Något om mig? Ja vad kan man säga. Jag är född i Indien 1989, adopterad till Sverige 1991. Fyrabarnsmamma till 3 härliga grabbar och 1 tös.
hemstad Nordmaling, Västerbottens län, Sverige
Svensk mark
onsdag 12 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var resan över för denna gång. När vi steg upp hade vi värmen som slingrade sig runt våra kroppar. När vi vaknar imorgon är vi hemma igen i lilla Nordmaling och vad vädret säger ska de bli regn och betydligt kallare än 30+. Det kommer ett inlägg där jag summerar de bästa och

Sista dagen i Indien
tisdag 11 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Äntligen fick vi oss ett nytt hotell och när klockan var 10. Var vi utchekade från de dåliga hotellet och inchekad på ett riktigt bra hotell. Dagen har bestått av vila och mental förberedelse på resan hem. Imorgon flyger vi kl 07.00 från Mumbai och på torsdag morgon beräknar vi att

Tillbaka i Mumbai
måndag 10 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Så har vi då kommit fram till Mumbai efter en 4 timmars lång bilresa. De enda vi inte provat på är att åka buss i Indien men de tror jag att vi klarar oss utan faktiskt. Tyvärr hamnade vi på ett ännu sämre hotell än första gången så imorgon byter vi hotell för att inte bli sjuk eller

Så lämnar vi Pune
måndag 10 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Nu har vi gjort våra dagar plus en extra dag i Pune. Vi har haft bra väder,  hunnit se lite saker och prova lite mat, besökt barnhemmet två gånger.  Nu drar vi vidare till Mumbai två nätter innan hemresa till Sverige.

Så kom regnet
söndag 9 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi varit på promenad i närområdet av hotellet och försökt hitta en lekpark men de var riktigt omöjligt. Tillslut hittade vi en men ingen ingång till den och ingen runt i kring oss kunde engelska så ingen kunde berätta för oss heller hur man tog sig dit. Efter en vilostund tog vi

På språng i Pune
lördag 8 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Morgonen började vi med frukost på hotellet sen åkte vi och köpte en saree med tillbehör för att de är ett vanligt klädesplagg i Indien så jag ville ha det och sen hämta skräddarsydda klänningar med tillhörande byxor till Hedvig och en kameez med tillhörande salwar till mig. Sen

Shreevatsa - barnhem
fredag 7 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi slösat bort en hel förmiddag på hotellet, Hedvig är förkyld, Helge lite förkyld, jag och Jonas är väldigt förkylda. Liam och Leo har än så länge klarat sig. Men de blir nog inget bad denna resa om de flesta är sjuka tyvärr. Idag tog vi oss ändå orken vid 15.30 tiden att

Phoenix market
torsdag 6 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

På eftermiddag visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så därför åkte vi till Phoenix market och köpte lite leksaker, käkade och hittade någon liten souvenir. Fick även en super sur taxichaför på hemvägen vilket var något nytt. Och som grädde på moset så försvann min börs. Men

Rajiv Gandhi Zoological Park
torsdag 6 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Att besöka ett zoo måste ju vara ett av de vanligaste saker som en barnfamilj gör på semestern. Så idag efter frukosten har jag och Hedvig provat på ett indiskt zoo. Grabbarna grus stannade på hotellet med sin pappa för lite extra vila och jag tror Helge sov hela tiden vi var borta. Det är

En varm dag
onsdag 5 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag var en varm och nästan lite klibbig dag, vet inte om de var för att de blåste mindre eller de faktiskt var varmare än de varit tidigare. Många var ju orolig att vi skulle få spendera våran tid i Pune under ett paraply på grund av monsunregn men hittills har vi klarat oss bra från

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa