör det. Jag ska njuta av livet så mkt det bara går.. Ödet får visa mig vägen..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Skrivet I Stjärnorna.. uppdaterar sin resa